Beantwoord

Is het mogelijk om een nieuw IP adres aan te vragen?

  • 9 September 2018
  • 24 reacties
  • 4259 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hoi,

Ik heb een internet + tv pakket via T-mobile thuis. Ik vroeg mij nu af of het mogelijk is om een nieuw IP adres aan te vragen als klant zijnde.

Met vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door Doeffgek 10 September 2018, 14:03

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 3
Hoi @bdb12,

Particuliere klanten krijgen bij elke provider een zogenaamd 'rollend' IP-adres. Dat houdt concreet in dat je als je de stekker van je modem in het stopcontact steekt je modem verbinding maakt met het internet en een IP-adres afvraagt. Dat blijft hetzelfde zolang je verbonden blijft. Als je de verbinding verbreekt onthoud je modem het IP-adres wat je had even. Meestal 72 uur. Als je binnen die 72 uur opnieuw verbinding maakt houd je hetzelfde IP-adres. Daarna word dat IP vrijgegeven en gaat je modem een nieuw IP vragen.

Een statisch IP-adres word eigenlijk alleen gebruikt bij zakelijke aansluitingen omdat daar vaak apparaten van buiten benaderd moeten kunnen worden.

Er zal misschien een provider zijn die je een statisch IP kan geven, maar welke dat zijn weet ik niet.
TMT bied die mogelijkheid voor zover mij bekend niet.
Reputatie 4
Voor zo ver ik weet levert T-Mobile een semi-statisch adres.

Dat wil zeggen dat je IP in de praktijk eigenlijk niet zal veranderen, tenzij T-Mobile werkzaamheden uitvoert waarbij het noodzakelijk is dat het adres verandert.
Reputatie 7
Hoi @bdb12

Welkom op onze Community! Ik zie dat er al antwoord gegeven is (bedankt @Doeffgek en @Jeffrey87). Wij geven inderdaad een zogenaamd dynamisch IP adres uit. In de praktijk wisselt deze niet vaak, maar wij kunnen dit niet voor je aanpassen. De tip van @Doeffgek is wel het proberen waard. Waarom wil je trouwens een nieuw IP-adres?
Reputatie 3
@Sander,

Als @bdb12 dat doet zit hij dus 3 dagen zonder internet, tv en vaste telefoon. Waarbij ik dan nog de kanttekening maak dat ik niet weet hoe lang de IP-lease is bij jullie. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zover wil gaan om een ander IP-adres te krijgen.
Goedemiddag,

Allereerst bedankt voor de reacties.

Ik ben inderdaad niet van plan om 72 uur zonder internet, tv en vaste telefoon te zitten. Helaas blijft er niet veel over om een nieuw IP-adres te verkrijgen.

Ik wil jullie nogmaals bedanken!

Groetjes,
Reputatie 7
@Doeffgek

Ik heb onze techneuten horen spreken van 48 uur, maar voor de zekerheid wil ik wel jouw 72 uur aanhouden. Inderdaad niet ideaal om zolang zonder diensten te zitten. Wellicht is het te proberen als je bijvoorbeeld een weekendje weggaat. Ik geef liever deze tip mee, dan helemaal geen alternatief bieden.

@bdb12

Aangezien 72 uur inderdaad vrij lang is en dan nog geen garantie biedt dat het IP adres verandert, is het een idee om op zoek te gaan naar andere mogelijkheden. Die zijn dan vooral te vinden in de reden dat je een nieuw IP adres wilt. Gaat het bijvoorbeeld om portforward? Dan is bind IP to mac een idee. Hoe dan ook, we denken graag mee! 😎
Reputatie 3
@Sander

Bij portforwarden gaat het om je LAN, dus binnenshuis zorgen dat de pakketten die op een bepaalde poort binnen komen direct naar het goede apparaat geleid worden. Daarvoor kun je zelf je IP-adressen vastleggen en uitdelen.

Ik denk dat de vraag eerder ontstaat uit de behoefte om je LAN van buitenaf te benaderen, zoals een VPN of iets dergelijks. Het zal niet gaan over IoT apparaten, want die zijn vaak af fabriek al geconfigureerd om van buitenaf te kunnen bereiken.

