Beantwoord

Klacht: Geen nieuw modem zolang de oude werkt

  • 1 May 2020
  • 8 reacties
  • 754 Bekeken

Beste T-mobile,

Vanaf 2015 ben ik klant bij jullie voor internet (en voorheen ook tv).

Mijn Draytek Vigor modem 2132F is verouderd:

- Het model is end-of-life bij Draytek.
- De laatste firmware update was van 2018
- Hij heeft geen 5g ondersteuning
- Heeft slechts 2 UTP uitgangen (de andere 2 worden gebruikt voor tv)
- Haalt bedraad en draadloos niet de overeengekomen snelheden
- Moet regelmatig even van het stroom af om even ‘gereset’ te worden.

Aangezien ik al langere tijd klant ben bij T-mobile dacht ik, even bellen, nieuw modem vragen en eventueel gelijk verlengen voor een jaartje. Al dan niet met een vaste klanten korting.
Ik heb enkele weken geleden gebeld en zou wat te horen krijgen over een nieuw modem. Helaas heb ik niets gehoord. Dus heb ik mij aangemeld bij KPN. Dat nieuwe contract gaat over een maand in.

Toch dacht ik, laat ik alsnog een belletje wagen naar T-mobile. Dan heb ik het geprobeerd.
Na overleg met de backoffice was het antwoord: Zolang het oude modem werkt krijg je geen nieuwe.
Super jammer en volgens mij zou het niet zo zwart-wit moeten zijn.

In een digitaal tijdperk waarin veel hackers hun slag slaan is mijn veiligheid toch ook belangrijk?
waarom moet ik dan akkoord gaan met verouderde beveiliging & apparatuur?

Mijn vraag: Hoeveel ben ik als klant jullie waard? Een nieuw modem met een korting om een tevreden klant te houden? Of wachten we de maand uit zodat ik definitief weg ben?
Mijn klantnummer is EWB88764.  Mijn telefoonnummer is bekend.

Ik ben benieuwd.
Met vriendelijke groet,
Sander

icon

Beste antwoord door Piotr 4 May 2020, 14:41

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge

Hoi Sander,

Hoewel ik je kritiek volledig begrijp, ben ik bang dat de medewerker van de klantenservice gelijk had. T-Mobile wisselt het modem in principe alleen uit als hij kapot is. 

 

-Gilbert

Reputatie 7

Hey @Sandervdl,

Allereerst vind ik het jammer om te lezen dat je ons gaat verlaten. :disappointed:  Trouwe klanten willen we maar al te graag behouden! Nu zie ik ook dat je in de tussentijd contact hebt opgenomen met mijn collega. Ik moet bevestigen dat we niet zomaar tot een modemruil overgaan. Zolang je modem naar behoren werkt, is er ook geen reden om tot een ruil over te gaan. Uit jouw laatste twee punten haal ik uit dat je modem niet helemaal naar behoren werkt? Dat had ik graag voor je willen onderzoeken om te kijken of we voor jou een uitzondering zouden kunnen maken en te kijken wat er wél mogelijk is. Echter kan ik jammer genoeg met de lopende opzegging in het vooruitzicht geen balletjes meer opgooien. 

Ik wil je hoe dan ook bedanken voor de tijd en het vertrouwen dat je in T-Mobile Thuis hebt gehad! Hopelijk mogen we je in de toekomst weer verwelkomen.:relaxed:  

Allebei bedankt voor de berichten.

Ik snap het maar in dat geval is het nu helaas te laat.
Bij de klantenservice had ik mijn klachten doorgegeven, dus ook het haperende deel.
En ik kreeg geen nieuw modem.

Misschien had ik stiekem gehoopt dat dit alsnog rechtgetrokken zou worden.
Ik ben het kwijt en jullie hebben feedback.
Mogelijk tot in de toekomst !

Mvg Sander

Reputatie 5

Ik lees af en toe eens mee op het gebruikersforum en mis hier een inhoudelijk antwoord.

Ik gebruik ook deze oude modem met plezier (omdat ik er nog een router met opties op heb aangesloten) maar heb eigenlijk ook de vraag in hoe verre het gebrek aan updates mij/ons niet een beveiligingsrisico gaat opleveren.

Een (beknopte) toelichting, waarom dit (eventueel risico) niet realistisch is zou mij meer vertrouwen geven en naast mij ook mijn werkgever.

 

Daarnaast vind ik het “bedanken” van @Sandervdl onprofessioneel. Soms moet je linksom gaan als het rechts niet gaat ;)

Veel van de gevaren worden al voordat ze bij de router komen afgevangen door T-Mobile, en de rest zal de router sowieso ook met verse firmware weinig aan doen en zal je zelf op je PC/Laptop/Smartphone zelf moeten afvangen met de goede beveiligings-software.

 

De meeste "goedkope” provider modems doen ook op veiligheids-niveau weinig, de beveiliging loopt altijd al maanden achter op de werkelijkheid en dan worden ze ook nog eens uitgekleed zodat er weinig meer mee kan gebeuren door derden, veel belangrijker is om de apparatuur er achter goed te beveiligen.

 

Enige wat een SW update/grade nog zou kunnen toevoegen is een stabielere en vlottere werking van het geheel, maar die dingen zijn al zo uitgewerkt dat daar weinig meer aan te fine-tune is.

 

Reputatie 7

Hi @agentx,

 

Weet dat wij veiligheid en beveiliging hoog in het vaandel hebben. Ik wil je dan ook graag geruststellen dat je huidige firmware hartstikke veilig is. Wij hebben geen signalen ontvangen dat de firmware niet meer voldoet. Sterker nog, een tijd geleden was er een issue bij Draytek waarbij onze modems geen impact ondervonden. De deur naar het modem (en ons netwerk!) is dus goed beveiligd en op slot! 

Reputatie 7
Badge +1

De Draytek is kwalitatief gezien een goede modem/router punt.  Wat betreft de specs is het zeker geen hoogvlieger en behoort inmiddels tot de “old timers” .

Wat veel mensen doen inclusief mijzelf er een eigen router achter hangen, en neem van mij aan dat ook veel klanten van KPN en Ziggo enz. dit ook doen, zouden de providers routers leveren van de bekende A-merken dan zou de prijs per maand flink hoger zijn en dan krijgen ze ook weer klachten dat het te duur is.

Mijn firmware is uit 2017… voor de 2132F… hoe kan dat nou, jullie hebben toch een update beleid?

Je doet toch een deployment naar alle devices tegelijk?

ik begrijp dat er zonder consistentie ge-update wordt? anders zou mijn firmware ook uit 2018 moeten komen…

En deze meneer had absoluut reden gehad om te melden als de firmware uit 2017 zou komen…

Dit is niet ok voor een tech bedrijf...

Reageer