Beantwoord

IP adres wifi verkrijgen telefoon

  • 6 December 2018
  • 6 reacties
  • 658 Bekeken

Goedenavond iedereen,

Heb sinds eergister een probleempje.
Heb al een paar maanden probleemloos tmobile home internet .
Heb naast een modem op de begane grond ook een wifi repeater (via de kabel ) op de eerste verdieping.
Dus sinds eergister duurt het 30 tot 60 min voordat mijn telefoon ( en die van me vrouw) wifi connectie heeft met de repeater. Me telefoon geeft dan aan ip adres verkrijgen . Als ik eenmaal connectie heb dan is er geen probleem. Maar als ik naar me werk ga en dan 10 uur later weer thuiskom dan duurt het weer 30-60 min voordat me telefoon de ip adres heeft verkregen...
Daarvoor nog nooit problemen gehad. En me mobiel heeft geen updates of iets dergelijks gehad.
Heb al contact gehad met tmobile maar zij kenden dit probleem niet en ook op het internet kan ik niks vinden behalve dat er ip adres verkrijgen blijft staan en niet dat er na 30 min alsnog connectie is. Wat ik wel weet is dat de repeater het gewoon doet aangezien de ipad ( die de hele dag thuisblijft) gewoon connectie heeft met de repeater en daarnaast heb ik geen problemen met de modem op de begane grond.
Heb geprobeerd de repeater opnieuw in te stellen.
Me telefoon te resetten.
De wifi connectie te verwijderen.
Modem stroom uitgehaald.

Ik hoop dat iemand dit probleem herkend en tips heeft.
Bij voorbaat dank ,

Gr Roberto
icon

Beste antwoord door Seccie 7 December 2018, 00:04

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hoi @Invazns,

Je hebt zelf al een behoorlijk aantal stappen doorlopen.
Zou je dit eens voor mij willen testen en vervolgens je bevindingen posten?

1- Trek de stekker uit je modem en repeater
2- Start vervolgens je modem opnieuw op (repeater even uit laten)
3- Wanneer je modem volledig is opgestart (vaak na +/- 2 minuten) start je je repeater
4- Wanneer dit allemaal ook opgestart is, probeer je nogmaals je telefoon te verbinden

Ik ben erg benieuwd naar je reactie.
Hoihoi,

Heb gisteravond gewoon de modem gewoon voor 30min van de stroom gehaald ipv de normale 2 min .
Vandaag was ik gelijk connected met de repeater maar wat mij nu verbaasd is dat de snelheid van me connectie 100 Mbps is ipv de 200 Mbps voordat ik deze storing kreeg ...
Reputatie 7
Hi Invazns, goed om te horen dat gelukt is om te verbinden met de tips van Seccie! De lagere snelheid kan misschien komen omdat je nu verbonden bent met het 2.4 Ghz netwerk in plaats van het 5 Ghz netwerk. Als je verbonden bent met het 5 Ghz netwerk zie je 5G achter de Wifi naam staan, zou je dit eens willen controleren?
Hoi Brian,

De connectie geeft gewoon de 5g aan dus daar ligt het niet aan. Ook heb ik gechecked of het niet aan me telefoon ligt . Bij mijn schoonbroertje haalde me telefoon alsnog de 200Mbps 😞
Reputatie 7
Hi Invazns, hmm vreemd, als er verder niets veranderd is dan zou je dezelfde snelheid moeten halen. Haal je de volle snelheid wel als je rechtsreeks bekabeld via de modem test? Overigens zal je het verschil tussen 100 of 200 Mbps in de praktijk nauwelijks merken tenzij je flink aan het downloaden of streamen bent of met meerdere apparaten tegelijk online aan het gamen bent 😉
Reputatie 6
@Invazns Hoe is die repeater waar je over schrijft verbonden in je thuisnetwerk? En wat voor merk+type is dat?

Reageer