Beantwoord

Internetverbinding onder de 3Mb upload en download snelheid

  • 31 August 2018
  • 22 reacties
  • 1230 Bekeken

Reputatie 2
Wij hebben thuis een superslechte internetverbinding en glasvezel blijkt ook niet mogelijk. Ik zit gemiddeld op 3mb up en download snelheid. Een van jullie medewerkers aan de telefoon zei ook al dat mijn DSL verbinding een "oudje" is en dat het een aflopende zaak is.
Als ik geen glasvezel kan krijgen, waarom wordt dan mijn DSL niet aangepast en vervangen aangezien jullie mijn provider zijn?
Het is niet meer van deze tijd dat ik met zo'n trage verbinding alles moet doen?

icon

Beste antwoord door Sterre 24 September 2018, 15:16

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 5
Wat geeft de internet snelheid aan op de volgende link
https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Reputatie 4
Hi @Pinkypoe,

Goed dat je hierover aan de bel trekt, want hier moet natuurlijk naar gekeken worden! Ik heb direct alles voor je nagekeken, en ik zie wel dat je inmiddels een aanvraag hebt gedaan voor glasvezel internet. Allereerst word ik er in ieder geval gelukkig van te zien dat er tóch glasvezel mogelijk is op jouw adres, helemaal top! Ik ga er dan ook vanuit dat ook jij hierna kunt genieten van mega snel internet. Mocht je toch nog vragen hebben, dan staan wij natuurlijk altijd voor jou klaar. 😄
Reputatie 2
@jan kelder ik zie nu pas je reactie, maar ga dit vanavond checken als ik thuis ben.

@MelisaTMT ja ik heb nu voor de 2e keer glasvezel aangevraagd. vorig jaar bleek dit niet mogelijk omdat ik op de 5e verdieping woon en precies onder mij (op de eerste) is geen woning, maar een fietsdoorgang onder het pand door. Daar kunnen ze geen kabel doorheen trekken.
Ik probeer het nu nog een keer omdat iemand van Reggefiber me verzekerd heeft dat als het op de normale manier niet lukt, ze het op een andere manier moeten kunnen laten werken. Daar ben ik dus heel benieuwd naar. Ik weet helaas bijna 99% zeker dat het niet gaat lukken.
Ik wil gewoon een normale internetverbinding en met een wifi versterker van jullie en een access point heeft dit nog geen verbetering gehad.
Reputatie 7
Badge +5
Hoi @Pinkypoe, dat is een bijzondere belofte van Reggefiber! Maar ik ben natuurlijk maar al te blij dat deze verzekering is gegeven. Hou je ons hier op de hoogte? Mocht de aansluiting alsnog niet lukken, dan staan wij voor je klaar!
Reputatie 2
@Cheyenne ze komen vandaag. Ik heb van de buren onder mij gehoord dat de buis waar normaal gesproken glas doorheen moet stopt bij zijn meterkast. Schijnt dicht te zitten. Ben benieuwd wat ze vandaag gaan zeggen.
@jan kelder hierbij

Reputatie 7
@Pinkypoe en al meer duidelijkheid? We zijn heel benieuwd naar de voortgang!🙂 Als ik je ergens in kan ondersteunen, dan hoor ik dat maar al te graag!
Reputatie 2
@Piotr helaas niet. Monteur van Reggefiber is gister geweest en kan de rol niet vinden. Volgens het systeem moet de kabel bij een buurman op de 1e verdieping liggen. Niet dus. Hij zou het nu op kantoor nogmaals na laten kijken en hierover contact opnemen. Hij had er ook weinig vertrouwen in helaas
Reputatie 7
@Pinkypoe ah dat is geen goed nieuws! Klinkt als technisch beletsel, ik vrees er dan ook voor of we de glasvezelaansluiting op jouw adres kunnen regelen.😟 Wel kun je zonder problemen je ADSL-aansluiting blijven gebruiken.
Reputatie 2
met problemen dus want ik heb minimaal up en down snelheid. En aan de adal kabels wordt niets gedaan.
Kan iemand dan wel mijn order stopzetten voor ik dubbele kosten ga betalen?
Reputatie 7
Hoi Pinkypoe,

