Beantwoord

IPv6 t-mobile thuis

Toon eerste reactie

31 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Wauw sterk staaltje creatief omdenken voor de liefhebbers! Die ping is zeker nog wel mee te leven. Hoe is de verbinding nu je het een tijdje hebt gebruikt? Mogelijk is dit een mooie oplossing voor degenen die echt niet kunnen wachten op IPv6! :)

Edit: Besef je wel dat wij nog geen IPv6 aanbieden, via deze methode ontvang je wel een IPv6 adres maar wordt je verkeer omgeleid via een derde partij. Het is dan de vraag wat er met je data gebeurt. Verdiep je hier dus eerst goed in!
Ik gebruik het actief. Ik ben nu op mijn werk en vandaag enkele bestanden van mijn desktop thuis ge'scp'd die ik geschreven had toen ik gisteren thuis werkte.

De ipv6 werkt stabiel, tot nog toe geen onderbrekingen gehad. Ook het Fritsdoosje in het algemeen, voor zeg maar normale surf- en youtube-activiteiten over gewoon ipv4 werkt prima.

De Fritzbox heeft een firewall die het gedrag van NAT standaard nabootst: Apparaten kunnen verbinding met de buitenwereld maken, ingaand verkeer wordt geblokkeerd met een icmp-admin-prohibited. Om ze van buiten toegankelijk maken moet je een vinkje per apparaat zetten. Voorlopig heb ik mijn desktop en satellietontvanger in de woonkamer van buiten toegankelijk gemaakt. Ik mijn netwerk zijn nog een laptop, OLED-televisie en satellietontvanger van de televisie boven aanwezig, naast mobiele gastapparaten en voor al die apparaten blijft de firewall actief.

Naast de Fritzbox (hij hangt in de meterkast) komt binnenkort iets van een Raspberry Pi of wellicht iets soortgelijks als een Rock Pi te hangen. Daar komen wat hobbyprojectjes op, een informaticus als ik programmeert ook wel eens wat thuis in elkaar. Ook voor de Raspberry Pi ipv6 erg nuttig zijn om het uit huis te kunnen bereiken.
@dmantione thx for the tip, I also use fritzbox, tried to experiment with ipv6 today. Yes, you get the ip but if you turn off ipv4 and use only ipv6 internet is not accessible then. only cache on local tmobile servers, I believe. because I couldn't get further that google search and some other major websites like hotmail etc.
Het is een feit dat het merendeel van het internet ipv4 gebruikt, dus als je ipv4 uitzet, ja, dan is een groot deel van het internet onbereikbaar. Ik weet dat er technieken zijn als protocolvertaling, maar als je een ipv4-verbinding hebt, lijkt het me toch het meest logisch om met ipv4 met het ipv4-internet te communiceren, ook al omdat de ipv6-tunnel niet de max. bandbreedte van je internetverbinding haalt.

Met welk doel wil je ipv4 uitschakelen? Persoonlijk vind ik dual-stack juist de gewenste situatie.
I'm absolutely happy with ipv4. As I said before, I was experimenting, out of curiosity. That's why I turned ipv4 off, to see what will happen

Regarding the bandwidth, I get already max d/u 850+ Mbps, don't think anything will change if I use dual-stack.
Je ipv4 wordt niet trager, maar je ipv6 is vanwege de tunnel minder snel dan als T-Mobile native ipv6 zou aanbieden. Doe maar eens een ipv6 speedtest:

https://ipv6-test.com/speedtest/

Reageer