Beantwoord

Lage upload normale download Zyxel modem


Reputatie 2
Hallo, mijn zoon (omdat die begeleid woont plaats ik maar even de vraag) is eindelijk aangesloten op glasvezel van T-Mobile. Heeft een 100Mb verbinding.
Natuurlijk direct na installatie de ookla speedtest gedaan. Maar grmbl kleine tegenvaller
Nu had die een installatie monteur.... Deze zag het ook maar de verklaring was toch dat alleen de downloadsnelheid wordt gemeten upload kijken ze niet naar. En ja hoor hup weg was die.
Dan stinkt het meestal naar de misdaad.

Het probleem;
Nu heb ik een download van 98MB, maar de upload gaat even naar de 90mb. zakt weg naar de 50mb, en dan halverwege de test zakt die naar de 20mb om daar te blijven.

Dus een download van 98mb en een upload van 20mb op een glasvezel verbinding van 100/100mb.

Heb inmiddels al wel de media converter en het zyxel modem gereset. Zoals meestal wordt geadviseerd.
Heb met de klantenservice gebeld die hadden het idee dat het aan de reggfiber kabel ligt, persoonlijk denk ik aan het modem Anders haalt die per slot ook niet heel even de upload snelheid.

Maar goed:
Iemand nog suggestie wat ik zou kunnen proberen aan instellingen o.i.d. en natuurlijk de hamvraag iemand een idee hoe ik er anders achter kom dat het het modem is?
want voor je het weet zit je tussen het modem en reggfiber te worstelen.

Bedankt voor het meedenken....

Oh ja nog een ding het opstarten van het modem duurt wel een eeeeuwigheid. Heb zelf een huawei modem maar die is in de helft van de tijd opgesart
icon

Beste antwoord door Brian 4 September 2019, 17:48

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 2
Super bedankt voor de afronding.
Jo!
Reputatie 7
Hi @Jomanda, bedankt voor de update en wat fijn om te horen dat het uiteindelijk toch gelukt is! Zo te zien heeft de netbeheerder de patch en patchkabel vervangen in de centrale waardoor het probleem is verholpen. Ik heb zojuist een vergoeding aangemaakt voor de gehele periode waarin jullie stornig hebben gehad (1 juli tot en met 30 augustus) en dit bedrag wordt verrekend met de factuur van oktober. Het bedrag wat dan overblijft maken we daarna naar jullie over! Als je nog vragen hebt laat het dan gerust weten, ik zit voor je klaar!
Reputatie 2
Zo eindelijk een update.

Maar nu bijna 2 maanden verder en:
Het is ons eigenlijk onduidelijk wat er gebeurt is, maar er is ergens een onderdeel vervangen.
Dit heeft wel gunstig uitgewerkt alles werkt tot op heden weer optimaal.

Download en Upload zijn beide weer rond de 90 mb/sec.
Soms iets meer dan weer iets minder.

Gelukkig.

Maar eerlijk gezegd ging het oplossen niet altijd van een leien dakje.

Maar daar zal ik eens een ander topic aan gaan wagen.

In ieder geval bedankt aan de Moderators voor het doorspelen van het probleem!

Jo!
Reputatie 7
Hey Jo,

Ik had je graag nu al aan een oplossing geholpen wanneer dat kon! Na de drukte van de afgelopen periode kan het langer duren eer dat je een antwoord van ons hebt ontvangen, excuses hiervoor! Ik zie dat er achter de schermen wél alles in gang is gezet om dit probleem voor je op te lossen. Zodra er een update volgt dan krijg je daar een terugkoppeling van per e-mail.
Reputatie 2
Hallo Brian, bedankt voor de update.

We zitten nu te wachten op het vervolg.
Maar dit kan helaas door een grotere drukte dan normaal oplopen tot 10 dagen.

Nu ik er zo bij stil sta, je geduld wordt zo wel aardig op de proef gesteld.
Tel maar eens uit hoeveel er al gewacht is.
Zelfs het laatste belletje met de klantenservice was een nog grotere crime dan bellen met de belastingdienst.

Begin wel een beetje de hoop te verliezen dat het nog goed gaat komen.