Ik zie dat de glasvezelorder is geannuleerd omdat dit inderdaad niet geleverd kan worden, meldt Reggefiber. Ik baal hier heel erg van. Gelukkig is jouw DSL abonnement nog actief. Uit de pagina waarvan jij een screenshot stuurt, blijkt inderdaad dat jouw snelheid sneller zou moeten zijn. Je geeft aan dat je gemiddeld op 3 mbps down- en uploadsnelheid zit. Heb je het in dit geval via de wifi gemeten, of via een kabel?
Reputatie 2
@Sterre zowel kabel als wifi. Maar het zou niet de bedoeling moeten zijn om nu via een kabel alles aan te moeten sluiten aan de router omdat de wifi verbinding 10x niks is.
Een wifi versterker heeft ook geen enkel effect gehad, want het probleem zit in de verbinding die binnenkomt.
Reputatie 2
Trace vanaf 2 verschillende locatie’s laat zien dat er intern bij Tmobile e.a. niet goed gaat. Tevens zoals eerder aangegeven ervaart de gebruiker zelf ook trage of wegvallende connectiviteit.

~ @ sbpltp2vjfvh4 [dsol] $
traceroute 85.145.109.102
traceroute to 85.145.109.102 (85.145.109.102), 64 hops max, 52 byte packets
1 a4086.sbpvisitor.atom86.net (95.142.96.50) 2.998 ms 2.107 ms 2.122 ms
2 t-mobilethuis.interxionams5.nl-ix.net (193.239.117.50) 4.487 ms 4.089 ms 3.756 ms
3 10.10.10.134 (10.10.10.134) 5.610 ms 3.485 ms 3.555 ms
4 * * *
5 * * *
6 * * *
7 * * *
8 * * *
9 * * *

dsol@RasPiGraySmoke ~ $ traceroute 85.145.109.102
traceroute to 85.145.109.102 (85.145.109.102), 30 hops max, 60 byte packets
1 mijnmodem.kpn.home (192.168.2.254) 0.391 ms 0.313 ms 0.216 ms
2 195.190.228.158 (195.190.228.158) 1.603 ms 1.509 ms 1.564 ms
3 * * *
4 t-mobilethuis.telecity4.nl-ix.net (193.239.116.93) 5.306 ms 5.476 ms 5.595 ms
5 * * *
6 * * *
7 * * *
8 * * *
9 * * *
10 * * *
11 * * *
12 * * *
13 * * *
14 * * *
Reputatie 2
Onze kwaliteitsstandaard
We willen je graag topkwaliteit bieden. Aangezien we onze diensten aanbieden via internet, stellen we hoge eisen aan je internetverbinding. Dit doen we zodat je altijd snel kan internetten en altijd kan genieten van TV in HD-kwaliteit.

Onze 3 kwaliteitsstandaarden:

1. T-Mobile Thuis biedt je alleen internetsnelheden aan die op jouw adres écht beschikbaar zijn. We verkopen je dus geen veel hogere snelheid, terwijl dit op jouw adres niet eens leverbaar is. Andere providers doen dit wel.

2. We vertellen je daarnaast ook altijd wat de praktisch verwachtte downloadsnelheid.

3. Internet van T-Mobile Thuis heeft altijd een minimale snelheid van 12 Mbit/s, zodat je ieder geval kunt TV kijken en tegelijkertijd internetten. Is de minimale snelheid op jouw adres niet leverbaar? Dan geven we dit duidelijk aan en kun je geen internet van T-Mobile Thuis nemen.

Met bovenstaande tekst adverteren jullie op de website.
Sterker nog. Ik heb een abonnement waar ik elke maand voor betaal voor 50mb/5mb.
Dit haal ik bij lange na niet en toch betaal ik de volle prijs?
Reputatie 7
Hi Pinky, ik heb je DSL verbinding op afstand gecontroleerd en deze ziet er gelukkig goed uit! De maximale snelheid die er op dit moment binnen komt is 36 Mbps. Je maakt gebruik van twee TV Boxen zonder opnamefunctie wat betekent dat er twee keer 8 Mbps "gereserveerd" is voor het TV signaal. Dit doen we om er voor te zorgen dat je ook met lagere snelheden een goede kwaliteit van de TV stream haalt. Dit betekent dat er nog 20 Mbps over is.

