Beantwoord

Is er inmiddels een 5Ghz modem beschikbaar voor glasvezel?

  • 23 September 2019
  • 12 reacties
  • 663 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Ik lees op dit forum verschillende berichten.
Als die er is hoe kan ik die laten wisselen?

Ik heb hier in de buurt veel 2,4Gjz verbindingen, dus erg veel storing.
Verbeteren van de wifi met een repeater vind ik geen oplossing, want dat gaat ten koste van de snelheid.
Het modem een andere plaats geven ook niet want hier zit een glasvezel draadje van een paar cm aan, dus is het modem veroordeelt tot een plaatsje in de kelder.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 23 September 2019, 12:16

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Hallo @Sjaak51,

Voor het oplossen van je wifi problemen kan je gebruik maken van de wifi service. de monteur zal dan een los accesspoint plaatsen en deze bekabeld aansluiten. hierdoor heb je vrijheid waar het ap komt zonder de hele boel te hoeven verbouwen. de Fritz!Repeater 1750E is eigenlijk de beste oplossing.
Hallo @Sjaak51,

Voor het oplossen van je wifi problemen kan je gebruik maken van de wifi service. de monteur zal dan een los accesspoint plaatsen en deze bekabeld aansluiten. hierdoor heb je vrijheid waar het ap komt zonder de hele boel te hoeven verbouwen. de Fritz!Repeater 1750E is eigenlijk de beste oplossing.


Zo'n repeater gaat hem niet worden, want dan moet er ook weer een switch tussen omdat de slechts 2 beschikbare poorten in het modem al in gebruik zijn.
Reputatie 7
Hi @Sjaak51, de Fritzbox bekabeld aansluiten geeft het beste resultaat maar hij kan eventueel ook als draadloze repeater aangesloten worden maar je snelheid wordt hierdoor inderdaad wel minder zoals je zelf al aangeeft. Als de modem in de kelder staat zou je ook kunnen overwegen om een kabel te trekken vanuit de kelder naar boven en hier acces point/router plaatsen zodat je een beter Wiifi signaal hebt. In ons Wifi topic vind je nog meer tips over wat je kan doen voor een optimale Wifi ontvangst!
Die oplossing lukt bij @Sjaak51 niet omdat hij waarschijnlijk het oude modem nog heeft die direct op de glasvezel zit aangesloten, de draytek, met een Huawei of Zyxell met Mediaconverter zou dit wel mogelijk zijn geweest.
Reputatie 7
Badge +5
@Doornekamp33
Petje af. Je bent de enige die voldoende geanalyseerd heeft waar de knoop zit.

Aanvullend.

Nieuwe Zyxel modem sturen met een media-converter en hopen dat indien er gebruikt gemaakt wordt van telefonie de nummerweergave werkt. 🤓
Sjaak51 zal met die oplossing het beste af zijn
Reputatie 7
@Brian had het ook niet over het verplaatsen van het modem. maar het plaatsen van een extra apparaat. dat kan dus een accesspoint of router zijn. het mag dan niet een populair antwoord zijn omdat de klant dan (ook) zelf apparatuur moet aanschaffen maar het is wel de oplossing die T Mobile bied.
Reputatie 7
Badge +5
@Hidden.nld

De oplossing die Tmobile bied met een extra accesspoint, die om hem in gebruik te nemen een extra door de klant zelf aan te schaffen switch verlangd, omdat zijn 2 beschikbare poorten vol zitten, met weer een 230V voedingspunt is dus geen optimale oplossing.

Tsja hoe moeilijk kun je het maken?
En er word over bepaalde zaken heen gelezen, de twee lan poorten zitten vol en TS wil geen switch er extra tussen, een goede oplossing is er vanuit T-Mobile niet, de fritz kun je jammer genoeg niet doorkoppelen, beste zou zijn net als bij de Zyxell, geen geneuzel met internet en TV over versxhillende poorten.
Reputatie 7
hey Mijn zegen heb je hoor. als ik het kon had ik je een nieuwe toegestuurd.
maar zo werkt het helaas niet.
je belt ook niet je energieleverancier als je een stopcontact nodig heb. en ook aan de zyxel zitten problemen.
Klopt, daarom zit de Zyxel hier nog netjes in de doos, de test was binnen 5 minuten klaar, had ik alleen telefonie getest, geen nummerweergave.🤪
Dus de Huawei doet de job nog steeds, en daar zit het Lan probleem in, 100 full duplex ipv 1 Gb, dus 3 modems in gebruik, en alle 3 hebben ze wat.😵

Maar mooie zou zijn, firmware upgrade dat de oudere ook via de 4 poorten werken, zoals de Zyxel dus
Reputatie 7
@Doornekamp33 voor de Huawei komt dat er aan, de draytek krijgt dat echter niet.
We gaan het wel meemaken, ikzelf kom prima uit met 2-2, maar ik draai nat achter nat met een prima Asus er achter.
Ik zit meer te wachten op.een fix voor de LAN poorten, dat die 1 Gb gaan doorgeven zodat het zin kan hebben om de snelheid te verhogen.😉

Reageer