Jo!
Reputatie 7
Hi Jomanda, ik zie dat ik hier vergeten was te reageren dus hier ook nog even voor de volledigheid, de opdracht voor een monteur van de netbeheerder staat inmiddels uit onder het juiste klantnummer!
Reputatie 2
Hallo Brian, vandaag nog even met Guidion gebeld.
Daar was de melding al afgesloten, zelfs de reggefiber melding stond daar niet in het systeem

Maar gelukkig hadden julie al een nieuwe aansturing voor mij gemaakt.

De nieuwe melding die gemaakt was (ben ik echt blij mee) is echter op mijn adres (klantnummer) gebeurt.
Ik zie dat ik beide klantnummers van zowel mij als mijn zoon in mijn header heb staan.
Sorry heb je in een pm de juiste gestuurd.

Zou je dit dan alsnog in de juiste banen kunnen leiden?

Alvast bedankt.

Jo!
Reputatie 2
Hallo Brian, bedankt voor het actief meedenken.

Ik zie wel dat de klantnummers door elkaar gehaald zijn.
Had ik denk ik iets beter moeten aangeven, maar ga voor de zekerheid morgen even met Guidion bellen.

Toch super bedankt, heb er nog steeds vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Jo!
Reputatie 7
Edit: Na overleg met mijn collega ga we (met spoed) opnieuw een Guidion monteur aansturen. We hebben zelf namelijk geen afmelding van de monteur ontvangen en kunnen dus niet zien wat er gedaan is. Dit in combinatie met jouw verhaal doet ons er aan twijfelen of alles wel uitgesloten is (zoals je zelf al zegt bijvoorbeeld het vervangen van de modem). Excuses voor de onduidelijk maar we sturen dus versneld opnieuw een monteur naar je toe!

Hi @Jomanda, hmm heeft de monteur niet getest een eigen modem? Hiermee kunnen we de modem als oorzaak uitsluiten. De snelheid van je abonnement aanpassen kán inderdaad een oplossing. Hierbij wordt je in sommige gevallen namelijk omgezet in de centrale en als je oude aansluiting de oorzaak dan wordt dit met de omzetting naar de nieuwe snelheid opgelost. De Reggefiber monteur gaat dit nu ook de aansluiting in de centrale controleren en ik verwacht dat het daarmee verholpen is!
Reputatie 2
Zo het heeft even geduurd maar er is een Update. Vandaag is de T-Mobile monteur komen kijken.
Ik had de hoop dat na het vervangen van de patch kabel het probleem verholpen was.
Dit was een verouderde versie.

Helaas nog steeds een achterblijvende upload snelheid.
Als het goed is wordt de klacht doorgestuurd naar Reggefiber om de kabel te controleren.

Alhoewel ik nog steeds denk dat het modem en of converter beter vervangen hadden kunnen worden.
Vindt het toch raar de download snelheid bam oke.
Upload snelheid mega hoog, en stort in elkaar naar nul net of de buffers leeg lopen.
Nee toch nog even wachten op de bevindingen van de glasvezel metingen

Maar goed een voordeel heeft dit wel... Het zit niet in de computer.

Jo!

Oh ja nog een vraagje, heb ergens gelezen dat er iemand was met een soortgelijk probleem.
Nu was dit plots verdwenen nadat hij een 200Mb abbo had genomen
.
Was wel een vreemde verklaring maar goed zou dit een oplossing kunnen zijn?
Reputatie 2
Ha die Brian, ja dat gaat denk ik nog wel goed komen. De afspraak staat over twee weken ook met dank aan Piotr 🙂 heb er wel weer vertrouwen in.
Reputatie 7
Hi @Jomanda, we gaan het anders doen. Ik heb zojuist een opdracht voor een monteur uitgezet, je ontvangt een sms/e-mail waarmee je direct een afspraak kan maken! Laat zeker nog even weten hoe het is gegaan.
Reputatie 2
Sorry hoor maar nu wordt ik echt een beetje simpel.
Let op dit speelt vanaf de oplevering, zelfs de monteur had het gezien voor die zich uit de voeten maakte.

