Beantwoord

Klantvoordeel huisnummertoevoeging van de aansluiting is niet correct

  • 4 January 2019
  • 11 reacties
  • 501 Bekeken

Onlangs ben ik verhuisd en heb ik T-mobile Thuis aangevraagd. We wonen nu op de derde etage en hebben het huisnummer 322-D.

Bij het aanvragen van T-mobile Thuis zei de postcode check dat dit huisnummer niet bekend was. Beschikbare opties zijn 322-SOU, 322-BG, 322-1, 322-2, 322-3. Wij zouden dus vallen onder 322-3, omdat we op 3-hoog wonen.
De aansluiting is ondertussen binnen, en het werkt allemaal prima. Nu was er het probleem dat onze post bij onze buurman afgeleverd wordt: hij woont op 322-C, en volgens de postbode is 322-3 gelijk aan 322-C (C is de derde letter, immers).
Via de helpdesk heb ik het post-adres kunnen aanpassen in 322-D, dus de postbode zal in de toekomst de post bij het juiste adres afleveren.

Maar het volgende probleem doet zich voor. Mijn vriendin met wie ik ben gaan samenwonen heeft ook T-mobile als mobiele provider. Wij komen dus nu in aanmerking voor klantvoordeel. Echter, haar abonnement staat op 322-D, maar onze Thuisaansluiting nog steeds op 322-3. Hierdoor ziet het systeem het alsnog als twee verschillende adressen.

Hoe kan ik het adres van de T-mobile Thuisaansluiting veranderen in 322-D?
icon

Beste antwoord door Piotr 8 January 2019, 14:08

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Hey @blikjepiebe,

Voor het activeren van Klantvoordeel moet zowel het adres bij T-Mobile Thuis gelijk zijn aan het mobiele abonnement. Nu zie ik inderdaad dat de aanvraag van je T-Mobile Thuis abonnement is aangevraagd op 322-3. Dit aanvraag adres kunnen we niet meer wijzigen, alleen het postadres kunnen we aanpassen. Dit is ook gedaan door mijn collega.

Nu denk ik graag met jullie mee om het Klantvoordeel te activeren. De oplossing hiervoor is om ook het mobiele abonnement van je vriendin aan te passen naar 322-3. Zodra dit is gedaan, kunnen jullie genieten van het Klantvoordeel! 😁
Hey @blikjepiebe,

Voor het activeren van Klantvoordeel moet zowel het adres bij T-Mobile Thuis gelijk zijn aan het mobiele abonnement. Nu zie ik inderdaad dat de aanvraag van je T-Mobile Thuis abonnement is aangevraagd op 322-3. Dit aanvraag adres kunnen we niet meer wijzigen, alleen het postadres kunnen we aanpassen. Dit is ook gedaan door mijn collega.

Nu denk ik graag met jullie mee om het Klantvoordeel te activeren. De oplossing hiervoor is om ook het mobiele abonnement van je vriendin aan te passen naar 322-3. Zodra dit is gedaan, kunnen jullie genieten van het Klantvoordeel! 😁


Piotr, bedankt voor je antwoord. Je voorgestelde oplossing zal juist weer problemen geven met de postbode. Wij wonen niet op 322-3, maar op 322-D. Zowel de gemeente als het kadaster zeggen dat het huisnummer 322-D is. Ik ga ervan uit dat het kadaster in deze zaken leidend is. Daarom zou ik graag zien dat jullie jullie gegevens aanpassen zodat wij ook in jullie administratie op 322-D komen te wonen in plaats van 322-3.


Met vriendelijke groet,

Blikjepiebe.
Reputatie 7
Hi Blikjepiebe, dit soort huisnummerverwarringen komen vaker voor en ik kan uit ervaring spreken dat dit behoorlijk irritant kan zijn! 🙂 Het kadaster is zeker leidend in dit soort gevallen. Wij (en nadere providers) halen onze adresgegevens uit het systeem van de netwerkbeheerder, als de adressering niet klopt dan kan de netbeheerder dit aanpassen aan de hand van een kopie van de Gemeentelijke Basis Administratie of het kadaster. Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige (huidige) adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer, dan kijk ik graag wie bij jou de netbeheerder is en waar je terecht kan!
Hi Blikjepiebe, dit soort huisnummerverwarringen komen vaker voor en ik kan uit ervaring spreken dat dit behoorlijk irritant kan zijn! 🙂 Het kadaster is zeker leidend in dit soort gevallen. Wij (en nadere providers) halen onze adresgegevens uit het systeem van de netwerkbeheerder, als de adressering niet klopt dan kan de netbeheerder dit aanpassen aan de hand van een kopie van de Gemeentelijke Basis Administratie of het kadaster. Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige (huidige) adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer, dan kijk ik graag wie bij jou de netbeheerder is en waar je terecht kan!

