Beantwoord

'Kabel fout', vermoedelijk door rare ISRA verbinding

  • 21 January 2019
  • 6 reacties
  • 572 Bekeken

Goeiemorgen,

Ik probeer mijn nieuwe T-Mobile Thuis (alleen internet) te installeren, maar stuit telkens op een 'kabel fout'. Nu zie ik dat de ISRA verbinding in mijn meterkast er wat merkwaardig uit ziet, waarschijnlijk doordat de vorige bewoners het hebben gesplitst in meerdere aansluitingen op verschillende verdiepingen. Er zijn namelijk wandcontactdozen voor telefonie op meerdere plekken in het huis. Een oud PTT-doosje lag ongebruikt op de vloer van de meterkast.

Ik zou dit graag herstellen en heb maar één verbinding nodig (in de woonkamer). Mijn vragen: kan ik hiervoor het PTT-kastje gebruiken? En zou de telefoonkabel diegene zijn met de groen, geel, blauw, rode kabeltjes? Gek genoeg komt deze namelijk van boven en niet beneden (uit de grond).

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet,

Joeri

icon

Beste antwoord door Joeridev 21 January 2019, 11:45

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
ik debl dat je de linker kabel moet hebben met root blauw en oranje wit.

probeer eens rechtstreeks op die kabel aan te sluiten. op rood blauw
Ik heb inmiddels een goed verborgen aansluiting gevonden die wel werkt. Ik haal slechts 56 mbps (terwijl ik een abonnement heb voor 100 mbps), dus op den duur zal ik bovenstaande splitsing netjes wegwerken. Dat zou de snelheid moeten verbeteren, lijkt mij.

Evengoed bedankt Hidden.nld!
Reputatie 3
Als ik jou was, zou ik de rommel eens helemaal -eenmalig- laten opruimen en het ISRA-punt door de netwerkbeheerder voor eens en altijd laten herstellen om eventuele toekomstige ellende te vermijden!
Zodat je er zeker van bent dat er geen rare aftakkingen nog ergens verborgen zitten tussen het ISRA-punt en jouw apparatuur (vanaf het ISRA-punt naar de rest van je huis is de verbinding jouw verantwoordelijkheid). Heb je een fatsoenlijk ISRA-punt in je huis ... Doen!
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/ISRA
Ja, helemaal mee eens. Gelukkig heb ik wel een ISRA-punt gevonden, maar de verbinding is vervolgens nogal provisorisch gesplitst in allerlei losse aansluitingen. Aangezien ik volgens een KPN-tool 71 mbps moet kunnen halen, is het wel de moeite waard om de boel opnieuw te bekabelen. Ik stuurde net een vriend van mij deze schets. Al die vertakkingen kunnen de snelheid nooit goed doen; die nieuwe, groene verbinding zou dat verhelpen.

Reputatie 3
Zo te zien heb je "HET" ISRA-punt van je huis nog niet gevonden. Of HET is kapot en bestaat slechts nog maar uit losse draadjes.
(er bestaat niet zoiets als "EEN" ISRA-punt in je huis, er is er maar eentje in je huis: netjes afgewerkt)
Het ISRA-punt zit in mijn woonkamer, waarna de verbinding in mijn meterkast in de gang werd opgesplitst. Ik heb inmiddels de kabel richting de gang doorgeknipt en verbonden met een aansluiting in mijn woonkamer. Ik haal nu 91 mbps, dus dat is bijna twee keer zo snel als een uur geleden. 😃👍🏻

Reageer