Beantwoord

Intersnelheid bekabeld ! van 500/500 abo bedroevend laag.

  • 21 november 2019
  • 30 reacties
  • 859 Bekeken

Sinds de omleiding naar Duitsland door T-Mobile en nu weer de re-routereing naar Nederland is de max snelheid van mijn 500/500 abo ongeveer 160mbit up en 180 mbit down ! Tel daarbij bij op dat de 200/200 en 500/500 abo’s geschrapt zijn bij nieuwe aansluiting en mij NIET gegarandeerd kan worden dat mijn huidige 500/500 op WBA blijft, lees KPN, wordt het tijd om z.s.m. maar over te stappen naar of KPN of de opvolger van XS4All te weten Freedom Internet.

En deze praktijken en de listige manier waarop klanten overgehaald worden om maximaal voordeel te krijgen door de nieuwe voorwaarden te accepteren bij zowel vast en mobiele aansluiting voor totaal euro 25,= per maand ! jaja maar wel max 100 mb snelheid dan in WBA gebied! Ik betaal 50 euro alleen voor de 500/500 mbit internet,naast mijn thuis tv en 2x unlimited mobiel, en dan dit gepruts van T-Mobile alleen om bij KPN een lager tarief te bedingen voor huurlijnen! Bouw a.u.b. je eigen ODF netwerk in Nederland! Welk zichzelf respecterend en “modern” telecom bedrijf in Nederland wil nu nog afhankelijk zijn van de grollen van een ander(KPN). T-Mobile; 3 jaar ben ik tevreden klant geweest en nu voel ik mij

“genaaid” en nee: ik vind het niet lekker, doe er wat aan!

Marksch

icon

Beste antwoord door Piotr 25 november 2019, 16:03

Hey @Marksch,

Ik baal dat je er zo'n gevoel aan hebt overgehouden! Wanneer je bij ons een 500 Mbps glasvezel abonnement hebt dan kun je ervan uitgaan dat je daadwerkelijk die snelheid haalt (kleine marge daargelaten). Wanneer er problemen zijn met het netwerk en je problemen met je snelheid ervaart dan sturen we zo spoedig mogelijk alle nodige partijen aan om dit snel op te lossen. Uitstekende service staat bij ons hoog in het vaandel!

Met het nieuwe Klantvoordeel proberen we de prijzen van onze abonnementen nóg gunstiger te maken. In enkele gevallen ben je voordeliger uit bij het oude Klantvoordeel. Uiteindelijk beslis je zelf of je akkoord gaat met de nieuwe voorwaarden. Daarin wordt je geheel vrij gelaten. :relaxed:

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Marksch,

Ik baal dat je er zo'n gevoel aan hebt overgehouden! Wanneer je bij ons een 500 Mbps glasvezel abonnement hebt dan kun je ervan uitgaan dat je daadwerkelijk die snelheid haalt (kleine marge daargelaten). Wanneer er problemen zijn met het netwerk en je problemen met je snelheid ervaart dan sturen we zo spoedig mogelijk alle nodige partijen aan om dit snel op te lossen. Uitstekende service staat bij ons hoog in het vaandel!

Met het nieuwe Klantvoordeel proberen we de prijzen van onze abonnementen nóg gunstiger te maken. In enkele gevallen ben je voordeliger uit bij het oude Klantvoordeel. Uiteindelijk beslis je zelf of je akkoord gaat met de nieuwe voorwaarden. Daarin wordt je geheel vrij gelaten. :relaxed:

Goedemorgen Pjotr,

Dank voor je reactie, nu heb ik 2 dagen geleden telefonisch contact gehad met de klanten service die mij melde dat er een “service incident” aka storing bekend was en deze met prio behandeld zou gaan worden. Verder geen reactie en/of actie meer gemerkt.Wil en kun jij achterhalen of dit nu ook het geval is onder de noemer van T-mobile’s uitstekende service? Graag zie ik op redelijk korte termijn mijn 500/500 Mbits snelheid terug op mijn glas lijn.Indien je gegevens nodig hebt omtrent kantnummer en naam kun je me in een pm bereiken? Graag hoor ik van je.

bvd Marksch.