Heb net een mailtje gekregen van t mobile, dat ze me niet kunnen helpen omdat:
-----
Beste,
Bedankt voor het opsturen van de resultaten van de speedtests. Helaas kunnen we met deze resultaten nog niet precies zien wat er aan de hand is. Het is belangrijk dat je de speedtest doet op de juiste manier:
  • Met een zichtbaar bekabelde verbinding
  • Met een apparaat wat niet meer dan 10 jaar oud is
  • Met slechts één apparaat aangesloten op het internet
Ga naar https://thuis.t-mobile.nl/orientatie/speedtest/ om de test nog een keer te doen. Hier vindt je ook nog een keer alle tips voor een goede speedtest op een rijtje.
Zodra we de goede resultaten binnen hebben gaan we meteen voor je aan de slag.
Vragen? We hebben al veel antwoorden voor je klaargezet op onze Community.

Met vriendelijke groet,

Donny
----

Donny: Mijn visie en ben nu een beetje boos:

Denk nu eens na, als de netwerkkaart een 100mb en geen gigabit: is haalt die in full duplex maximaal 50mb down en up. Kijk eens hoe snel de download is en wat de upload doet!

Ook al zijn er 10 apparaten aangesloten tegelijk zal de download ook langzaam zijn, alhoewel dit bij glasvezel niet van toepassing is (volgens de reclame folder)
Kijk eens wat de download doet en de upload

Is de test draadloos wat denk je wat de download snelheid wordt...

En als je gewoon kijkt naar de test : zie je het ip adres waar de test gedaan wordt: en de upload snelheid zie je in elkaar kletteren alhoewel de download snelheid goed is.

En nu kijk ik wat ik mag verwachten van de snelheden: minimaal 75% van het aangeboden abonnement
Zal dus 75mb upload moeten staan.

Tjonge jonge wat een klantenservice vanaf dag 1 is het huilen met de pet op!
Ja sorry ben zwaar teleurgesteld in dit gestuurde mailtje het enige wat ik ervaar is tegenwerking jammer
Zal wel weer een nieuwe foto maken verwacht je dan zelf dat de upload gaat veranderen?

Maar goed gelukkig zijn er ook medewerkers die wel zelfstandig kunnen nadenken.
Bedankt daarvoor, zal de test wel door de monteur laten uitvoeren, hoop wel dat die nieuwe T Mobile hardware meeneemt wat er is een ding zeker: aan mijn pc ligt het niet vergeet niet bij mijn vorige provider ging die ook als een speer.
En eerlijk daar ging de upload sneller dan bij T Mobile kun je nog wat van leren.

GRMBL 😞
Reputatie 2
Ja bedankt, de afspraak is gemaakt.

Hoop dat het dit keer gaat lukken.
Laat weer weten hoe het zich verder ontwikkeld.

Jo.
Reputatie 7
Hey @Jomanda,

Bedankt voor je toelichting! Ik heb zojuist een monteursverzoek ingediend. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. Onze monteur gaat dit voor je oplossen! Houd ons op de hoogte. 😄
Reputatie 2
Toch maar even een screen shot geplaatst. Misschien wordt het zo duidelijker.

Met de download is helemaal niets mis voor een 100mb verbinding.

De upload echter is even goed, vervolgens zakt die helemaal in elkaar. en blijft die flink achter.
Heb zelfs al upload errors voorbij zien komen.

Om uit te sluiten dat het de netwerkkaart en drivers is zoals aangegeven, dezelfde test met de pc bij mijn ouders uitgevoerd werkt alles naar behoren.

Heb zelfs maar weer het modem gereset, maar dit gaf ook geen verbetering

Heb de beide foto's ook naar de klantenservice gestuurd, onder het bestaande ticketnummer en mijn klantnummer.
Hoop wel dat het nu goed gaat komen, en niet voor de tweede keer door de technische dienst de download snelheid gecontroleerd gaat worden.



Reputatie 2
Hallo Brian bedankt voor je reactie.
Blij dat je ook ziet dat de upload niet al te snel gaat.
Ik heb inmiddels de testen gedaan zowel bij mijn ouders als wel in mijn appartement.

Ik heb de testen bedraad uitgevoerd aan het modem.
In mijn netwerk zitten niet zoveel apparaten, alleen nog de smarttv Box, en de game console.

