Beantwoord

Klacht over monteur: geen overstap gemaakt want kwam niet opdagen


Vandaag tussen 12 en 14 zou er een monteur komen. Om 15 uur gaan bellen met Guidion. 30 minuten in de wachtrij (!). Klantenservice geeft aan dat de monteur autopech heeft.

Om 16:18 (2,5 uur te laat) een SMS dat de monteur is uitgevallen. Om 16:18 (tegelijk) een mail met een herinnering om een afspraak te maken, wat allang was gebeurd. En om 16:22 een bericht dat de afspraak zaterdag tussen 18 en 20 uur is..?

Even voor de duidelijkheid: ik heb met jullie de afspraak gemaakt dat er vandaag overgestapt zou worden. Jullie hebben mijn oude verbinding opgezegd. Jullie stellen de monteur verplicht. Jullie zijn in gebreke.

Nu gaf de helpdesk van T-Mobile aan dat ik zelf het modem kon verbinden met de WAN kabel uit mijn vorige (tevens glasvezel) verbinding. Alles werkt, behalve de internet verbinding; die komt niet tot stand (WAN brandt, Internet lampje op HG659 blijft knipperen).

Is er een oplossing, of zit ik vier dagen zonder internet doordat de monteur niet komt opdagen!?!?
icon

Beste antwoord door Ruigerd 24 June 2019, 16:20

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

En zie daar: zou de monteur vandaag langskomen, krijg ik net een SMS dat hij onverwachts is uitgevallen, net als 4 dagen geleden. Dit is gewoon een wanprestatie!
Hoppa, en weer 2 dagen uitgesteld. Geen enkele reactie van T-Mobile uit op dit bericht. Alsof zij niet aansprakelijk zijn voor de wanprestatie van hun onderaannemer.
@Ruigerd wat voor glasvezel modem heb je nu, misschien kan ik je op weg helpen om het zelf aan te sluiten, graag foto.
Alles is aangesloten, alleen geen internetverbinding; dat lampje knippert. De lijn is niet actief. Maar bedankt.
Reputatie 7
Hey @Ruigerd,

Wow dit verdient zeker niet de schoonheidsprijs! Dat er een afspraak twee keer wegvalt komt gelukkig zelden voor, maar daar koop jij op dit moment weinig voor. Heb je toevallig ook een mobiel T-Mobile abonnement? Dan regel ik graag een Unlimited Voucher voor je waarmee je de komende dagen in ieder geval kunt internetten. Excuses voor het ongemak!
Heb je de MC van T-Mobile gebruikt of de oude die er al zat, zijn daar verschillende soorten in en niet alles werkt met T-Mobile samen.
Reputatie 7
Schade toegebracht door zelf de mediaconvertor te plaatsen is minimaal 350 euro en word door de netbeheerder in rekening gebracht, je zal niet de eerste zijn.
Tjonge jonge jonge, wat gaan we de mensheid weer bang maken zeg, met beleid maak je niks stuk, als je ziet wat voor figuren er bij Guidion aan die dingen werken moet je wel erg lomp zijn wil je het zelf slopen.

Nee, klanten dagen weken zonder diensten laten zitten omdat de boel niet word aangesloten omdat de onderaannemer zijn werk niet doet dat is een prima oplossing, ken gevallen die meer dan 4 weken hebben moeten wachten, en ja, die heb ik ook geholpen om de boel zelf aan te sluiten.
Hoi @Piotr,
Nee, ik heb geen mobiel T-Mobile abonnement, en ja, ik heb al internet op mijn mobiel. Maar dat helpt niet bij Chromecasten, en mijn servers werken niet daarmee. Ik zie geen enkele verleiding om met ons zessen, ons gezin, over te stappen van onze huidige provider. Ik zit nog midden in een heel slechte ervaring. Als je nou een monteur stuurt, en de meerkosten daarvan aan Guidion factureert, dan ben je fundamenteel aan het oplossen.

