Beantwoord

Is dit mijn isra punt?

  • 17 September 2020
  • 10 reacties
  • 334 Bekeken

Beste mensen van het forum, als voorbereiding op het installeren van t-mobile thuis, internet via het ISRA punt, onderstaande foto's. Ze zijn vandaag gemaakt, 17 september 2020 en niet 50 jaar geleden...:)

Is dit het ISRA punt?

Ik hoor graag van iemand, alvast mijn hartelijke dank!

Jos

 

icon

Beste antwoord door Brian 18 September 2020, 17:12

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge

Het lijkt er wel op dat dit een ISRA punt is. Maar als dit je ISRA is dan is hij wel heel oud. Dan zou het invloed kunnen hebben op je service. Ik zou toch een monteur langs laten komen om het signaal te controleren. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @josvandeuzen 

Heb je het installatiepakket al ontvangen of nog niet? In het installatiepakket zit een aansluit doosje die je voorlopig kan gebruiken.

Op foto 1 heb je rechts 2 combinaties die om elkaar heen gewikkeld zitten; wit/doorzichtig en zwart/doorzichtig. Op één van die combinaties zou het signaal moeten binnen komen.

Een moderator kan misschien een KPN monteur langssturen om het ISRA punt te vervangen/herstellen.

Nee, ik heb het installatiepakket nog niet ontvangen. Deze vraag was als voorbereiding daarop. Ik ga het aansluit doosje proberen en voor de zekerheid contact zoeken met een t-mobile moderator (ik neem aan dat dit iemand van de klantenservice is?) voor een eventuele monteur.

Dank voor jullie reacties. Nu wachten op installatiepakket!

Groeten

Reputatie 7
Badge +15

@josvandeuzen 

Moderators die zullen hier morgen vanzelf reageren hopelijk.

Reputatie 7

@josvandeuzen 

Je heb wel humor 😂

Deze aansluiting is minimaal 54 jaar oud. en ka het is een isra 

Handigste is testen en labelen aanvragen.

 

Het bovenste gedeelte werd vroeger gebruikt voor de zogenoemde draadradio. tussen 1942 en 1964.

Reputatie 7

Hi @josvandeuzen Dat is inderdaad een oudje maar op de foto's ziet het er nog redelijk uit. Je kan de modem hier zeker op aansluiten, mocht het niet blijken te werken dan sturen we uiteraard graag een monteur bij je langs! :slight_smile:

Top! Erg bedankt iedereen voor het meekijken en meedenken. Ik neem aan dat het installatiepakket instructies zal bevatten welke draad waar aan te sluiten?

Goed weekend!

Reputatie 7
Badge +15

@josvandeuzen De handleiding bevat instructies voor rood blauw en oranje wit maar jij hebt zwart doorzichtig en wit doorzichtig maar geen probleem, begin met zwart doorzichtig en dan eventueel de andere combinatie.

Er zit een aansluitdoosje bij met 2 aansluitpunten rood en blauw, gewoon zwart en doorzichtig op beide punten aansluiten.

@Waqqas : Thanks!

@josvandeuzen Je kunt aan de voorkant eigenlijk al zien op welke draden de verbinding zou moeten werken, de oude telefoonkabel zit nog op 1 en 2, deze op dezelfde volgorde aansluiten op het doosje wat je meegeleverd krijgt, en het liefst rechtstreeks op het meegeleverde doosje.

P.S. de zwarte op rood of de witte op oranje, deze op blauw of wit aansluiten gaat niet werken daar moeten de doorzichtige op.

 

Reageer