Je bent niet alleen met  dit euvel, ben al maanden bezig om te krijgen waar ik voor betaal….

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/upload-blijft-achter-glasvezel-200-200-313009

 

Maar het komt maar niet tot een oplossing van dit probleem

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Marksch Er is inderdaad sprake geweest van een korte storing bij jou in de buurt maar deze is inmiddels weer verholpen. Is de snelheid inmiddels weer hersteld? Zo niet dan kijk ik graag met je mee maar hiervoor zal je dan weer even het door ons geleverde modem aan moeten sluiten. :wink:

@error33 Jouw geval is echt een uitzondering en ondanks onze beste inspanningen en meerdere monteurs zijn we er inderdaad helaas nog niet in geslaagd om de verbinding op niveau te krijgen. :sweat:

Hi Brian,

Net weer getest, bekabeld uiteraard, en down 155 en up 114 Mbits op de 500/500 lijn.Via Speedtest app op de Usenet Server Amsterdam, deze is altijd de snelste, heb al wel 470 down om 200 up daarop getest en dat was tot ongeveer 3 weken terug ook “normaal”. NB; mijn up snelheid is nog nooit hoger dan 200 Mbit geweest, ook niet op de 500 lijn! Bovendien heb ik toen het nog kon(WBA gebied) wel eens geswitcht van 500/500 naar 200/200 abo en weer terug; lijkt wel of ik nu in een 200/200 switch aansluiting zit!?Laat me weten wanneer je mee wil kijken dan zorg ik dat de Draytek er weer aan hangt.

 

Greetz, Marksch.

 

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Marksch,

Kun je je geleverde modem aansluiten en ons een aantal snelheidsresultaten sturen van een bekabelde meting? Wanneer je een 500 Mbps pakket bij ons afneemt dan kun je verwachten dat je deze snelheid probleemloos bekabeld wél haalt. Mocht dat niet het geval zijn dan gaan we er alles aan doen om dit probleem voor je op te lossen. Ik zie de resultaten graag tegemoet!

Goedemiddag Piotr,

De Draytek hangt er aan, kan er ingekeken worden. Speedtest results bijgesloten. ….Droevig sinds 22/10/2019. Heb servers op 20 km en 70 km en 160 km getest.Maakt niet veel uit, zie staatje. NB; mijn eigen apparatuur is iets sneller, maar niet veel op deze lijn.Van af 22/10/2019 is het ingestort, daarvoor 470 down en 195 up (up is nog nooit fatsoenlijk geweest.) Getest bedraad direct tussen Mac en Draytek, zoals altijd.

 

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @error33, ik neem het stokje even over van Brian. Hij is van een welverdiende vakantie aan het genieten! Achter de schermen heeft hij alsnog veel werk kunnen verrichten. Goed nieuws, want KPN is toch het veld in gegaan! Ze hebben om de ruis op de lijn te herstellen een SFP vervangen in de wijkcentrale. De verwachting is dat het hiermee is opgelost. Zowel de technische dienst als ikzelf zijn zeer benieuwd of je de komende dagen verschil zal merken. Hou mij op de hoogte!

Hoi Cheyenne,

 

Interessant, maar waarom krijg ik updates over iemand anders zijn probleem: ik ben Marksch en niet error33 ! Graag zou ik zien dat naar mijn probleem wordt “gekeken” en er niet een “persoonsverwisseling” plaats vind bij T-Mobile. ???? 

Reputatie 3
Badge +2

Sorry @Marksch, dit bericht is inderdaad voor @error33 bedoeld. Ik was in de veronderstelling dat ik in zijn topic werkte, excuus. Een andere collega komt er snel aan om je met jouw vraag te helpen, beloofd!

Goedemorgen,

Kan ik eens gëinformeerd worden wat de status is van mijn klacht? Ben nu 12 dagen bezig dit aan te zwengelen en de “snelheid” neemt alleen maar af, zit nu op 100 down en 135 up !

