Beantwoord

IP camera benaderen van buitenaf.

  • 19 April 2018
  • 3 reacties
  • 1007 Bekeken

Hallo, ik heb een probleem met het benaderen/bekijken van mijn IP camera van buitenaf. Het probleem is dat ik poort 80 en 554 niet kan openen. Met mijn Ziggo router was dit een fluitje van een cent. Ik volg alle stappen die in de begin post staan. Echter hoe kan je 554 en 80 open stellen? Als ik de stappen volg kan je dus de poorten aangeven voor intern en extern. Hiervoor heb ik gekozen voor 554 -554 en 554-554. Waar kan ik dan poort 80 aangeven? Moet ik dan een nieuwe port mapping openen en dezelfde stappen volgen voor poort 80? En wat moet ik kiezen voor interne host? Is dat de Wireless IP camera? In het vakje waar DNS staat voor ingevuld laat ik zo staan neem ik aan? Ik word er moedeloos van. Dit heeft mij al veel te veel tijd gekost
icon

Beste antwoord door AlexanderdB 21 April 2018, 14:32

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hallo Zwembroek,

Poortforwarding is mogelijk alleen zijn er een aantal poorten gereserveerd voor het modem. poort 80 is hier een van.
Okay moet ik dan een andere poort toewijzen aan de camera? En maak ik dan voor zowel poort 554 als de nieuwe toegewezen poort afzonderlijk een nieuwe portmapping voor de IP camera?
Hey zwembroek,

Poort 80 zou beschikbaar moeten zijn, voor de veiligheid blokkeren wij alleen poorten 135 t/m 139 en 445, ook zijn poorten 8080 en 5060 gereserveerd voor het extern benaderen van het modem en de telefoniedienst.

Je moet inderdaad voor beide poorten een aparte regel aanmaken. 🙂

Reageer