Maar zelfs als ik met de mobiel via de WIFI de speedtest maakt heb ik hetzelfde resultaat. Een sterk achterblijvende upload.

Is het nu handiger de beide speedtesten in dit topic te plaatsen, of deze weer net als de vorige keer beide te sturen naar de klantenservice.

Jo.
Reputatie 7
Hi @Jomanda, bedankt voor de update! Volgens mij is mijn collega toe aan weekend. 😉 De download ziet er inderdaad wel prima uit maar de upload komt niet in de buurt van wat het zou moeten zijn. Ik zie dat er een flink aantal apparaten zijn aangesloten, even ter controle, heb je de speedtest rechtstreeks bekabeld op de modem uitgevoerd? Zoals Glassertje aangeeft kan je dit het beste met de desktop app doen en niet via de browser. Zorg er dan voor dat er maar 1 apparaat verbonden is, zo krijg je het meest betrouwbare resultaat.

Bij het gebruik van een switch of router kan het zijn dat de snelheid afwijkt, rechstreeks op de modem zou je de upload (bij benadering) wel moeten kunnen helpen. Test zeker ook verschillende poorten en een andere netwerkkabel. Als het resultaat ongewijzigd blijft laat het mij dan zeker weten, dan stuur ik graag een monteur bij je langs!
Reputatie 2
zo heb een update.

Er is een berichtje teruggekomen dat de td de downloadsnelheid heeft gecontroleerd.
En daar zijn geen problemen geconstateerd, en ja dat klopt.

Het probleem is de uploadsnelheid. Die is extreem laag.
Ga maar weer bellen.....
Dat is eigenlijk ook wel erg grappig: Altijd als ik bel, op welk tijdstip ook zijn de wachttijden langer dan ik normaal gewend ben. Maar de normale wachttijden heb ik nog niet meegemaakt.

Contact gehad met de klantenservice.
Helaas was het ticketnummer en aangeleverde document niet bekend in het systeem.
Raar maar heb nu begrepen dat er een 100mbit netwerkkaart gedetecteerd wordt. En dan ligt het aan mijn hardware en drivers.

Verdikkeme bij mijn ouders werkt alles wel goed...

Ga nu maar een foto maken van een speedtest in progres op de Huawei bij adres 1, en de zyxell op adres 2 deze gaan dan beide naar de klantenservice in de hoop zo aan te tonen dat het niet in mijn hardware zit en dan weer tot een oplossing te komen.
Persoonlijk denk ik steeds meer dat het in het modem zit en soms denk ik waarom wissel je deze niet even uit en hop dan weet je dat ook weer, maar ik ben natuurlijk geen expert.
Ik hoop niet dat het een weg van de lange adem gaat worden: maar vol goede moet ga ik meer data verzamelen.

Ik laat het weer weten.

Jo
Reputatie 2
Top bedankt voor het berichtje. 🙂
Reputatie 7
Hi @Jomanda, we hebben inmiddels de speedtest van je ontvangen en we gaan er mee aan de slag en je ontvangt bericht van mijn collega. Als je in de tussentijd nog vragen hebt stel ze dan gerust!
Reputatie 6
Dit is een klant helpt klant forum met ondersteuning vanuit T-Mobile.

Ik denk dat webcare hier eens naar moet kijken. Zij zien meer dan wij klanten. Een reactie van webcare duurt gemiddeld 24/48 uur maar wegens drukte kan het uitlopen. Ze lezen in ieder geval mee.

Als je alvast je klantnummer in je profiel zet, kunnen ze meteen voor je aan de slag. Die gegevens kan alleen T-Mobile zien, wij klanten niet.
Reputatie 2
@Glassertje Bedankt voor de tip, maar helaas dit is het ook niet. Heb het inmiddels met meerdere testprogramma geprobeerd zelfde resultaat. Zelfs draadloos met de mobiel hetzelfde gedrag.

Het valt me wel op dat er meer van dit soort klachten zijn, maar nergens lees ik een oplossing.
Reputatie 6
Als je windows 10 gebruikt, kun je beter de speedtest by oakla app uit de microsoft store halen.
Reputatie 2
Ja inderdaad: had nog even moeten vermelden, de testen hebben we bedraad uitgevoerd.

Reageer