Beantwoord

ip configuratie mislukt

  • 7 December 2019
  • 52 reacties
  • 4651 Bekeken

Reputatie 3

Sinds vanochtend kan geen enkel WIFI apparaat in huis nog verbinding krijgen met de router.

Netwerk is wel zichtbaar maar blijft steken op ip-adres ophalen.

Ik heb een draytek 2132fvn glasvezel modem en omdat ik al wifi problemen had heeft T-Mobile een FRITZ!WLAN Repeater geplaatst.

Dit werkte prima en had goed en stabiele wifi.

Router en repeater uitzetten en wachten tot de router weer is opgestart en dan pas de repeater aanzetten geeft geen oplossing.

Netwerk vergeten en opnieuw inloggen ook niet.

 

Wat kan ik nog meer proberen?

 

icon

Beste antwoord door Brian 10 December 2019, 16:32

Bekijk origineel

52 reacties

Reputatie 3

Hoi @Jason , 

Bedankt voor je hulp.

Waar het om gaat is dat monteurs aangeven dat het oude draytek modem vervangen de beste optie is en dit ook meerdere malen in de service-ticket hebben vermeld.

Ik weet niet zeker of het uitlezen van mijn router het juiste inzicht verschaft. Het probleem zit hem in het acces point icm de router

Nu werkt t weer, maar gisternacht zag ik weer dat we geen WIFI hadden.

 

Vraag: @Jason ik zag ook dat de firmware van mijn router niet meer geüpdatet is sinds 2017.

Deze oude firmware geeft me geen veilig gevoel.

Er is een veel nieuwere versie, kan deze update gepusht worden?

 

Reputatie 7

Hallo @M. Sommers 

 

Als ik het goed begrijp:

Je heb een Draytek modem

Je heb een fritzrepeater (bekabeld geprobeerd)

je heb een Zyxel Repeater (bekabeld geprobeerd)

De wifi van de draytek werkt wel maar is instabiel.

Als de Repeater niet werkt en je zet het modem even uit en aan kan je dan wel weer op internet ?

Zou je op dat moment eens kunnen testen of de bekabelde verbinding werkt met een laptop of computer ?

Soms komt het voor dat andere apparaten het netwerk verstoren. ik heb geen glazenbol dus kan het niet zien, zou je eens kunnen uit schrijven of tekenen hoe je netwerk er uit ziet ? gebruik je bijvoorbeeld switches of Powerline adapters en IPTV of iets dergelijks 

Reputatie 3

@Hidden.nld

Mijn setup is redelijk basis.

Draytek modem met daaraan via poort 2 een netwerkkabel naar de FRITZ die het WiFi signaal verzorgt.

Verder aan poort 1 een LAN kabel naar een switch met daaraan mijn: PS4, blu-ray speler en home cinema receiver.

Poort 3 de LAN kabel voor TV.

Poort 4 niks.

 

Je vraag is al ik deze goed begrijp: op het moment dat FRITZ dienst weigert en geen IP adres vrijgeeft om dan via een netwerkkabel rechtstreeks op het draytek modem te controleren of in dan wel op internet kom?

 

 

Reputatie 7

@M. Sommers 

klopt! kan je bijvoorbeeld met de ps4 wel op internet ? volgens mij werkt deze dan ook niet maar de wifi van de draytek werkt wel.

Reputatie 3

Op t moment dat ik weer problemen heb ga ik bovenstaande proberen.

 

Thanks.

 

Probleem komt random ( nog geen patroon kunnen ontdekken) dus even geduld 😁

Reputatie 3

@Hidden.nld Haha, nou echt geduld hebben we niet nodig. Kom net thuis....en wederom geen WIFI verbinding.

Ook niet via PS4 die via een netwerkkabel aan het draytek modem hangt.

 

Ik kan wel op het instabiele  en  trage WIFI van het draytek modem op internet.

 

 

 

 

Reputatie 3

Zie hier de resultaten via wifi snelheid van draytek....mijn device is als enige ingelogd en zit 2 meter van de router...top toch?🤯

 

 

Reputatie 7

Hallo @M. Sommers 

Je heb last van het Draytek deathlock syndroom.

Ik ben bang dat het modem vervangen moet worden door een Zyxel T50.

Reputatie 3

Hoi, dat het zo heet wist ik niet maar vervangen door een andere versie leek mij december vorig jaar al de enige optie.

Helaas denken de mensen die ik tot op heden van t mobile gesproken heb daar heel anders over.

 

Bedankt voor je hulp.

