Lage internetsnelheid thuis

  • 18 June 2019
  • 9 reacties
  • 388 Bekeken

Beste t-mobile,

Ik heb enige tijd geleden een internet 50 abonnement bij jullie afgesloten.
Nu heb ik echter traag internet, niet hoger dan 15Mb/s download snelheid.
De klantenservice zei mij een reset van het Huawei modem te doen maar zonder resultaat.
Wat kan hier ik hier mee doen zodat de beloofde internetsnelheid wel wordt behaald?

Met vriendelijke groet,

Michiel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste Michiel,

Welke theoretische snelheid haal je volgens Fourstack ?
Hoe heb je de snelheid gemeten?
Verbind 1 pc bedraad rechtstreeks op het modem terwijl er niemand anders actief is.
Wat zijn dan je resultaten van Speedtest.net ?

Als je de snelheid dan nog niet haalt: hoe lang is de kabel tussen modem en ISRA punt?

Groet, Folkert
Beste Folkert,

De theoretisch snelheid is 30Mbps.
De gemeten bekabelde snelheid is 13Mbps.

De afstand tussen mijn modem (woonkamer) en het ISRA (meterkast) is zo'n 6 meter.

Groet, Michiel
Reputatie 6
Hallo @Michielbrn, welke snelheid haalde je eerst? En was dat continu?
De snelheid heeft sinds het begin al rond de 11/12/13 Mbps gelegen. Continu, geen uitschieters.
Reputatie 6
Maar toen was je internet nog niet traag?

Hoe hoog is de upload eigenlijk. Kun je testen op Speedtest

Met traag, bedoel je daarmee dat surfen op het web traag is? Zo ja, welke browser gebruik je? Als je dat niet bedoeld, wat bedoel je dan precies.

En bedoel je met theoretische snelheid dat je dat op die Fourstack site gezien hebt? Als dat zo is, zou je dat normaal wel moeten kunnen halen is mijn ervaring.

Heb je de standaard meegeleverde kabeltje gebruikt (zwarte stekker geloof ik) tussen ISRA en modem? Je kan eens een ander (korter) kabeltje proberen, hoe korter des te beter.Weet niet wat de max lengte is want op iedere site zie je wat anders.
Mijn internet is altijd al traag geweest. Bestanden downloaden, internet surfen en films streamen duurt opvallend lang.
Qua browser gebruik ik Chrome en Safari. Ook op mijn SmartTV is de internetsnelheid laag.

Upload snelheid via Spedtest: 3,46 Mbps

Theoretische snelheid is inderdaad via Fourstack.

Qua aansluiting zit het als volgt: de meterkast van mijn appartement zit centraal in de hal. Er ligt een +/- 6m lange kabel naar mijn woonkamer waar het modem op aan is gesloten.

Groet, Michiel
Reputatie 6
Aha. Zit er een stekkerdoos in de woonkamer? Waar je een RJ11 stekker in kunt pluggen? Een vriend heeft namelijk dezelfde situatie en heeft deze doos in de woonkamer,.


Als je internet al traag is vanaf het begin en fourstack zegt 30Mbit, dan lijkt mij wat anders aan de hand. Ben alleen bang dat een T-Mobile medewerker hier je lijn door kan meten en of je misschien veel errors in je lijn hebt. Als dat het geval is dan traint je modem steeds lager in. Je kan wachten tot een T-Moderator antwoord geeft, maar dit kan 24/48 uur duren, maar zie ook problemen van 12 dagen oud zonder reactie. Dus mijn tip is gewoon om te bellen naar de klantenservice, helaas heb je kans op een lange wachtrij.Dit is een klant helpt kant forum en zo nodig springt een moderator bij.

Je kan gewoon zeggen dat je via Fourstack gekeken hebt, dit is een site van KPN zelf en je verbinding gaat over KPN en dat je blij mag zijn dat je de helft haalt. En dat alles ontzettend traag is.
Als ik mij er even mee mag bemoeien, maar ik lees 6 meter tussen isra en modem, dat is te veel voor de meeste bekabeling, welke kabel heb je gebruikt tussen Isra en Modem?

Het beste is een kort kabeltje die er bijgeleverd word, nog beter maar omslachtiger is een hele goede ethernet kabel te pakken die goed afgeschermd en voorzien van masief koperen draden is en daar de rj11 stekker op twee draadje te knijpen, dan kun je de 6 meter vanaf het isra wel halen met een goede snelheid.
Net de klantenservice aan de lijn gehad. Zij gaan het verder oppakken en wellicht een monteur langs sturen.
Dank allen voor de hulp!

Reageer