Deze 20 Mbps zou je bedraad in ieder geval moeten kunnen halen (met Wifi zal dit lager zijn omdat er met Wifi altijd verlies optreedt). Zou je eens een bekabelde speedtest willen doen via de Ookla speedtest app en het resultaat hier willen posten? Als je daarnaast ook de uitkomst van de speedtest via Wifi door wil geven dan kijk ik graag met je mee!
Reputatie 2
@Brian Erg vervelend dat jullie op afstand altijd de mooiste verhalen hebben. Er is een monteur in mijn huis geweest en die heeft letterlijk gezegd dat de kabels uit het jaar 0 komen.
Ik betaal al maanden voor iets wat gewoon niet werkt en niemand die met de juiste oplossing komt.
Wat voor effect heeft een bekabelde speedtest? Tegenwoordig zit alleen je router nog op een kabel aangesloten en de rest is allemaal via wifi. Dit zou dus gewoon draadloos goed moeten werken wat het niet doet.
Wij hebben besloten over te stappen naar een andere provider. Ik ben contractsvrij dus zal ik dan maar de stappen gaan zetten. Heel jammer dat jullie geen juiste oplossing weten te bieden.
Reputatie 7
Hi Pinkypoe, dat zou kunnen zijn maar oud betekent niet altijd dat het niet werkt. We kunnen de binnenkomende verbinding op afstand zien en deze is stabiel en er komt op het moment zoals gezegd 36 Mbps binnen. De reden dat ik vraag om een bekabelde speedtest is omdat Wifi onbetrouwbaar is en je altijd snelheidsverlies hebt.

Een bekabelde verbinding geeft een zo goed mogelijk beeld van de werkelijke snelheid die je haalt. Als deze goed is en je Wifi snelheid niet dan weten we dat je internetverbinding goed is maar je Wifi niet. Als ook bekabeld je snelheid niet goed is dan is er wat anders aan de hand en gaan we kijken naar een andere oplossing. Dit zal overigens bij een andere provider niet anders zijn 😉
Reputatie 2
@Brian Nu werkt het prima ja omdat er niemand thuis is. Buren ook niet. Ik raad je aan om vanavond na het avondeten nog een keer een test te doen.
En ok, stel we gaan bekabelen, hebben jullie dan ook speciale netwerkkabels voor onze telefoons aangezien alles dan aan de router aangesloten moet zijn om het bereik beter te maken?

dsol@sol3plus:~$ wget -O /dev/null http://speedtest.tele2.net/100MB.zip
--2018-09-28 13:32:46-- http://speedtest.tele2.net/100MB.zip
Resolving speedtest.tele2.net (speedtest.tele2.net)... 90.130.70.73, 2a00:800:1010::1
Connecting to speedtest.tele2.net (speedtest.tele2.net)|90.130.70.73|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 104857600 (100M) [application/zip]
Saving to: '/dev/null'

/dev/null 100%[==========================>] 100.00M 671KB/s in 2m 18s

2018-09-28 13:35:05 (739 KB/s) - '/dev/null' saved [104857600/104857600]
Reputatie 2
Jullie monteur heeft vrij recent een repeater opgehangen, deze heeft getest (met wifi overigens) en merkte toen op dat "alles ok" zou moeten wezen. Ik neem aan dat jullie weten wat jullie eigen monteurs uitspoken op klant locaties, zo niet, ga ik me pas echt zorgen maken. Dus de speedtest zou je toch uit je eigen systeem moeten kunnen halen zo lijkt me....?
Reputatie 7
Hoi @Pinkypoe

Ik denk en kijk graag met je mee! Natuurlijk hoef je een telefoon niet bekabeld aan te sluiten. De bekabelde test is ervoor om te controleren of dan de snelheid wel goed is. Als ik jouw verhaal zo hoor, dan vermoed ik dat het puur op de Wifi niet goed gaat. het kan dan zijn dat de frequentie erg druk is. Daarom heb ik drie tips!

1) Zorg ervoor dat het modem op een vrij plaats staat. Dus ongehinderd door water (een vaas) of metaal (een speaker).
2) Kies het 5G netwerk als je in dezelfde ruimte als het modem bent. Deze frequentie is veel rustiger en zal dus veel sneller en stabieler werken.
3) Ben je in een andere kamer, kies dan het standaard netwerk, maar zorg dat je een gunstig kanaal kiest. Wij adviseren kanaal 1, 6 of 11. Lees in dit topic alles over het aanpassen van het kanaal.

Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen?
Reputatie 2
@Sander
1. Router en extender(geplaatst nadat men vorige keer al zeker wist dat er wifi issue’s waren) hangen op een door de monteur gekozen plek(lees direct op IS/RA). Dit werkte voorheen dan ook prima. Geen speaker of water inzicht.... Geen wifi issue's verder. Ondanks dat ik dit eerder heb aangegeven, hebben jullie hier toen alsnog een extender laten plaatsen, want het lag aan wifi... Nu mnd later zijn er nog issues, ben ik uren kwijt geweest om me klacht serieus te laten behandelen, hangt er een extra apparaat in me meterkast wat dus niks uithaalt behalve dan de NUON van extra inkomsten te voorzien & weet iedereen weer zeker dat het aan wifi ligt.. Ik laat me klant tevredenheid hier maar even buiten beschouwing.

2 Begrijp ik nu echt dat jullie “oplossing” ten aanzien van wifi issue's is het constant schakelen van netwerk als je de kamer waar de router hangt verlaat...... Los van het feit dat de apparatuur is afgewerkt in de meterkast in hal is er overigens is er geen merkbaar verschil tussen de 2.4 of 5, dus wat deze “workaround” in mijn geval zal verbeteren mag Joost weten.

3
Ja het is drukken op wifi, al jaren, echter zelf afstemmen op een minder druk kanaal, bied ook geen resultaat. Dit zou overigens, zoals vast bekend, automatisch moeten gaan.. Maar goed.

Om de klacht nog eens verder te beschrijven. Wifi is stabiel, geen van de apparaten heeft wegvallende verbinding, zowel op 2.4 als 5. Speedtests laten +/- 16 MBit/s zien (laag maar genoeg) .

Issue; Vooral bij streamen timeout’s. Dit is gecheckt door een grote lijst met bekende site’s te testen, waaronder youtube over een langere periode.

En...Schakelen tussen wifi als je de kamer verlaat.. Ik woon niet in Paleis het Loo....
Reputatie 7
@Pinkypoe
Ik heb wederom een lijnmeting gedaan op jouw adres en daar kan ik geen fouten bespeuren. Dat is dus het goede nieuws! Nu begrijp ik dat je Wifi verbinding niet aan je wensen voldoet, jammer genoeg ook niet na het plaatsen van de repeater.

Ik wil heel graag dit probleem oplossen voor je en met je meedenken over een oplossing. Heb je ook al geprobeerd om de repeater op een andere plek te hangen? Een andere oplossing kan ook zijn om een tweede modem aan te schaffen en die vervolgens achter je modem te hangen (liefst bekabeld). Het mag dan misschien een investering zijn, maar je zult daar in de toekomst veel profijt van hebben!
Reputatie 7
Badge +3
@Pinkypoe

DSL is inderdaad onderhevig aan snelheids beperkingen.
Hoe verder je weg zit van de 'echte' aansluiting, hoe beroerder het is.

Internet over koper, en dan vooral de snelheid, wordt met diverse 'truuks' opgevoerd.
Maar in theorie ... hoe hoger de snelheid (frequentie), des te meer verlies.

Weet niet of het wijzigen van provider de uitkomst zal zijn, want het entry-point zal daardoor niet wijzigen.
Bij DSL spreekt men vooral van theoretische snelheden, maar dat zijn snelheden onder 'optimale omstandigheden'.
Als je pech hebt, zit je op een aderpaar in de kabel die enorm 'lekt'.

Vroeger hoorde je op je analoge telefoonlijn wel eens andere gesprekken op de achtergrond, dat aderpaar voert nu HF data ... lekt als een gek weg.
In de radiotechniek spreken we over demping, wat voor signaal hou je over aan het eind van je ideale lijn.

Kan je vertellen dat een PTT lijn verre, en met nadruk verre, van iets is wat ideaal zou moeten zijn.

Heb hier zelf in de tijd van koper meegemaakt dat bij veel dagen regen, mijn snelheid naar beneden ging.
Met mijn HF kennis was het meer dan duidelijk dat er ergens een las/stuk kabel die water stond op te zuigen.
Als het dan weer dagen droog was, verdween dit probleem vanzelf.

Tijdens mij PTT tijd lang geleden, dit soort zaken maar al te vaak tegen gekomen.
Ik kom uit de tijd dat DTMF in de kinderschoenen stond, dat je nog aan moest geven in het profiel dat men DTMF had of een draaischijf 😁

Conclusie mijn zijde, de oude PTT kabel is nooit gemaakt voor wat we er nu mee proberen te doen.

Reageer