Beantwoord

Kan email niet toevoegen aan outlook (office 365)


Reputatie 1
  • is een King Poster
  • 50 reacties

Ivm met wat wijzigingen aan zakelijke mail heb ik mijn outlook profiel moeten verwijderen en opnieuw aan moeten maken, nu heb ik mijn overige mail adressen opnieuw toegevoegd, maar die van t-mobile gaat niet. Heb het wel 20 keer geprobeerd, zowel met de imap als pop gegevens, met en zonder SSL versleuteling, diverse poorten geprobeerd, maar continu dezelfde foutmelding in outlook (zie screenshot). In het oude profiel werkte het prima, en op de website kan ik met dezelfde gegevens zo inloggen. Iemand een idee?

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 20 April 2020, 16:45

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Beste @aneet 

Het type account is IMAP. De server voor inkomende e-mail is imap.t-mobilethuis.nl De server voor uitgaande e-mail is smtp.t-mobilethuis.nl

Inkomende e-mail (IMAP): - Poortnummer 993 - Type versleuteling SSL Uitgaande e-mail (SMTP): - Poortnummer 587 - Type versleuteling Automatisch

Verifieren met niet versleutelde e-mail.

Probeer het daar eens mee?

Groet, Folkert

Reputatie 1

blijft zelfde foutmelding geven, screenshot instellingen:

 

Reputatie 7
Badge +15

@aneet

Gebruik poort 465 voor de uitgaande email server. Zelf even mijn @t-mobilethuis.nl op Outlook bekeken en het zou moeten werken.

Reputatie 1

ook geprobeerd, maar zelfde resultaat helaas

Reputatie 7
Badge +15

Hmm.

Ik ben ingelogd met poort 993 voor inkomende en 465 voor uitgaande, zijn alle andere instellingen goed?

Reputatie 1

instellingen zoals screenshot maar dan ook geprobeerd met 465

Reputatie 7

Hi @aneet, zou het eens met inkomende e-mailserver pop3.t-mobilethuis.nl willen proberen? En voor de uitgaande e-mail kan je als verificatie je e-mailadres en wachtwoord gebruiken. Op onze website vind je hier een volledige handleiding. Lukt het met deze instellingen wel?

Reputatie 1

ik heb het net ook met pop3 server (in imap account) geprobeerd, maar ook dat werkt niet, enige wat in die gebruiksaanwijzingen allemaal staat is dat de encryptie SSL moet zijn, maar in de huidige versie outlook kun je dat niet kiezen, alleen maar SSL/TLS

 

Reputatie 7
Badge +3

@aneet Het vinkje Aanmelding via SPA bij uitgaande mail moet in elk geval weggehaald worden…

Welke keuze heb je bij de versleuteling van de smtp server?

Reputatie 1

dat heb ik zowel aan als uit geprobeerd, maar maakt geen verschil, keuze bij versleuteling als volgt:

heb ze allemaal geprobeerd, maar geen verschil. Overigens weet ik van de oudere versies dat je ook met foute instellingen bij uitgaand toch gewoon verbinding kon maken, dan kon je alleen niet versturen. Bij de huidige versie kun je niet meer zoveel manueel proberen (bv verbinding testen/testmail sturen)

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @aneet, goed dat je ernaar vraagt en hulp zoekt op de Community. We hebben superveel toppers en vak-experts aanwezig die maar wat graag helpen! :smile: Het lijkt tot op heden nog niet gelukt te zijn, maar geen zorgen: we gaan er alles aan doen. Kun je nog wel in jouw mailbox komen via de webmail pagina? Er is in elk geval niets mis met jouw T-Mobile Thuis account, dat heb ik gecontroleerd. Het begint erop te lijken dat de meest recente Outlook versie op de 1 of andere manier onze instellingen niet volledig ondersteunt. Sowieso kun je niet meer enkel SSL versleuteling selecteren. Zou je eens willen proberen om in te loggen op een ander apparaat met Outlook (bijv. via Outlook 2010)? We stoppen niet voordat we een antwoord/oplossingen hebben!

Reputatie 1

inloggen op de website lukt zonder problemen, echter heb ik op al mijn devices Office 365, en het heeft tot op vorige week ook gewoon gewerkt. Echter is ons account van office omgezet naar een gezamenlijke business account (voorheen had ik een enkel account, overigens ook business), en hierdoor moest ik mijn profiel opnieuw maken in outlook, ik heb zowel mijn werk mail als mijn hotmail/gmail account opnieuw ingesteld zonder problemen, alleen de t-mobile account werkt nu niet meer.

