Beantwoord

Kan website https://sunrise-sunset.org via T-Mobile Thuis niet bereiken

  • 14 April 2017
  • 7 reacties
  • 403 Bekeken

Wij hebben T-Mobile Thuis, echter de website https://sunrise-sunset.org is via deze verbinding niet te bereiken, terwijl hij wel werkt via andere verbindingen (KPN). In ieder geval enkele maanden geleden werkte het nog wel.

De router blokkeert de website niet, opnieuw opstarten hielp niet. Het enige wat ik nog kon bedenken was een probleem in de T-Mobile DNS service... enig idee hoe dit te verhelpen is?

Mvgr, Thomas
icon

Beste antwoord door Lodan 16 April 2017, 13:13

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 1
Hallo Thomas,

Bij mij werkt deze link perfect dus het zal niet aan de DNS service liggen, heb je het al eens geprobeerd met een andere browser.
Heb je met andere websites geen problemen?
Krijg je dan wel een foutmelding te zien?

M.v.g. Ronald
Ja, ik heb het geprobeerd via vijf verschillende apparaten en nog meer browsers, en bij allemaal is het hetzelfde resultaat: de website is niet bereikbaar.
Dit is de eerste keer dat ik het tegenkom, alle andere websites doen het wel.
Nee helaas is bij allemaal de foutmelding "The connection has timed out" na een tijdje (of het Nederlandse equivalent).
Reputatie 1
Hallo Thomas,

Het zou kunnen dat jouw ip adres geblokkeerd is door de beheerder van de website, dit zou een verklaring geven voor jouw probleem. Als je kunt zou je contact op kunnen nemen met de beheerder van deze pagina om na te vragen of dit inderdaad het geval is.

Groeten Ronald
Hallo Ronald,

Ja dat zou natuurlijk ook nog kunnen, had ik nog niet aan gedacht. Zal ik proberen!

Mvgr, Thomas
Reputatie 3
Hoi Q1i5z1v,

Zou je om een DNS probleem uit te sluiten op een computer kunnen proberen dit om te zetten naar de DNS van Google?

Ga via het configuratiescherm naar Netwerk en Internet en vervolgens naar Netwerkverbindingen.



Kies hier de netwerkadapter die verbonden is, de naam er van verschilt per computer, maar je ziet soms meerdere verbindingen
Vaak staat er zoiets als "Netwerk" of "Verbonden" bij.

Vervolgens kies je IPv4 en klik je op eigenschappen.



Zet hier bij DNS de instelling op Handmatig en vul hier 8.8.8.8 in, en op de tweede regel 8.8.4.4



Kijk eens of die nu wel werkt?
De website beheerder geeft aan dat ons ip niet geblokkeerd is, maar bovenstaande van Lodan is nog wel een goede tip om te controleren, ga ik doen!

EDIT: Het lijkt erop dat het probleem zichzelf na een week heeft opgelost... kan zijn omdat het publiek ip wijzigde of iets anders, geen idee. Hopen dat het zo blijft!

In ieder geval bedankt voor alle hulp.

Mvgr, Thomas
Reputatie 7
Badge +9
Hi Thomas,

Bedankt voor de terugkoppeling. Fijn dat het nu wel werkt. Mocht het probleem zich weer voordoen dan zou je de tip van Lodan kunnen uitproberen. 🙂

Reageer