Beantwoord

Kabel fout maar eerst wel internet

  • 21 November 2018
  • 7 reacties
  • 1779 Bekeken

Drie weken geleden heb ik mijn modem aangesloten waarna ik direct internet had. Na één week kreeg ik de melding 'kabel fout'. Ik heb echter niets verandert aan de bekabeling en zie ook niets verkeerds. Resetten etc heeft geen effect gehad. Enig idee wat hier aan de hand is?
icon

Beste antwoord door Marcel MCi 21 November 2018, 18:25

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hallo Paul,

Gaat dit probleem alleen om internet via een utp-kabel? Of heb je helemaal geen diensten meer? (Wifi internet, tv, telefoon)
Branden de WAN en Internet lampjes nog?

Mvg. Marcel
Hi Marcel,

Ik gebruik alleen het Wifi internet. WAN en internet lampjes zijn uit, alleen power en wifi zijn aan.

Paul
Reputatie 7
Badge +2
Controleer in ieder geval of het modem nog goed is aangesloten op het isra-punt (ander kabeltje proberen). Ook een fabrieksreset kan je proberen. (Paperclip in reset punt en 20 sec vasthouden)
Helpt dit niet zal T-mobile de lijn moeten nameten, en eventueel zorgen voor een modemswap. Mocht het probleem in de lijn zitten moeten ze de netbeheerder (kpn) aansturen.
Hi Marcel,

Het Isra punt is een beetje een chaos. Ik kan de kleuren van de kabels niet meer zien, lijkt wel juten isolate. Er loopt wel een mooi setje draden naar het modem dat dus tot twee weken terug nog werkte.

Ik heb voor de test wat andere draden geprobeerd maar geen resultaat. Zal dan toch aan het modem of de hoofdkabel moeten liggen.

Reageert tmobile hier ook op het forum?

Paul
Reputatie 7
Badge +2
T-mobile reageert ook via het forum, dit kan wel even duren, afhankelijk van de drukte. Je kan natuurlijk ook even de servicedesk bellen.
Reputatie 7
Hoi Paulvanbeuzekom,

Goed dat je aan de bel trekt! Ik heb het meteen voor je onderzocht, ik zie dat mijn collega's al actie hebben ondernomen en dat jouw situatie uitstaat bij de netwerkbeheerder. Zij zijn er druk mee bezig om jouw internetlijn te herstellen. Ik zie ook dat mijn collega je een voucher heeft gegeven voor unlimited data op jouw mobiel. Mocht je hier meer van nodig hebben, laat me dat dan gerust weten!

Reageer