Ik had dit account alleen op mijn tablet staan, heb het net ook even op mijn tablet geprobeerd, en daar gaat het ook niet, zowel met de pop3 als de imap settings geprobeerd

 

Reputatie 1

ik heb trouwens nog een oude laptop, en die heb ik even bekeken, en daar kan ik wel in mijn mail, ik heb net even een mail naar mijn adres gestuurd en dat komt daar gewoon aan, en dat is ook office 365. Misschien is het niet helemaal de laatste versie.

Jammer is alleen dat als ik bij de account gegevens kijk, ik niets kan zien, er staat alleen maar mijn email adres, niet welke poort of servers zijn gebruikt.

Reputatie 7
Badge +3

@aneet Je kunt wellicht bij de pc waar het wel werkt bij de instellingen kijken van je T-Mobile account en dan de optie “Meer instellingen” kiezen, daar staan de poortnummers en type beveiliging.

Reputatie 1

Zoals al aangegeven staat daar niets, als ik op next druk komt er gewoon te staan account succesfully updated, dat is het nadeel aan het huidige windows/office, je kunt tegenwoordig bijna nergens meer iets zelf ingeven….

 

Reputatie 1

overigens is dit alleen bij de imap account, bij een hotmail (pop) account is er wel de optie more settings, maar dan nog staat daar geen enkele poort of serveroid bij, zelfs niet bij advanced

Reputatie 7
Badge +16

@aneet Bedankt voor je terugkoppelingen! Ik kom er ook even niet verder uit dan wat al geadviseerd is hierboven, sorry! Je zou nog via Microsoft zelf support kunnen vragen, want hoe graag we je ook willen helpen, lijkt dit echt op een software-technisch issue. Er is niets mis met de e-mail of account zelf, daar zijn we in ieder geval over uit. Check de website van Microsoft voor hulp en ondersteuning.

Reputatie 1

ok in ieder geval bedankt, zal het nog eens met een andere client of zo proberen

Reputatie 1

Heb het ook nog eens met samsung mail geprobeerd op mijn tablet, daar kan ik wel alleen ssl kiezen, maar dan krijg ik de melding kan account niet verifiëren - imap/pop3 toegang niet aan gezet voor dit account

Reputatie 1

ik ben er nu eindelijk achter...:confounded:  wachtwoord webmail is niet het zelfde als t-mobilethuis account, oude vodafone wachtwoord gebruikt en voila, meteen erin. Hoe wijzig ik dit wachtwoord? Heb overal zitten zoeken in webmail, maar zie nergens de optie wachtwoord wijzigen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @aneet, phew gelukkig ben je erachter gekomen! Dat is echt goed nieuws, sorry dat ik je dat niet meteen vertelde. Sommige antwoorden zijn zo voor de hand liggend, maar die neem je dan voor lief en dan worden ze vergeten. 

Je kunt jouw wachtwoord wijzigen door in te loggen op jouw persoonlijke My T-Mobile Thuis account. Volg dan deze stappen, dan komt het helemaal goed:

 

1) Open de My T-Mobile Thuis
2) Klik op Instellingen
3) Klik achter het betreffende e-mailadres op Instellingen
4) Klik op Wijzig om een nieuw wachtwoord in te stellen
4) Test hierna de logingegevens via de webmail

Wacht een paar minuten om de wijziging van kracht te laten worden.

Als je in de toekomst andere vragen hebt, schroom dan niet om een seintje te geven. De Community zit altijd voor je klaar. Stay safe! 💪

 

Reputatie 1

dankje

Reputatie 1

Nou dat was helaas van korte duur, het heeft een week probleemloos gewerkt, en gisteren kreeg ik steeds meldingen van outlook dat mijn tmobile account niet kon worden bijgewerkt, nog eens van alles geprobeerd, uiteindelijk account maar verwijderd, nu aan het proberen toe te voegen, maar wat ik ook probeer, het blijft fout gaan, weer precies als voorheen (nu wel meteen met het juiste paswoord :nerd: )

 

EDIT:  na een keer of 12 lukt het ineens weer wel, niets gewijzigd qua instellingen...server probleem??

Reageer