Reputatie 7

Hi @M. Sommers, normaal gesproken zou de Wifi versterker de problemen met de Wifi verbinding verhelpen, het deadlock issue waar @Hidden.nld het over heeft is weer een ander probleem. Maar helemaal met je eens, op deze manier blijf je bezig dus we gaan de modem voor je omwisselen. :slight_smile: Je ontvangt hier hopelijk vandaag nog bericht over van mijn collega’s!

Reputatie 3

Hoi @Brian 

 

Inmiddels contact met een van je collega's. Zij nemen helaas de stelling in dat de router niet vervangen hoeft te worden.

 

Ik heb verwezen naar de conclusie die  hier getrokken wordt en hou de hoop dat het uiteindelijk goed gaat komen.

 

 

Reputatie 7

Hallo @M. Sommers 

 

Het komt omdat de verkeerde conclusies word getrokken. je geeft aan dat je wifi niet werkt.

Het probleem waar ik naar refereer heeft uitsluitend te maken met de bekabelde verbinding van de draytek. en daar gaat het mis. je repeater zit bekabeld aangesloten en is voor de draytek een bekabelde verbinding! het belscript ondervangt het probleem niet omdat de focus ligt op de wifi. richt je je op de playstation dat die bekabeld niet werkt kom je er wel ;)

maar geen nood @Brian gaat dit voor je oplossen. dat weet ik zeker!

Reputatie 7

Hi @M. Sommers, wat @Hidden.nld zegt klopt helemaal. We hebben de opdracht voor de monteur vandaag uitgezet en hij kom bij je langs om de modem te vervangen en voor je aan te sluiten via de mediaconvertor!

Reputatie 3

@Jason & @Hidden.nld @Brian 

Ik heb inmiddels berichten ontvangen dat er nieuwe apparatuur onderweg is en ik daarna via Guidion een monteur kan inplannen.

 

Bedankt voor jullie hulp en reacties!

Reputatie 7

Hi @M. Sommers, top, laat zeker nog even weten hoe het is gegaan! 

Reputatie 3

Hoi,

 

Doe ik zeker! Apparatuur is binnen en afspraak staat voor aanstaande dinsdag.

 

Thanks!!

Reputatie 2

Beste @M. Sommers  en @Brian Hoe is bovenstaande afgelopen? Ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik heb ook een Draytek 2132Fvn. Daarop aangesloten een powerline Devolo systeem. Via de Devolo Wifi krijgen een aantal telefoons geen IP adres toegewezen. Ik heb al van alles geprobeerd, factory reset, herinstallatie Devolo, SSID’s gewijzigd, etc etc. Vreemde is wel dat een aantal telefoons wel een IP adres krijgen en een aantal helaas niet…

Ik vermoed dat het ook te maken heeft met de Draytek….

Reputatie 3

Hoi @jeroenwijnen @Brian

Gisteren nieuwe router ontvangen.

Leuk detail,   router werd geplaatst door de monteur die al 2x eerder bij mij langs was geweest. Ik kende zijn koffie voorkeur nog😁😁.

Tot nu, heb ik geen klachten meer gehad.

Of de klachten bij jou @jeroenwijnen dezelfde zijn als bij mij, daar lijkt het wel op. Maar inderdaad wel vreemd dat niet alle telefoons dit probleem hebben.

Bij mij gaf de test met bekabelde verbinding de doorslag. Bij IP klachten kon ik ook geen bedrade verbinding maken met internet.

Voor nu lijkt de klacht weg.

 

@Brian en @Hidden.nld 

Dank voor jullie hulp en verdieping in mijn probleem. Hier kan de telefonische klantenservice nog wat van leren!!

 

Reputatie 2

@Brian Ik lees dat de problemen bij @M. Sommers zijn opgelost. Heel fijn!

Ik dacht dat niet alle telefoons bij mij een probleem hadden, maar nu heb ik zojuist hetzelfde probleem ook op een 3e telefoon gehad (kan geen IP adres verkrijgen & verificatie fout).

Lijkt erop dat ik hetzelfde probleem heb als @M. Sommers. Is er een mogelijkheid dat mijn modem vervangen kan worden? Nu heb ik met grote regelmaat geen WiFi…

Bedankt alvast!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jeroenwijnen,

 

Goed dat je hier aan de bel trekt! Gelukkig zie ik dat je al met onze collega’s geschakeld hebt. De afspraak staat erin voor 26 februari aanstaande. Laat je weten of het gelukt is? Ik weet zeker dat de monteur er alles aan zal doen om het te verhelpen! :smile:

