Beantwoord

Klantvoordeel geactiveerd, echter geen snelheidsverhoging, Wel vlg. abonnement.

  • 28 January 2019
  • 10 reacties
  • 406 Bekeken

Kan iemand hier naar kijken?
De wijziging is ook al verrekend in mijn laatste factuur.
icon

Beste antwoord door ceegal 2 February 2019, 16:20

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Hey @ceegal,

Ik heb gelijk je abonnement voor me gepakt. Nu zie ik dat je Klantvoordeel wel actief is vanaf 13 januari, dit zie je ook terug op je factuur. Momenteel is je snelheidskorting geactiveerd op je 200 Mbps, maar je kunt je snelheid ook zonder problemen verhogen naar 500 Mbps via je My T-Mobile Thuis omgeving.☺️
Bedankt voor je antwoord, maar dat is mijn probleem echter niet.
Ik had vooraf een snelheid van 100Mbps.
Deze zou nu naar 200Mbps zijn gegaan, maar testen wijzen uit dat de snelheid nog steeds tegen 100Mbps is.

De vraag is dus wanneer ik de snelheidsverhoging ga merken.
Inmiddels een chat sessie gehad met een medewerker.
Uit het gesprek is gebleken dat ik wel 200Mbps heb.
Ik kon het echter niet meten, omdat ik de snelheid vanuit mijn netwerk had gemeten.
Rechtstreeks op de router is de snelheid wel te meten.
Reputatie 7
Badge +14
Ja, 200 mbit ovet wifi gaat vaak niet lukken.
Heeft niets met wifi te maken, maar het gaat om een bedraad netwerk. Mijn eigen router is achter de router van t-mobile geplaatst en dient als een switch om meer dan 2 pc's aan het netwerk te kunnen hangen. De t-mobile router heeft slechts 2 aansluitingen. De rest is voor tv gereserveerd.

Wie heeft een soortgelijke configuratie (2e router of switch) en kan de juiste snelheid wel meten?
Zou je de nodige instellingen dan willen delen? Alvast bedankt.
Reputatie 7
Hallo @ceegal

Wat je nodig heb is een switch met gigabit poorten.
Door dat je router dit niet ondersteund kan je ook de snelheid niet halen.
Hallo @ceegal

Wat je nodig heb is een switch met gigabit poorten.
Door dat je router dit niet ondersteund kan je ook de snelheid niet halen.

Mijn eigen router heeft ook gigabit poorten, zowel aan LAN, als aan WAN zijde. Dus daar kan het niet aan liggen.
Zelf heb ik het vermoeden dat het komt, omdat mijn router als een subnet netwerk aan de hoofd router is gekoppeld. WAN poort van mijn router gekoppeld aan LAN poort router provider.
Daardoor heb ik de snelheid wel, maar kan die niet juist meten, door verlies van pakketjes bij de test.
Reputatie 7
je kan de firewall eens proberen uit te schakelen.
of de dhcp server en dan de kabel uit je wan halen en in de lan poort stoppen
je kan de firewall eens proberen uit te schakelen.
of de dhcp server en dan de kabel uit je wan halen en in de lan poort stoppen


Dat zou een mogelijke optie kunnen zijn, maar dan ga ik mijn router als echte switch gebruiken.
In mijn situatie is dat uitgesloten, want ik wil bepaalde zaken in mijn netwerk om veiligheids redenen beslist gescheiden houden van het internet.
Reputatie 2
@ceegal, wellicht is het ook handig om het merk en type van de router te vermelden zodat de specificaties en eventuele test rapporten er bij gepakt kunnen worden.

Dat de router Gigabit poorten heeft zegt namelijk niet zoveel over de maximale doorvoersnelheid van de router, zeker als er bijvoorbeeld veel firewall regels gemaakt zijn, DPI of antivirus gebruikt wordt.

Controleer ook of de netwerk interfaces van de Huawei, de firewall en overige apparatuur daadwerkelijk ook op 1Gbps Full Duplex staan (of de auto negotiation goed gaat).

Wat ik ook nog wel tegenkom is dat er geen gebruik gemaakt wordt van een regel voor het toestaan van "Established / related" trafic bovenin de ruleset waardoor al het verkeer eerst door 10 of meer firewall regels gecontroleerd moet worden.

Verder kan ik als router / firewall van harte een Ubiquiti EdgeRouter Lite aanraden, daarvan is bekend (getest) dat deze een Gigabit per seconde kan doorvoeren.
Tolly test rapport: https://dl.ubnt.com/Tolly212127UbiquitiEdgeRouterLitePricePerformance.pdf

Groet,
@Mick_

Reageer