Beantwoord

Kabel voor Internet en televisie - Draytek Vigor2132Fvn

  • 20 February 2018
  • 3 reacties
  • 414 Bekeken

Goedendag,

Ik dien met één enkele kabel verbinding te maken met jullie modem voor zowel Internet als Televisie (er is nl. maar 1 kabel aanwezig in de woonkamer). Hiervoor heb ik een access-point met ethernet-poorten in gebruik die is aangesloten op een switch met VLANs. De switch is vervolgens aangesloten op het modem via 2 aansluitingen:

1) switchpoort met VLAN 1 (of 300) op poort 1 van het modem
2) switchpoort met VLAN 640 op poort 3 van het modem

Het eigenaardige is dat de switch poort met VLAN 640 direct wordt geblokkeerd i.v.m. Spanning Tree Protocol.
Is er mogelijk iets dat ik op het Draytek modem moet uitvoeren om dit op te lossen?

Alvast dank voor de reactie!
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 20 February 2018, 19:25

Bekijk origineel

3 reacties

Hallo,
Nee, helaas. Ik ben 2 uur met een engineer bezig geweest. We hadden het aanvankelijk werkend dior STP uit te zetten, maar dit zorgde toch voor andere, vreemde problemen. Kortom, is niet gelukt helaas
Beste rkriekaard,
Het topic is misschien al lang niet meer actueel maar is het je nog gelukt met Hidden's voorstel? Ik had hetzelfde probleem met unifi switches en ben inmiddels overgestapt op een ander merk. Bij de nieuwe set werd (na een firmware update) de optie geboden om het default VLAN (1) expliciet te disable-n (per poort). Hiermee heb ik het STP blocking probleem kunnen wegwerken. Het kan ook nog helpen als je nog een extra VLAN maakt voor je data verbinding (parallel aan de iptv verbinding).
Reputatie 7
Hoi rkriekaard,

Vreemd, werkt het wel als je de kabel uit poort 1 van de draytek haalt ?
Is het mogelijk om stp uit te schakelen op de switch ?
Default vlan op de poort misschien ?

Reageer