Beantwoord

Klacht over internet thuis

  • 7 May 2019
  • 5 reacties
  • 364 Bekeken

Hallo,

Ik heb een klacht over mijn internet thuis abonnement.
Sins 5 weken heb ik een abonnement bij t-mobile. Ik behaal een maximale snelheid van 2,5 mb/s. Daarmee kan ik niet behoorlijk internetten; filmpje kijken op youtube of netflix zit er niet in. Ik heb de modem dus maar weer ingepakt en ik wil het liefst mijn abonnement beëindigen.
Ondertussen heb ik wel gewoon de eerste rekening binnen gekregen.

Ik heb hier nu al zo'n 10 x over gebeld en er zijn 3 monteurs geweest. Iedereen heeft mij vriendelijk proberen te helpen en er is echt al van alles geprobeerd. Maar uiteindelijk zegt ook iedereen het 'heel vervelend te vinden' maar geen oplossing te hebben.
Uiteindelijk is mij voorgesteld dat ik het abonnement afkoop en dat ik maand niet hoef te betalen van de 12. Ik wil het graag netjes houden, maar dit vind ik echt belachelijk. Dan betaal ik dus een jaar lang, zonder dat ik er iets voor terug krijg!
Ik begrijp dat t-mobile niet graag contracten beeindigd, maar dit is niet de manier om met klanten om te gaan.

Ik probeer naar een oplossing te zoeken waar we allebei wat aan hebben. Een idee is om mijn internet thuis abonnement om te zetten in een mobiel internet abonnement, zodat ik mijn telefoon als hotspot kan gebruiken.

Ik ga er vanuit dat t-mobile bereid is om mee te denken. Ik heb als consument recht op de dienst waarvoor ik betaal.

Met vriendelijke groet,

Natascha
icon

Beste antwoord door Brian 17 May 2019, 11:24

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Als ik het goed begrijp zijn er 3 monteurs geweest maar wat meten die dan wat voor snelheid?
En is de televisie wel in orde...
Ik zou toch even goed overleggen hoe en wat want KPN of Telfort is bijvoorbeeld zelfde kabel uit de grond.
Zou jammer zijn als het niet opgelost zou kunnen worden.
Reputatie 5
Ik neem aan dat je gebruik maakt van internetten via de telefoonlijn?
Zou je bij https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ je postcode en huisnummer kunnen invoeren en het resultaat delen?

Test je op Wifi of met een netwerkkabel?
Reputatie 7
Hey @natascha123, ik heb je dossier uitvoerig doorgenomen. Nu zie ik dat je theoretisch gezien maximaal 13 Mbps kunt halen op jouw adres. Maar uit jouw verhaal begrijp ik dat je maximaal 2.5 Mbps kunt ontvangen? Zo te lezen heeft de monteur jammer genoeg je snelheid nauwelijks weten te verbeteren. Als ik een optie zou zien om dit probleem voor je op lossen, dan had ik daar alles aan gedaan.
Hoe dan ook wil ik met je meedenken en op zoek gaan naar een andere gepaste oplossing. Wanneer je er voor kiest om over te stappen naar een andere aanbieder, dan verzeker ik je dat ik je daarin tegemoet ga komen. Let er wel op dat er een mogelijk bestaat dat je dit snelheidsprobleem ook bij andere ADSL aanbieders kunt ervaren. Misschien is 4G voor Thuis wel een optie op jouw adres? ☺️
Kun je mij laten weten wanneer je een alternatief hebt gevonden? Dan zorg ik ervoor dat je abonnement per die datum wordt opgezegd.

Ik hoor graag van je!
Hoi Piotr,

Bedankt voor je reactie. Klopt inderdaad dat ik max 2,5 kan halen (en volgens monteur theoretisch 13mb, maar dit is gemeten op serverpunt, 200m van mijn kamer af).
Fijn dat je mee wil denken. Een andere provider is inderdaad niet de oplossing, want het snelheidsprobleem blijft. Ik zou graag willen overstappen naar de 4G thuis, simonly 12 maanden. Er zijn medebewoners die dat ook hebben en zij hebben voldoende ontvangst.


Groeten,

Natascha
Reputatie 7
Hi @natascha, 4G voor Thuis is zeker een mooi alternatief! Ik wil je wel graag volledig informeren zodat je niet achteraf voor verrassingen komt te staan. Je huidige abonnement is vast internet en onbeperkt. Met 4G voor Thuis ontvang je 100 GB data per maand, als deze 100 GB op is dan ontvang je daarna 5 GB per dag die je dan onbeperkt aan kan vullen met 2 GB per keer. Hier kan je prima mee uit de voeten maar als je veel data gebruikt dan is het niet altijd even ideaal omdat je na de eerste 100 GB tussendoor aan moet vullen. Als je gebruik wil gaan maken van 4G voor Thuis stuur mij dan even een privébericht per wanneer je het nieuwe abonnement in wil laten gaan en van welke variant je gebruik wil maken, dan zet ik het graag voor je in gang!

Reageer