Beantwoord

Ip cam aansluiten voor dummies

  • 25 February 2020
  • 8 reacties
  • 685 Bekeken

Een IP camera aansluiten of bedraad internet of - bij voorkeur -wifi.  Er zijn al een aantal topics over maar ik kom er niet uit. Wie wil mij helpen met een simpel stappenplan wat ik zou kunnen doen om een nieuw gekochte babyfoon (SecuFirst) werkend te krijgen.

Ik heb de gebruiksaanwijzing van de camera gevolgd en de camera gekoppeld aan mijn netwerk, dat is volgens mij gelukt maar de camera maakt geen verbinding met mijn netwerk: ik krijg op de app van de camera de melding verbinding verbroken.

Ik heb Upnp al ingeschakeld. Ik kom allerlei termen tegen maar ik weet niet waar ik moet starten.

Kan iemand me op weg helpen? De klanten”service” van T-Mobile in ieder geval niet. Ik heb een Huawei router.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 27 February 2020, 12:07

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Marjonr,


Welkom op de Community, hier helpen we elkaar graag aan oplossingen. Tof dat je hier jouw vraag stelt! :smile: Supergoed dat je al wat topics doorgenomen hebt, maar heb je de volgende twee topics al doorgespit: forwarding IP Camera en IP Camera en Huawei? Als je er nog uitkomt, geen zorgen. Trek weer aan de bel, dan help ik je zo snel mogelijk verder. De Community zit altijd voor je klaar! 

 

 

ik heb hetzelfde probleem, maar als ik de links wil bekijken krijg ik de melding:

Sorry, je hebt nog geen toegang tot deze pagina.

Je hebt geen rechten om deze pagina te bezoeken. Wat doe ik verkeerd?

 

Reputatie 7
Badge +5

@Mandy2021 

ik heb hetzelfde probleem, maar als ik de links wil bekijken krijg ik de melding:

Sorry, je hebt nog geen toegang tot deze pagina.

Je hebt geen rechten om deze pagina te bezoeken. Wat doe ik verkeerd?

 

Je doet helemaal niks verkeerd. Waarschijnlijk is het betreffende topic gearchiveerd of in het ergste geval verwijderd.

Maar geef jouw apparaten door in dit topic dan gaan we proberen het op te lossen.

Welke modem/router?
Camera merk/type
Aangesloten via wifi of met een utp kabel?
Kijken via telefoon/tablet-iphone/android met welk programma?
Waar loopt het vast?

Zo voldoende vragen om een overzicht te krijgen als de antwoorden hier geplaatst worden

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mandy2021, als het goed is, zou deze link het gewoon moeten doen:

 

Dat topic staat in de subsectie Vast Internet en is niet gearchiveerd. Het andere topic is echter wel gearchiveerd, ik zal deze voor de time-being terugzetten zodat jij er jouw tips and tricks uit kunt halen:

Gelukkig heeft @yalerta je al van goed advies voorzien. Als je meteen jouw antwoorden op bovenstaande vragen kunt meesturen, indien je er niet uitkomt natuurlijk, dan gaan we voor je aan de slag. De kennis op de Community reikt enorm ver! 😊

Hallo bedankt @Jason en @yalerta  voor het reageren, Ik heb een Huawei B818-263 router en een gewone simpele chinese camera van het merk Owsoo. Voorheen had ik vast internet en na mijn verhuizing heb ik 4g voor thuis. Nu probeer ik de camera aan te sluiten zoals ik in mijn andere huis ook gedaan had. Eerst met een UTP kabel, dan add new camera, dat gaat allemaal goed, dan de wifi settings invullen en dan werkt het allemaal prima, maar alleen thuis op mijn wifi. Als ik nu ergens anders ben en ik wil op mijn telefoon de app (MiniEye) kijken, met de data van mijn abonnement dan staat er: camera connecting en later: connection timeout.

Als ik de camera bij mijn zus aansluit, die vast internet heeft, dan werkt alles weer prima. Ik heb al in de router settings gegeken en P2P aangevinkt, dat maakt geen verschil. Ik heb de router op 2,4 ghz gezet en dat maakt ook geen verschil. Iemand vertelde me dat ik  port forwarding moest doen en daar begrijp ik helemaal niets van. Mijn partner is pas overleden en hij was echt zo’n technisch wonder, hij deed dat allemaal zo gemakkelijk.  Alvast hartstikke bedankt

Reputatie 7

Hi @Mandy2021,

Wat onwijs naar om te lezen, gecondoleerd met het verlies van jouw partner. Ik wens je veel sterkte toe in deze tijd!

Ik ga even bij collega's navragen of zij misschien weten hoe dit zou werken. Het is namelijk zo dat wij geen support kunnen bieden voor producten die niet van ons zijn, zoals de camera van Owsoo. De Community kan hier echter altijd in mee- en omdenken, om zo misschien een alternatieve oplossing te bedenken. Hopelijk komt er iemand langs dit topic met een gouden tip! 

Over port forwarding heeft een oud-collega een aantal jaar geleden een mooie instructie voor geschreven en die vind je in dit topic. Misschien kun je kijken of je daar alvast wat meer mee uit de voeten kunt? 

Als ik iets van mijn collega's hoor dan laat ik het je gelijk weten!

Reputatie 7
Badge +5

@Mandy2021 

Omdat je op je eigen wifi een ander ip adres hebt dan wat we een extern ip-adres noemen moet je in de MiniEye app een 2e camera (voor dezelfde camera) opgeven die gebruik maakt van dat externe adres.

Om je te beschermen tegen personen die proberen via dat externe adres toegang te krijgen tot jouw netwerk is een modem/router daarom gesloten. Om toch (data)verkeer mogelijk te maken bestaat er vaak de mogelijkheid om een poort, en die zijn er 65535, open te zetten en noemt men dit port forwarding of port mapping.

En nu uitleg over wat problemen waar je mee te maken hebt.
Met een mobiele internet aansluiting ben je op een (iets) andere manier met internet verbonden dan vergeleken met een vaste aansluiting. Als je de link in de post van @David volgt staat daar een methode uitgelegd om het externe ip adres een beetje te laten lijken op dat van een vaste aansluiting.

Maar daar ben je er nog niet mee omdat het ip-adres ook aan verandering onderhevig is. In routers kan om die reden vaak een zogenaamde DDNS service (er zijn meerdere services, vaak gratis) ingesteld worden. Dan geeft jouw modem een signaal naar die DDNS service en vertelt dat het ip-adres van “leukenetwerkcamera.hopto.org” verandert is. In jouw minieye app stel je dan niet dat externe ip-adres in maar “leukenetwerkcamera.hopto.org” eventueel met het poort nummer dat je open gezet hebt.

Omdat bijna alle poorten op een modem/router dicht staan moet je je er ook voor zorgen dat er een poort in de instellingen van de modem naar de camera open gezet wordt.

Je begrijpt dat het al met al een technisch gecompliceerd geheel is door de 4g instellingen die er bijkomen. Lastig is ook dat ik geen uitgebreide handleiding voor de Huawei B818-263 heb kunnen vinden.
Vanuit een technisch oogpunt begrijp ik niet dat de camera bij je zus wel zonder port forwarding/mapping e.d. extern werkt. Weet je zeker dat je niet via haar wifi verbonden was.

Sorry, een heel verhaal en geen directe oplossing. Maar je ziet we denken en leven met je mee.

@David en @yalerta , dank jullie wel, ik ga morgen weer puzzelen met de nieuwe uitleg en de topic. Ik begin het in ieder geval een klein beetje te begrijpen nu. Ik laat het jullie weten. groetjes

Reageer