Een klapperende switch(poort) in de wijkcentrale? verkeerde poortje geprikt? Kan toch vast niet zo zijn dat vanaf 22-10-2019 er opeens iets geheel anders aan de hand is, tot dan werkte in ieder geval de down-link goed! Graag feedback !

Tot lezens,….

Reputatie 1

Hallo @Marksch 

ik ben ook al ruim twee maanden beziggeweest met een zelfde euvel wat ik had met mijn 750/750 contract. dat kwam linksomof rechtsom ook niet boven de 300 mbps uit. Verder bijkomende ellende was dat het tv signaal ook behoorlijk gestoord werd (blokkerigheid etc).Al een keer alle apparatuur vervangen door zelfde maar nieuwe apparatuur (router, converter en tv-box) hielp allemaal niet. Uiteindelijk hebik een Zyxel T-50 gekregen in plaats van de Huawei 659 en het probleem was in 2 tellen opgelost: 800-900 mbps zonder probleem!

Ik heb het sterke vermoeden dat de Huawei modem helmaal niet geschik was voor hoge snelheden en de abonnees vanaf mei dit jaar ook Zyxels kregen. ik was helaas daarvoor (feb) overgestapt.

 

 CC: @Cheyenne  

 @Candy Nu het probleem opgelost lijkt te zijn wilde ik met je bespreken hoe nu verder. Zie PB die ik je gestuurd heb. 

 

Goedemorgen,

 

Twee weken, diverse posts hier en belletjes naar de klantenservice en nu staat een afspraak voor de 20E dec. gepland voor een monteur van Guidion/T-mob. Is er achter de schermen al wel iets gebeurd?B.v. in de wijkcentrale? Aan de Draytek ligt het niet, die gebruik ik nooit, ja nu, op verzoek van T-Mob zodat ze in kunnen kijken.Bovendien kreeg ik een handleiding met opdrachten waarvan de uitslagen naar Tmob gestuurd moesten worden(ip-config, snelheidsmeting en gegevens van de Draytek) en dat in de Safe Mode van Windows. Ik draai een Mac. Enfin wel gelukt met mijn lappie op RJ45.Raar dat je als klant de diagnostiek van Tmob apparatuur “mag” doen, is hun werk toch?Wacht weer 2 weken dus, dan zijn we inmiddels 2 maanden verder sinds de lijn ingeklapt is(22-10-19).En dan nog zien of het resultaten heeft.Ondertussen zit ik op 95 down en 130 up en nu begint ook het TV beeld ook blokvorming te geven…..gaat lekker zo…..Van een incident laten escaleren hebben ze bij Tmob consumenten afd. nog nooit gehoord schijnbaar…..

Greetz, Marksch. 

Reputatie 1

Heel herkenbaar. De monteur van Guideon kan ook niet veel meer doen dan een ander apparaat plaatsen en een metinkje doen. Volgens eigen zeggen kan hij ook niet meer doen dan dat.

Toen ik mijn nieuwe Zyxel T-50 modem kreeg was er (automatisch gegenereerd) ook een bezoek van de monteur bij gepland, maar ja twee kabeltjes in een modem steken kan ik ook en ik hoef er niet uren voor thuis te blijven.

Klachten worden vaak doorgezet naar de TD (TMT: “ik ga nu meteen een ticket aanmaken en het doorzetten naar de TD, dan komt het helemaal in orde”) en dan is het maar afwachten wat en of er iets mee gebeurd. KPN netwerken is wel eens langsgeweest om eem meting op hun netwerk te doen; dat bleek 100% OK. Wat er achter de schermen wel  (of niet) gedaan wordt is nooit duidelijk, helaas.

Wat geeft je LAN verbinding aan? 100 mbps of 1Gbps? is de Draytek ergens gelimiteerd en kan hij helemaal geen 500mbps aan?

