Beantwoord

Internetsnelheid verlaagd na upgrade abonnement

  • 28 December 2019
  • 3 reacties
  • 277 Bekeken

Sinds 13 november heb ik mijn internet abonnement gewijzigd van de oude vorm 750Mbit/s naar 1000Mbit/s met Internet Premium. Bij mijn oude abonnement kon ik altijd de 750Mbit halen, tegenwoordig is dit standaard:

 

Het lijkt er op dat er iets mis is gegaan bij het overzetten van het abonnement want er zit een heel erg strakke maximum in van 250Mbit. Is hier wat aan te doen?

Alles is bekabeld met Gigabit ethernet. Ik gebruik mijn eigen Netgear R7000 achter de Media Converter. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 28 December 2019, 12:03

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jurjen_ 

Welke standaard modem heb je? Zou je eens de Netgear willen los koppelen en met een laptop bedraad op poort 1 via de Ookla speedtest app je snelheid kunnen meten? Je kan van te voren ook eens proberen om de modem en media converter opnieuw op te laten starten.

Je kan altijd even bellen met de klantenservice om de lijn te meten. Ik heb een Zyxel en de binnenkomende lijn kan je ook terugvinden in de modem interface.

Hey @Waqqas, bedankt voor je reactie. Zoals ik schreef hangt mijn router rechtstreeks achter de Media Converter en met de router verdeel ik de VLAN's. Dit heeft tot de “upgrade” altijd prima gewerkt. Mijn interne netwerk is prima, ik haal naar mijn NAS rond de 800Mbit. 

Reputatie 7

Hey @jurjen_,

Heb je ook al een test uitgevoerd door je T-Mobile Thuis modem aan te sluiten en dan vervolgens een snelheidstest uit te voeren? Haal je dan wel de volledige 1000 Mbit/s? Op afstand zie ik dat je abonnement wel netjes is overgezet naar een 1000 Mbit/s pakket. Daar kan het in ieder geval niet aan liggen.

Reageer