Dat kun je gewoon doen met een rollend/dynamisch IP-adres, maar je loopt dan inderdaad de kans dat je een keer je settings aan moet passen.
Reputatie 7
Bedankt @Doeffgek! Het blijft inderdaad even gissen naar de reden voor de IP wissel. Er wordt gevraagd om een nieuw IP-adres. Mogelijk voldoet het oude niet meer, om welke reden dan ook. Ik hoop in ieder geval dat we genoeg tips hebben gegeven om een volgende stap te zetten. Jouw tips hiervoor waardeer ik in ieder geval! 😎
Reputatie 1
Aanvullend op deze vraag, wil ik weten of en hoe het mogelijk is om een EXTRA internet met een nieuw ip adres aansluiting aan te vragen? Dus NAAST mijn bestaande aansluiting nog een andere aansluiting op HETZELFDE woonadres met dus een nieuw eigen ip adres. Wat zijn de kosten en hoe moet ik dit dus in gang zetten bij akkoord hiervan???
Bij voorbaat dank.
Reputatie 4
@x55T20 Ik denk dat dat ervan afhangt wat voor verbindingen er naar je huis toe lopen. Als ik mijzelf als voorbeeld neem, ik heb ADSL van xs4all via de koper lijn. Als ik extra internet wil (i.p.v. extra ip adressen van xs4all wat ook kan) kan ik probleemloos internet via de op het ogenblik ongebruikte coax televisiekabel aanvragen bij chello.
Reputatie 1
@x55T20 Ik denk dat dat ervan afhangt wat voor verbindingen er naar je huis toe lopen. Als ik mijzelf als voorbeeld neem, ik heb ADSL van xs4all via de koper lijn. Als ik extra internet wil (i.p.v. extra ip adressen van xs4all wat ook kan) kan ik probleemloos internet via de op het ogenblik ongebruikte coax televisiekabel aanvragen bij chello.
Hoi Chris, heel veel dank voor je vlotte reactie!
Is glasvezel bij mij. Is heb eigenlijk gewoon een nieuw vers ip adres nodig waar ik weer bepaalde poorten kan naartoe forwarden. Ik wil hier op dit moment niet te diep op ingaan.... Maar een extra ipadres over (dezelfde)glasvezel kabel zou ideaal zijn. Ik denk dan wel dat ik een nieuwe router erbij krijg, maar dat vindt ik niet erg.
Ik hoop van misschien nog iemand(van t-mobile technische dienst misschien?) meer info te krijgen. Wacht het af. Groet.
Reputatie 4
@x55T20 Ik begrijp dat het om een lokaal ip adres gaat waar je zelf lokaal naar toe wilt kunnen forwarden maar dat niet van buitenaf zichtbaar hoeft te zijn? Dat is geen enkel probleem! Als ik weer mezelf als voorbeeld neem, ik heb een 7360 FRITZ!Box en daar kan ik alle ip adressen in 192.168.178.* gebruiken.
Reputatie 1
@x55T20 Ik begrijp dat het om een lokaal ip adres gaat waar je zelf lokaal naar toe wilt kunnen forwarden maar dat niet van buitenaf zichtbaar hoeft te zijn? Dat is geen enkel probleem! Als ik weer mezelf als voorbeeld neem, ik heb een 7360 FRITZ!Box en daar kan ik alle ip adressen in 192.168.178.* gebruiken.
Nee is van buitenaf. Ik wil 2 lightning nodes draaien. Het adres moet public zijn van buitenaf
Reputatie 4
Voor de duidelijkheid: als je een port forward doet vanaf je externe adres naar een lokaal adres dan is de waarde van dat lokale adres buiten _niet_ zichtbaar maar het programma dat aan dat lokale adres hangt _wel_, dus wat bedoel je precies met "Nee is van buitenaf." ?
Reputatie 1
Voor de duidelijkheid: als je een port forward doet vanaf je externe adres naar een lokaal adres dan is de waarde van dat lokale adres buiten _niet_ zichtbaar maar het programma dat aan dat lokale adres hangt _wel_, dus wat bedoel je precies met "Nee is van buitenaf." ?
Ik heb twee verschillende ipadressen nodig die van buitenaf zichtbaar moeten zijn en geport forward via dezelfde poort 9735 elk naar een ander lokaal ip adres.
Dus bijvoorbeeld: ip van buitenaf 85.144.27.99 geport forward via poort 9735 naar lokaal 192.168.1.20
en de andere ip adres 85.144.27.111 geport forward via poort 9735 naar lokaal 192.168.1.34.