Beste Brian,

Bedankt voor je reactie! Ik heb je de gevraagde gegevens in een privébericht gestuurd.


Met vriendelijke groet,

Blikjepiebe
Reputatie 7
Hi @blikjepiebe, top, ik heb je privébericht beantwoord 🙂
Hi @blikjepiebe, top, ik heb je privébericht beantwoord :)

Brian, bedankt. Ik heb contact opgenomen met VolkerWessels om mijn adres te laten aanpassen. Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.
Reputatie 7
Hi @blikjepiebe, top, ik denk dat KPN dit aan moet passen en niet VolkerWessels maar waarschijnlijk kunnen ze het bericht wel naar ze doorzetten. Laat zeker nog weten of het gelukt is 😉
Hi @blikjepiebe, top, ik denk dat KPN dit aan moet passen en niet VolkerWessels maar waarschijnlijk kunnen ze het bericht wel naar ze doorzetten. Laat zeker nog weten of het gelukt is ;)

Beste Brian,

De zoektocht gaat nog even door. Via VolkerWesselsTelecom zei dat zij niets kunnen doen voor mij en verwezen mij door naar mijnaansluiting.nl. Mijnaansluiting.nl vertelde mij dat zij alleen iets kunnen betekenen voor nieuwe aansluitingen, en verwezen mij door terug naar VolkerWesselsTelecom. Zij hebben mij weer doorverwezen naar KPN. Daar kwam ik bij de helpdesk uit, die mij al helemaal niet kon helpen, en er maar op bleven hameren dat ik geen klant van hen ben, en dat NetwerkBeheer een apart onderdeel is.

Uiteindelijk nog maar even gebeld met "mijn eigen" helpdesk (T-mobile Thuis) waar ik heel vriendelijk te horen kreeg dat zij toch ook niet de macht hebben om deze gegevens te wijzigen, maar zij liet nog de naam kpnnetwerk.nl vallen. Hen heb ik dus alsnog gecontacteerd.

In het allerergste geval moeten we het adres van de mobiele telefoon alsnog op 322-3 zetten, want alle communicatie gaat toch via e-mail of SMS, dus is de kans klein dat de buren onze post krijgen, en komen we alsnog in aanmerking voor Klantvoordeel.

Nog geen einde aan dit lange verhaal, maar ik kan bijna geen kastjes of muren meer zien!
Brian,

Het is nog steeds niet gelukt om het aan te passen. KPN Netwerk zegt ook dat ik "gewoon" KPN moet hebben, omdat zij alleen glasvezel doen. Ik begin een beetje de moed te verliezen. Het kan toch niet zo zijn dat iedereen zich blijft verschuilen achter een ander bedrijf?!

De KPN helpdesk zegt dat ik bij KPN netwerkbeheer zou moeten zijn, maar daar kan ik zelf geen contact mee opnemen. Dit kan alleen de provider. In dit geval moeten jullie dus contact opnemen met KPN netwerkbeheer om mijn adres te corrigeren. Ik ga ervan uit dat jullie de contactgegevens hebben van deze club.

Graag hoor ik of het gelukt is.
Beste @Brian,

Ik heb al een poosje niets meer gehoord van je. Heb je al contact kunnen hebben met KPN Netwerkbeheer om mijn adresgegevens aan te passen?


Met vriendelijke groet,

Blikjepiebe
Reputatie 7
Hi @blikjepiebe, excuses, je laatste bericht van 15 januari is er blijkbaar doorheen geglipt. Wat een gedoe met het doorverwijzen! Ik kijk graag of ik het alsnog voor je voor elkaar kan krijgen. Ik heb je zojuist ook een privébericht gestuurd en ik hoor graag van je!

Reageer