Beantwoord

Lage downloadsnelheid

  • 2 May 2019
  • 6 reacties
  • 692 Bekeken

Sinds gisteren overgestapt van Ziggo naar T-moblle thuis abb. Als ik begin te downloaden (spotnet of web.newzbin.org) dan begint de snalheid op 80 mb maar loopt dan binnen 15 seconden terug naar 20mb, wart is de reden? Ik heb al de modem gereset maar helaas geen verbetering ook xs news gebeld en gekeken of zij een reden weten, helaas niet. Ook als ik via grabit download blijft de snelheid op zo een 20 - 25 mb. Graag advies of een oplossing. Alles loopt bekabeld.
icon

Beste antwoord door tmoesel 2 May 2019, 13:37

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Wat krijg je als snelheden bij speedtest.net?
Waarvoor (wel abo) betaal je kwa snelheden?

DOWNLOAD

843,0
Mbps

abb 750 mbps
Reputatie 6
Ergens zal er een knooppunt zijn tussen de genoemde servers en jouw TMT thuis wat aan zijn limit zit en dan krijg je dergelijk gedrag. Als je bij Ziggo wel duidelijk hogere snelheden had m.b.t. de genoemde services, dan heeft Ziggo waarschijnlijk meer capaciteit in die richting. Of het netwerk van en naar die services is sowieso niet snel, onafhankelijk van internetprovider. Het kan ook zijn dat de routering ongunstig is, met een lange omweg die voor TMT goedkoop is b.v.. Dan zou het kunnen dat via b.v. een snelle VPN service het wel sneller gaat. maar kijk het maar eens een weekje aan, misschien optimaliseert het netwerk (zichzelf) nog wel.
Bedankt voor je respons. De genoemde servers zitten niet aan hun limiet (contact met hen gehad). Zodra ik VPN service aanzet dan zakt de download snelheid naar bijna nihil, nog een andere sugestie of oplossing ?
Reputatie 6
Dan zit em de bottleneck blijkbaar ergens in het midden. Als individuele klant kan je weinig eraan doen, alleen hopen dat T-Mobile Thuis de aanknooppunten / peering aanpast.
Had je bij Ziggo wel veel hogere snelheden dan?
Bij ziggo gemiddeld rod de 25-30 nu rond de 15-20. Ben er met T-mobile dus qua snelheid op achteruit gegaan, jammer hoor!

Reageer