Ik wil perse 9735 gebruiken voor beide ipadressen. Ik hoop dat het nu duidelijker is? Dank voor je geduld.
Reputatie 4
Het is nu duidelijk. Het is nu wachten op een moderator die je kan vertellen of dat bij T-Mobile kan of dat je moet overstappen naar een andere provider 😀
Reputatie 7
bij oude type glasvezel aansluitingen zou het mogelijk moeten zijn om een extra internet signaal aan te vragen op de tv glasvezel als odf (750mbit) mogelijk is. bij nieuwe types word de tv vezel niet meer aangesloten dus is het niet mogelijk. alternatief is internet via coax of dsl.
of dit mogelijk is hangt natuurlijk ook af of T Mobile het wel wil. het past eigenlijk niet bij een particuliere oplossing.

T Mobile zakelijk kan dit weer wel maar is alleen voor groot verbruikers die een paar honderd euro willen neertellen per maand. eigenlijk zou het handig zijn als T Mobile ook een tussenweg zou kunnen bieden voor zzp mkb met reggefiber glasvezel SLA en meerdere ipadressen.
Reputatie 4
@Hidden.nld Ik geloof niet dat er voor een extra ip adres gelijk een extra internet signaal nodig is. Zo zie ik bij xs4all de volgende optie: "Een IPv4-subnet voegt extra publieke IP-adressen toe aan uw internetverbinding. Een /29-subnet bestaat uit een serie van 8 IP-adressen, waarvan u er effectief 5 kunt gebruiken." Ik geloof niet dat als je dat aanvraagt ze 8 internet signalen gaan gebruiken. Maar inderdaad, de vraag is wat T-Mobile wil kunnen.
Reputatie 7
dat klopt, alleen dat is niet “normaal” gebruik.
zakelijk is een subnet wel mogelijk.
Reputatie 7
Hoi @X55T20,

Zolang je maar niet twee abonnementen op dezelfde aansluiting zet, gaat het goed. Dus eentje op fiber en de ander op DSL kan gewoon naast elkaar bestaan. Je hebt dan wel dubbele kosten, maar een DSL abonnement (internet-only) hoeft niet duur te zijn. Je hebt dan twee modems, twee IP-adressen.

Heb ik daarmee je vraag beantwoord? 🙂
Reputatie 1
Hoi @X55T20,

Zolang je maar niet twee abonnementen op dezelfde aansluiting zet, gaat het goed. Dus eentje op fiber en de ander op DSL kan gewoon naast elkaar bestaan. Je hebt dan wel dubbele kosten, maar een DSL abonnement (internet-only) hoeft niet duur te zijn. Je hebt dan twee modems, twee IP-adressen.

Heb ik daarmee je vraag beantwoord? :)

Dank je voor antwoord. Ik heb gelukkig al een oplossing gevonden voor mijn issue, zodat ik op dit moment nog kan volstaan met 1 ip adres, maar goed om te weten dat er mogelijkheden zijn om aan een extra ip adres te komen.
Mijn vraag heb je dus beantwoord waarvoor nogmaals dank.

Ik heb 2 glasvezels in mijn huis liggen (van Solcon), zou het mogelijk zijn om 2 abonnementen te nemen zoals 1 zakelijk voor internet met een vast-ip en 1 prive voor TV?

 

Het zou beter zijn dan T-Mobile een statische IP zou afgeven zoals ik nu ook bij Solcon heb voor zijn prive abonnement! 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Ik heb 2 glasvezels in mijn huis liggen (van Solcon), zou het mogelijk zijn om 2 abonnementen te nemen zoals 1 zakelijk voor internet met een vast-ip en 1 prive voor TV?

 

Het zou beter zijn dan T-Mobile een statische IP zou afgeven zoals ik nu ook bij Solcon heb voor zijn prive abonnement! 

 

 

Doe eens een check op de postcodechecker van T-Mobile. Dan zie je of er bij jouw thuis iets door T-Mobile geleverd kan worden. Op consumentenlijnen geeft T-Mobile geen vast IP adres uit maar is er wel een mogelijkheid van TV. Op zakelijke lijnen wel een vast IP adres maar geen TV.

 

Reputatie 7

Hoi @jj.valstar ,

Ondanks dat ik zeer betwijfel of het mogelijk is om via de Glasvezellijn van Solcon te leveren, wil ik het graag voor je uitzoeken. Wil je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te drukken) met je postcode en huisnummer? Dan check ik meteen wat er mogelijk is met betrekking tot de losse abonnementen. Ik hoor het graag van je! 

Reageer