Beantwoord

Komt geen internet meer uit de muur

  • 14 October 2019
  • 2 reacties
  • 641 Bekeken

Een paar dagen geleden is mijn router kapot gegaan, maar na deze vervangen te hebben blijkt dat er geen internet meer zit op de verbinding tussen mijn media converter en de output in mijn muur.
Ik heb de converter al gereset en alle kabels opnieuw aangesloten, maar zowel mijn router zegt geen verbinding met het internet te hebben, en als ik mijn computer direct met de kabel verbind krijg ik: "Unidentified Network, No Internet". Er is dus duidelijk wel een verbinding, maar geen internet. Alle lampjes van de converter branden, de bovenste 2 lampjes (zonder text erbij), het lampje met "Status" ernaast, en het lampje boven "TX" branden alle 4 groen, maar de lampjes naast "Speed" en boven "FO" branden oranje.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?
icon

Beste antwoord door Piotr 17 October 2019, 15:22

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Stroopwafel,

Je spreekt alleen over een router. Is dat een eigen router? Waar is het modem in dit verhaal?

Vanuit de media converter komt geen internet signaal. Dit is een signaal die de WAN-poort van het modem aanstuurt. Op de utp-poorten van het modem heb je pas internet en tv signalen. Welk type modem heb je?

Als je een eigen router erachter hebt, zorg dat deze dan geen conflict veroorzaakt met 192.168.1.1 , het adres van het modem.

De lampjes van de converter kloppen zo te lezen, 4x groen en 2x oranje. (O.a. FO-link)

Mvg. Marcel

Reputatie 7

Hey @Stroopwafel,

Heb je ook al je Media Converter heel even van de stroom af gehad?

-Haal daarvoor de internetkabel uit de Media Converter.
-Haal de Media Converter voor 10 seconden van de stroom.
-Verbind het modem weer met de Media Converter door de internetkabel aan te sluiten.

Zie hier het volledige stappenplan. Ik hoor graag of het hiermee is gelukt!

Zo niet, stuur mij dan het Mac adres en serienummer van je modem. Dan breng ik onze techneuten op de hoogte!

Reageer