Beantwoord

Is dit ISRA punt te gebruiken voor DSL?

  • 18 September 2020
  • 6 reacties
  • 1189 Bekeken

Ter voorbereiding van mijn nieuwe T-Mobile thuis DSL abonnement bent ik op zoek gegaan naar mijn ISRA punt.

Uiteindelijk heb ik deze gevonden in de vorm van een lasdop, echter komt er geen dunne grijze kabel uit zoals uitgelegd in de handleiding.

 

Bij verder onderzoek zit er alleen dit onder de lasdop.

Vraag: kan ik hier überhaupt wel het aansluit materiaal van T-Mobile op aansluiten, of moet hiervoor toch een monteur ingeschakeld worden?

 

 

icon

Beste antwoord door Pieter_B 19 September 2020, 11:06

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Maikel64 

Hier komt je KPN kabel binnen en is dus je ISRA, zelfde ISRA als in mijn huis maar de uitgaande telefoonlijn is niet aanwezig dus hij zou hersteld moeten worden.

Het is KPN eigendom die lasdop en wat er binnen zit dus het is verstandig om er niet zelf mee aan de slag te gaan.

Officieel mag je de dop er niet afhalen, als er iets kapot word gemaakt kun je voor kosten kosten te staan.

Maar als straks je aansluitset binnen is zou je het bijgeleverde doosje rechtstreeks op de rood/blauwe draadjes kunnen aansluiten, werkt dit niet oranje/wit.

Reputatie 7
Badge +3

@Maikel64 

Mijn advies is om dit door te geven aan de DSL provider die je gaat kiezen, in dit geval dus T-Mobile Thuis.

Vooral niet zelf iets aan dit punt te doen, want mocht er in de toekomst storingen zijn o.i.d., zou het wel eens een kostbaar plaatje kunnen worden.

 

Reputatie 7

Hi @Maikel64,

 

Allereerst bedankt voor je aanvraag - alvast hartelijk welkom bij Thuis!

 

Super dat je al bezig was met het stappenplan, ik ben deze ook even nagegaan en lees dat je de grijze kabel moet strippen. Dat lijkt mij in dit geval niet nodig aangezien het aderpaar (duo van kabels waarop de verbinding zit) blauw/rood keurig te zien is. Ik zou dan beginnen bij stap 4:

Op die manier kun je direct testen of het signaal werkt. Om het mooi te verwerken bij het ISRA-punt, kun je er ook voor kiezen om een monteur van ons te laten komen. Dan weet je zeker dat het allemaal volgens de regels gebeurt en het mooi afgewerkt wordt. 

 

Kom je er niet uit, laat het mij weten en stuur mij een privébericht (klik op mijn naam). Geef ook aan wat de dag van activatie is. Pas op die datum kan ik de monteur aanvragen. Hierna kun je een afspraak inplannen en weet je direct vanaf welke datum jij online bent. We staan voor je klaar!

 

 

@Pieter_B, Van punt 3 moet je dus altijd punt 1 maken, en doen of je neus bloed.🤫

@Maikel64Maak van het antwoord van @Sander een scherm afdruk als je het aansluit zoals ik ook al suggereerde, hij geeft je uit naam.van T-Mobile het advies om het te doen, gaat het mis heb je bewijs dat TM dit ook aanbeveelt.;)

Reputatie 7

Hi @Maikel64

 

Ik moet @Doornekamp33 hier gelijk geven. Zoals het er bij jou uitziet, kun je beter niet zelf aan de gang gaan. Zodra er een dunne kabel uit die grijze dop (lasdop) komt, dan kun je met ons stappenplan aan de slag gaan. Als dat niet het geval is, zoals bij jou, kun je het beste met ons contact opnemen en vragen wij de netwerkbeheerder om het aansluitpunt klaar te maken voor installatie. Ik hoor graag van je hoe het er nu voor staat! 

Reageer