Beantwoord

IP van de Draytek aanpassen

  • 21 June 2018
  • 4 reacties
  • 602 Bekeken

Reputatie 3
Badge
Hi Tmobile,

Vanaf morgen zal ik KPN vaarwel zeggen en mijn toetreding doen bij Tmobile. Hopelijk verloopt alles soepel.

Alleen heb ik nog een paar kleine vraagje over de draak die Draytek heet.

Mijn gehele interne netwerk is geënt op de ip reeks 192.168.178.x. Nu heb ik het modem al uitgepakt om het een en ander voor te bereiden. Zo zie ik dat de ip reeks is opgebouwd voor LAN1 is opgebouwd uit 192.168.1.1. En voor LAN2 uit 192.168.2.1. Deze laatste kan komen omdat vlan support nog niet is ingeschakeld.

Het liefste wil ik zien dat deze veranderd wordt naar 192.168.178.x. Is dat straffeloos mogelijk?

Ik las ik her en der over schillende fora dat jullie ook een Fritzbox kunnen leveren ipv een Draaktek.Hoe gaat dit in zijn werk. Mijn voorkeur gaat eerder uit naar een fritzbox, dan een draaktek. Of is deze fritzbox niet meer dan een wifi repeater.

Zoals jullie wellicht begrijpen ben ik geen huis tuin en keuken gebruiker, maar een zogehete poweruser. Ik hekel daarom ook het feit deze kleine gebruikers groep wordt betutteld door het niet kunnen gebruiken van je eigen hardware door de draaktek in bridge modus te kunnen zetten.

So much for "Vrije router keuze" Tweaker Artikel
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 21 June 2018, 15:07

Bekijk origineel

4 reacties

De frizbox die ik heb ontvangen is alleen maar eifi repeater.
Reputatie 7
als je een router heb met sfp en vlan ondersteuning dan kan je prima je eigen router plaatsen. heb je geen sfp dan kan je een media convertor gebruiken. alleen voip van t mobile gaat dan niet werken...
Reputatie 3
Badge


Het liefste wil ik zien dat deze veranderd wordt naar 192.168.178.x. Is dat straffeloos mogelijk?


Is dit dan nog mogelijk. Dat zou ik graag willen weten. Ik heb geen zin alle andere apparaten te voorzien van een nieuw adres.
Reputatie 7
ja hoor, maar pas als de instellingen zijn geladen op een actieve verbinding

Reageer