Beantwoord

IP adres wijzigt zo nu en dan?

  • 25 February 2019
  • 8 reacties
  • 3922 Bekeken

Wijzigt het IP-adres bij T-Mobile periodiek?
Zijn nog geen maand abonnee en nu voor de tweede keer is het IP-adres gewijzigd, dit is niet wenselijk i.v.m. thuiswerken. Kan ik niet meer inloggen... men gebruikt een vooraf ingesteld IP-adres.
Is dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door Pieter_B 26 February 2019, 12:27

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14
T-mobile thuis kan geen garantie geven op een vast IP adres:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/vast-ip-adres-bij-t-mobile-thuis-mogelijk-276896
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/vast-ip-adres-bij-t-mobile-thuis-298417
Oepss.. verkeerde zoekopdracht.

Da's wel jammer/balen, bij vorige provider altijd vast IP-adres gehad. Nu steeds problemen met inloggen op het werk vanuit huis 😞

Kan dit niet aangemaakt worden op een makkelijke manier zonder IT-achtige dingen te doen met servers, DDNS programma's ed?
Kan het op de router (HG) ingesteld worden?
Reputatie 6
@JRomkes Er is hier en daar nogal schaarste aan IPv4 adressen en omdat T-Mobile Thuis relatief nieuw is en zegt sterk te willen groeien, is het denk ik ijdele hoop. Sommige zakelijke providers en b.v. XS4ALL bieden wel een vast IP adres.
Maar als inloggen vanuit huis op jouw werk een vast IPv4 adres van jouw vereist, zou ik dit toch maar eens op het werk aankaarten om het 1 en ander wat te moderniseren aldaar.
Reputatie 7
Badge +3
@JRomkes

Als ik het goed begrijp zit het probleem hierin, dat je problemen hebt met het werken van uit huis met naar je bedrijf.
Hier zal DDNS dus geen oplossing voor je kunnen zijn, want die is bedoeld voor de andere richting, vanuit elke locatie naar je huis.

Blijkbaar maakt je bedrijf dus gebruik van 'whitelisting IP' binnen hun security afdeling, zeer effectief ... maar werkt alleen inderdaad perfect als jij een vast IP zou hebben. Is trouwens ook eigelijk 1 van de basis voorwaarden om IP whitelisting in te zetten.

Een andere opzet zou kunnen zijn, dat je een VPN verbinding met je zaak zou kunnen opbouwen.
Hierbij maak je een 'tunnel' met jouw bedrijf en is the authentication geregeld bij je bedrijf om zo'n 'tunnel' met hun op te zetten.
Nadeel is alleen, dat jouw bedrijfs IT een VPN server moet gaan inrichten voor jou geval.

Zit nu zelf trouwens 2 1/2 jaar bij het netwerk op glasvezel en heb nog steeds hetzelfde IP-adres, dus de tijdsduur van veranderen van IP is nogal onzeker.
Bedankt, ja dat klopt. Het gaat alleen om vanuit huis te werken. Op moment dat er niet ngelogd kan worden, wijzigt ICT het IP-adres en doet de verbinding het weer. Denk dus ook zo'n 'whitelisting IP'

Bij vorige provider zoals gezegd nooit een ander IP gehad en nu binnen een maand 2x. Zal aan ICT vragen of zij een oplossing hebben, waarschijnlijk zal dat een VPN worden want wij kunnen toch niet de enige zijn met dit probleem?

Nogmaals bedankt voor de antwoorden.
Reputatie 3
Misschien zijn jullie inderdaad wel de enige met dat probleem omdat anderen dat al lang geleden hebben opgelost (met bijvoorbeeld een VPN-verbinding).
Bij "Unlimited 4G voor Thuis" van T-Mobile krijg je trouwens elke dag een ander IP-adres. Vervelend, maar een oplosbaar probleem.
Reputatie 1

@JRomkes ik heb het juist anders, ik wordt elke dag geddosd en dat is dat mensen via een site je internet plat leggen, en ik ben al 2 maanden bezig met me IP te changen maar het lukt niet. Heeft u een idee?

Reputatie 7

Hi @Salet

 

Ik zie dat je een topic gestart bent met deze vraag en in twee oudere topics dezelfde vraag stelt. Dat laatste is tegen de huisregels van de Community. Ik geef je antwoord in je eigen topic. Zullen we het centraal houden en daar verder praten?

Reageer