:

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Marksch,

Allereerst wil ik je bedanken voor het meewerken bij de zoektocht naar een oplossing voor dit issue! Ik zie dat je in de tussentijd contact hebt opgenomen met verschillende collega's. Aan de hand van je meegestuurde resultaten, heeft mijn collega een monteur aangestuurd. Op dit moment kunnen we enkel wachten op de terugkoppeling en bevindingen van de monteur. We vergeten je zeker niet en blijven net zo lang doorgaan totdat we dit probleem hebben opgelost voor je!

Ok Piotr,

Tsja prima, en nee, ik heb niet contact gezocht met meerdere collega's van je, ik krijg elke keer een ander toegewezen… zou fijn zijn als ook Tmob een alfabetische volgorde op klant/helpdesk aan zou houden,  werkt makkelijker, zeker ook voor de klant. Bovendien merk ik dat de forum moderatoren en de 1e lijns helpdesk niet echt close cq team efford ingesteld zijn Zo kom je als klant nogal snel aan t zweven dan wel lost in paradise.. ken t klappen van de zweep inzake klanten contact...give it all you gat, it's all you have.Salutum die tutum.

Hoi @error33, ik neem het stokje even over van Brian. Hij is van een welverdiende vakantie aan het genieten! Achter de schermen heeft hij alsnog veel werk kunnen verrichten. Goed nieuws, want KPN is toch het veld in gegaan! Ze hebben om de ruis op de lijn te herstellen een SFP vervangen in de wijkcentrale. De verwachting is dat het hiermee is opgelost. Zowel de technische dienst als ikzelf zijn zeer benieuwd of je de komende dagen verschil zal merken. Hou mij op de hoogte!

Wat een toeval dat ik dit lees, ondanks dat ik aan heb staan om een mail te krijgen bij een bericht wat mij aangaat gebeurt dit niet.

En helaas er is niks noppes nada veranderd :( testen komen nog steeds uit op 190-150 Je hebt dit op 3 december geschreven. Dezelfde dag als de monteur geweest is en deze heeft niks vervangen wat hij mij medegedeeld heeft ???

@Marksch wat is de stand van zaten bij jou? Aan mijn kant is het alweer 5 dagen radio stilte :(

 

Wachten tot de 20e op de Guidion monteur!? Glas is bagger traag, ligt niet aan de draytek of mijn eigen apparatuur, kan switch in wijk of anderszins , of tmob opzet om 1 500/500 klant op de dure kpn huurlijn weg te pesten…..

Reputatie 5
Badge +2

Hey @error33,

Dit probleem speelt al te lang, helemaal mee eens. Ik heb daarom onze techneuten op de hoogte gesteld met het verzoek dit probleem met spoed op te pakken. Zodra we meer weten, ben jij de eerste die het hoort. Sorry voor het ongemak, maar hulp is aanstaande!

@Piotr Wederom een toeval dat ik dit lees. Ik krijg maar zelden een mail als er een bericht voor mij is. Is het mogelijk om de problemen van mij en @Marksch gescheiden te houden ??

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/upload-blijft-achter-glasvezel-200-200-313009/index2.html

Is het topic waar mijn probleem speelt.

Zojuist nog eens een test gedaan met nog steeds dezelfde uitslag 192-152 :(

@Piotr  Geheel met @error33 eens: hou a.u.b. deze 2 klanten met ieder zijn/haar eigen problemen met T-Mobile gescheiden, dat gepost de hele tijd  van de moderatoren in mijn topic over andere problemen dan de mijne……

Greetz, Marksch.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Marksch @error33 Als jullie niet in elkaars topics posten dan kunnen we dat zeker doen :kissing_heart:

Ahum ik mag toch zeker vragen wat de stand van zaken bij @Marksch is ??? Ik heb hier verder niet over mijn probleem gesproken 

Gisteren 20 Dec. de monteur van Guidion op bezoek gehad, bekabeld en wireless “snelheid” gemeten en de call door zal worden gezet naar KPN zoals te verwachten was. Geen Draytek of mijn eigen switch en router probleem maar “iets” in de wijk-centrale. Geduld is een schone zaak……

 

wordt vervolgd…..Marksch.

Reageer