Reputatie 2

Hoi @Jason Er staat inderdaad een afspraak gepland voor de 26e. Gisteren kreeg ik helemaal geen ip adressen meer toegewezen, niet via Devolo en niet via Draytek. Geen enkel device kon meer gebruik maken van WiFi. Uiteindelijk maar weer een Factory Reset uitgevoerd op de Draytek en nu werkt alles (voorlopig) weer goed gelukkig. Hoop dat de monteur een structurele oplossing heeft (ik vermoed vervanging van de oude Draytek...). Deze lijkt na verloop van tijd DHCP problemen te krijgen. Ik laat nog wel even weten of het gelukt is, heb er alle vertrouwen in ;-)

Reputatie 2

@Brian@JasonDe monteur is langs geweest en heeft bevestigd dat de Draytek inderdaad niet goed werkt. Naast het vaak niet toewijzen van IP adressen is ook de conclusie dat de WiFi snelheid zeer laag is. Ook omwisseling voor een ander Draytek modem heeft niet geholpen.

Tevens heb ik een probleem met de WiFi snelheid. Ik heb een 100Mbits abonnement en naast het modem meet ik rond de 20Mbits (up & down). Beide problemen zijn genoteerd door de monteur en hij heeft aangegeven dat vervanging voor Zyxel de beste oplossing is. Helaas had hij geen Zyxel bij zich en mag hij zonder opdracht van T-Mobile ook geen vervanging doen. Hopelijk hoor ik snel wat van T-Mobile… Het probleem is er nu al ruim 1 week.

Reputatie 2

@Jason@Brian Vanmiddag een half uur met de klantservice gesproken. Zeer teleurstellend, want vervanging van de modem is geen optie. Er is geen bewijs dat het aan de Draytek ligt volgens de medewerker. Dat devices via de Devolo geen ip adres krijgen is niet voldoende bewijs. Er is nu (op afstand) een factory reset gedaan. Ik heb aangegeven dat ik dit al herhaaldelijk zelf heb gedaan, maar dat telt schijnbaar niet. Nu moet ik 3 dagen wachten en weer bellen met de klantenservice (dan ben ik al 2 weken verder...). Als ik dan nog steeds het probleem heb, dan gaan ze misschien verder kijken. Ik begrijp niet waarom het modem niet vervangen kan worden voor de Zyxel? In meerdere conversaties blijkt dat de oplossing te zijn voor dit probleem. Hoop dat T-Mobile alsnog mij wil helpen...

Reputatie 2

Klacht bij klachtenkompas gemeld. Hopelijk helpt dit. Hier onder een aantal screenshots als bewijs van het probleem.

 

Iphone screenshot
Samsung Galaxy S8+ screenshot

[Screenshots verwijderd op verzoek van poster]

Reputatie 7

Hi @jeroenwijnen, dank voor de screenshots! Ik denk graag met je mee voor een oplossing. Uitgaande van de screenshots denk ik eigenlijk niet dat hier de “Draytek bug” speelt. Wat daarbij gebeurt is dat hij op een gegeven moment “vol” loopt en dan helemaal geen IP-adressen meer uitdeelt waardoor je apparaten geen verbinding meer kunnen maken.

In de screenshots lijkt er eerder sprake van een IP-conflict zoals bij de iPhone in het screenshot. Dit kan gebeuren wanneer meerdere apparaten proberen IP-adressen uit te delen (bijvoorbeeld de modem en een eigen router die hier op aangesloten zit) waardoor ze met elkaar in conflict komen. Daarnaast zie ik dat de Devolo ook geen geldig IP-adres toegewezen krijgt, deze heeft dus geen Wifi verbinding waardoor ook apparaten die hiermee verbonden zijn geen verbinding hebben.

Ik heb zelf geen ervaring met de Devolo maar volgens mij moet dit wel op te lossen zijn. Hoe heb je deze aangesloten op de modem? Als dit bekabeld is (dus als Acces Point) dan krijgt de Devolo een IP-adres vanuit de modem, dit gaat normaal gesproken automatisch maar dit zou je eventueel ook handmatig kunnen doen door de poorten te forwarden. Je kan dan het beste de Wifi op de modem uitzetten zodat de overige apparaten alleen een IP-adres vanuit de Devolo toegewezen krijgen.

Heb je de Devolo aangesloten als versterker (via Wifi)? Zorg dan dat de Wifi naam op de modem en de Devolo hetzelfde zijn zodat de overige apparaten dit zien als één netwerk. Ze blijven dan met dit netwerk verbonden en schakelen over tussen modem en devolo's afhankelijk van welke het beste signaal geeft (wifi roaming).

Kan je hier mee uit de voeten? :slight_smile: Laat zeker nog even weten of het gelukt is!

Reageer