Beantwoord

IPv6 instellingen voor Zyxel modem (werkt niet) -

  • 11 November 2019
  • 8 reacties
  • 3835 Bekeken

Aloha!

Ben sinds een maand klant van T-Mobile thuis en heb een Zyxel VMG8825-T50 ontvangen als modem/router. Alles werkt prima, bijna geen overhead (95% lijnsnelheid) maar helaas deelt die geen IPv6 prefix uit.

IPv6 staat in de settings aan, EUI64 / stateless mode + DHCPv6 en ik krijg wel een link local adres en kan de modem op zijn IPv6 adres vanuit het LAN pingen.

Krijg ook geen global unicast adres en geen DNS server uitgedeeld. Windows/Linux en mobiel getest. zelfde verhaal. Alleen een IPv6 link-local maar geen gateway en geen DNS.

Wie weet de goede instellingen? Er komen een aantal VLANs binnen maar daar sleutel ik voorlopig niet mee.

thanks!

 

Andreas

 

   Connection-specific DNS Suffix  . : home    Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) Dual Band Wireless-AC 8260    Physical Address. . . . . . . . . : 34-41-5D-XX-XX-XX    DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes    Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes    Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::c52fXX:XX:XX:XX33c8%8(Preferred)    IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.42.127(Preferred)    Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0    Lease Obtained. . . . . . . . . . : Monday, 11 November, 2019 08:56:04    Lease Expires . . . . . . . . . . : Tuesday, 12 November, 2019 08:56:05    Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.42.1    DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.42.1    DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 137642333    DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-25-37-4E-XX-XX-etc...    DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.42.1    NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

icon

Beste antwoord door Waqqas 11 November 2019, 11:33

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hi @AndreasR 

De IPv6 instellingen staan wel klaar in het modem maar IPv6 is nog niet uitgerold door T-mobile en hier is verder ook nog geen datum over bekend.

Hi@AndreasR 

De IPv6 instellingen staan wel klaar in het modem maar IPv6 is nog niet uitgerold door T-mobile en hier is verder ook nog geen datum over bekend.


dus ik kan stoppen met prutsen en de monteur afbellen :D Dank je!

Is er ergens een link/pagina waar ik de status hiervel kan volgen? Ik ben netwerk engineer dus heb persoonlijk veel belang in IPv6. Gebruik nu een jumphost vanuit een datacenter dus kan thuis zonder leven.

groeten daar

 

Andreas

Reputatie 7
Badge +15

@AndreasR 

Hierover is nog niks bekend maar als T-mobile dit wel uitrolt dan zul je dit wel merken op de community.

Reputatie 3

@AndreasR

Hierover is nog niks bekend maar als T-mobile dit wel uitrolt dan zul je dit wel merken op de community.

wat is de status nu?

Reputatie 7
Badge +4

Ik ben bang dat het niet heel veel anders is.

@AndreasR

Hierover is nog niks bekend maar als T-mobile dit wel uitrolt dan zul je dit wel merken op de community.

wat is de status nu?

Zelfde als vorig jaar en het jaar daarvoor.

Zodra er ook maar iets bekend wordt, zal één van de moderatoren dit tijdig mededelen via het forum.

Providers hebben er geen belang bij, in Europa hebben we IP4 adressen genoeg :-(

Reputatie 7
Badge +6

In dit topic, dat gisteren in het leven is geroepen, staat deze tekst:

Op dit moment wordt IPv6 niet ondersteund op ons netwerk. Nog niet alle aansluitingen kunnen IPv6 gebruiken. Je kunt de configuratie wel alvast instellen, maar je modem zal verbinden op IPv4 tot IPv6 beschikbaar is voor jouw aansluiting. Wanneer IPv6 beschikbaar is, is nog niet bekend.

Het lijkt er dus op dat er wel beweging in zit. Laten we hopen dat er snel goed nieuws komt!

Reageer