Beantwoord

kan de maximumsnelheid van T-Mobile Thuis omhoog?

  • 18 December 2019
  • 5 reacties
  • 319 Bekeken

Ik wil graag een internetabonnement op mijn nieuwe woning afsluiten bij T-mobile.

Jullie premium abonnement voor 1000 mbits/sec klinkt mij goed in de oren, maar op mijn adres lijkt maar 100mbits/sec beschikbaar te zijn.

Is het mogelijk om 1000 mbits/sec internet op mijn nieuwe adres te krijgen?

Ik hoor het graag.

icon

Beste antwoord door TAVL 18 December 2019, 15:46

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @Eva-sant-,

Mooi aanbod is dat hè? T-Mobile is pas onlangs begonnen met de uitrol van 1Gbps tegen de scherpe prijs van 25e (icm Uit en Thuis). Dit is helaas nog niet overal beschikbaar. T-Mobile is wel bezig om het op steeds meer plaatsen beschikbaar te stellen. Zo heeft de CEO onlangs nog laten weten. Op welke termijn en welke plaatsen een upgrade krijgen is helaas nog niet op voorhand te zeggen. Het gaat in deze om eigen apparatuur op het netwerk van KPNNetwerkNL. Dat is op veel plaatsen mogelijk, maar niet overal.

Daarnaast is T-Mobile in onderhandeling met KPN NetwerkNL (ism ACM) over de tarieven die het voor hogere snelheden moet betalen. T-Mobile vindt het deze te hoog, waardoor het nu niet uit komt met de huidige propositie om daar waar T-Mobile geen eigen apparatuur heeft hogere snelheden aan te bieden.

Met andere woorden; geduld is een schone zaak. T-Mobile heeft de versnelling voor het upgraden van zijn diensten ingezet. Al kan ik mij voorstellen dat geduld lastig is. Ik zou die upgrade ook graag willen. Al is 100Mbps ook al lekker snel.

Bedankt voor je antwoordt @TAVL 

Mijn vriend is bang dat 100 mbit/s niet genoeg is om lekker snel op te gamen en tegelijkertijd te Netflixen. Wat zijn de ervaringen met 100 mbit/s voor live PC gamen?

Reputatie 7

aanbevolen snelheid voor xbox en Playstation is 3Mbit. de aanbevolen snelheid voor 4k Netflix is 25Mbit. een stream neemt ongeveer 15mbit voor 4k en 8mbit voor full hd. moet dus prima lukken.

Reputatie 7
Badge +4

Lekker gamen en tegelijkertijd een steengoede Netflix film kijken in 4K. Ik kan mij goed voorstellen dat je dan geen hapering wil. Maar het gaat - zeker bij gamen - om meer dan snelheid; ping, jitter, etc. Die zijn over het algemeen laag bij T-Mobile. Sowieso kenmerkend voor glasvezel. Voor de meeste consumenten is 100Mbps genoeg. Zelf zit ik geregeld met streaming dienst en meerdere apparaten tegelijk op internet en heb ik eigenlijk geen problemen. 

Voor gamen raad ik zeker een bekabelde verbinding aan in plaats van wifi. Net iets stabieler. Zeker gezien het overvolle wifi spectrum. 

Reputatie 7
Badge +3

@Eva-sant- Hier in huis heb ik 1 gamer (Overwatch) en we halen via DSL 70 Mbit down en 30 up met een pingtijd van 5 ms op de snelste speedtest server.

Gamen gaat probleemloos via 5 GHz Wifi maar ik moet erbij zeggen dat de naaste buren enkel 2,4 GHz gebruiken. Een kabel is hier onmogelijk maar wel het meest ideaal zoals @TAVL al aangaf.

Oh ja, gamen en Netflix HD gaat probleemloos samen hier, 4K TV heb ik niet.

Reageer