Hoi @Doornekamp33,
Dank, maar @Hidden.nld heeft wel gelijk. Daarnaast: ik heb geld moeten betalen (verplicht) voor een monteur aan T-Mobile. T-Mobile dat in de afspraakmail even wijst op "AFSPRAAK IS AFSPRAAK"; inmiddels drie keer.
Bovendien is er een juridisch aspect voor ontbinding. De monteur is verplicht dus gaat de 14 dagen herroepingsrecht pas in vanaf moment van productlevering, zijnde productinstallatie. Ik heb zelfs 1 jaar herroepingsrecht omdat T-Mobile mij hierover fout heeft voorgelicht: alleen een abo zonder monteurverplichting is een dienst waarbij het herroepingsrecht bij aangaan 14 dagen telt.
Reputatie 7
Badge +1
In mijn beleving als ik dit forum lees, (mijn provider) en ook die van andere providers wordt ook een hoop veroorzaakt doordat men Guidion min of meer onbewust een monopolie positie heeft verschaft.

Dit maakt dat ze eigenlijk alle macht in handen hebben en daarom als ze het uitkomt afspraken zo maar kunnen verzetten of niet komen opdraven, zou het niet beter zijn dat providers met meerdere service bedrijven zouden werken, dan zou men veel minder van bovenstaande e.a. klachten lezen over Guidion.

Zelf heb ik gelukkig wel goede ervaringen met Guidion, was wel in een gewone periode dus niet in een periode van prijsverhoging etc. maar een bedrijf als Guidion maar ook providers horen hier op te anticiperen, dat men op een bepaald moment veel nieuwe klanten erbij krijgt is geen enkel excuses.
Men kan van alles speculeren, Guidion heeft als probleem dat men geen eigen monteurs in dienst heeft, er werken alleen ZZP'ers en kleinere computer bedrijven voor hun, dus als die verzaken of effe geen zin meer hebben heeft Guidion een probleem, enige sanctie die ze zouden kunnen toepassen is die monteurs niet meer in te huren, wat nu ook al lastig is doordat er een ernstig tekort is op dit moment, en dat zal nog wel even aanhouden ivm de krapte op de arbeidsmarkt.

Er is maar 1 goede oplossing, een mix van eigen monteurs en aangevuld met ZZP'ers, dan kun je de eigen monteurs aansturen om de problemen die de ZZP'er veroorzaakt op te lossen, je kan dan met een man of 10 het hele land dekken, en zet je die voor 75% in dan heb je een buffer.

@Ruigerd , kan zijn dat je betaald voor die monteur, volgens mij is die nog gratis maar dat terzijde, jij zit nu zonder de diensten, terwijl mijn nichtje van 8 hem zonder problemen kon aansluiten, en die 350 euro kosten die Hidden oppert om je bang te maken, die krijg je heus niet zomaar voor je kiezen, dan moet je echt geweld gaan gebruiken en de glaskabel ook nog eens kapot trekken zodat er een nieuwe eindstuk op gelast zou moeten worden.
Maar jou keuze als je het niet zelf wilt proberen, ik kan in ieder geval wel alles gebruiken en heb geen last van "geen diensten" op de glasvezel.

Maar het is gelukkig mooi weer, koude klets en barbecue doet een hoop goed, hij gaat straks hier weer in de vlam tenminste.😁
En ja hoor, het is 14 uur, en geen bericht, geen monteur, geen internet. Servicedesk is onbereikbaar. Dan T-Mobile maar bellen.

Tamara van de helpdesk. Wat zegt ze (T-Mobile dus): de monteur heeft het werk overgenomen van een collega, en dus dubbel werk. Is dus niet zo raar volgens haar dat de monteur later is. Tja, hij komt nog wel, maar hoe laat, dat weet ze niet. Voor 22 uur vraag ik? Zij geeft aan niet te weten... En of ik maar niet in de tuin wil gaan zitten want het is wel heel vervelend als ik (!) de afspraak niet nakom door de deur niet open te doen!!!
Uiteindelijk. twee uur later, aardige jongen, netjes aangesloten. Ik hoop op betere ervaringen vanaf nu.
Reputatie 7
Badge +5
Ik ben blij te horen dat alles is opgelost @Ruigerd. Omdat ik vind dat het op z'n plaats is, heb ik je een kleinigheidje toegestuurd. Op een nieuw begin! Hou je voordeur in de gaten. 👋🏼