Beantwoord

Lage uploadsnelheid

  • 6 August 2018
  • 12 reacties
  • 1834 Bekeken

Reputatie 2
Goedemorgen!

Sinds 1 Augustus ben ik bij T-Mobile, en ondervind een probleem mbt een lage upload snelheid.

Ik heb de snelste pakket ( 750 mb ) maar haal max 70 a 80 MB upload.
De snelheid heb ik getest op mijn computer en mijn PS4 Pro.

Mijn computer is wel oud, en ben bang dat de ethernetkaart zijn beste tijd gehad heeft. :)

Op de PS4Pro haal ik de snelheid ( download ) netjes 750 mb +-. Maar de upload snelheid heeft er geen zin in. Ik zelf heb een nieuwe utp kabel aangeschaft om dat probleem uit te sluiten. Ondanks dat werkt het nog niet naar behoren.

Hebben jullie tips?

Ik heb in de modem de volgende instellingen aangepast:

  • DMZ aan ( en de IP vd PS4 erin gezet ) Zodat de verbinding volledig open is vd PS4/Modem.
  • UPNP aangezet ( ivm gamen )
Voor de rest staat alles nog standaard.
Ik heb geen andere router of dergelijke, enkel de Draytek modem.


Wat ik wel even kwijt wil, is dat de Monteur eigenlijk alle snelheden moet controleren voordat hij weg gaat. Dit is echter niet gebeurd. Hij heeft de WIFI verbinding gecheckt op zijn tablet ( waar je dus nooit de volledige snelheid krijgt ) en via de UTP niks gecontroleerd. Beetje jammer! want dan zou ik ( klant ) met eigen ogen kunnen zien dat alles naar behoren werkt.

Anyway ik wacht de reacties af!
icon

Beste antwoord door Brian 10 August 2018, 10:31

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 2
Wil er nog even aan toevoegen dat ik Speedtest.net desktop heb gedownload. Uiteraard op de PC en niet de PS4😎
Reputatie 7
Badge +3
@Maikzors welkom op het forum.

Had je de Vigro Draytek al eens een paar minuten van de stroom gehaald, om te kijken of een power down / power up effect heeft?

Mocht dat niet helpen zou ik toch even contact zoeken met de helpdesk.

En over je oude computer, die heeft waarschijnlijk een 100Mb kaart i.p.v. een 1Gb kaart.
De snelheden die je dan ook gemeten hebt, geven mij die indruk.
Snelheids metingen die ik uitvoer doe ik ook gewoon met mijn browser en zijn spot-on op de Linux machine.

Heb hier ook sinds kort 750Mb en moest ook hier echt alles even van de stroom halen voor een tijdje, voordat ik echt kon genieten van de snelheid.
Reputatie 2
Hoi Pieter,

Helaas heeft dat niet geholpen! 1 min stroom eraf gehaald. Zelfs de utp vd tv eruit gehaald ( vertelde de klantenservice)

Ik weet het ook niet meer nu 😞
Reputatie 7
Badge +3
@Maikzors dan zul je even moeten wachten op een moderator van het forum, bijv. @Sander of die het een an ander na kan kijken binnen hun systemen of er ergens een bottleneck zit in de upload vanuit jouw locatie.

Veel aanbieders werken met verschillende down/up load speeds, maar bij mijn weten doet T-Mobile dat nu juist niet. Bij hun zijn de down/up speeds gelijk, bij mij liggen die nog geen 2Mb uitelkaar (774Mb).
Reputatie 2
Lol oeps..

Ik wacht op Sander. En Thx voor het mee denken!
Reputatie 2
Hey @Maikzors,

Dit is een goede puzzel zeg!

Ik heb alles eens goed doorgelezen en alle stappen die je hebt uitgevoerd voordat je ons aansprak, betuigt van kennis en welwillendheid! Ik ga je goed verder helpen! :)

Je hebt dus een 750/750 verbinding van ons. De snelste die we aanbieden. Dan wil je ook een snelle verbinding hebben! Zoals @Pieter_B ook aangaf, willen we op glasvezel de Download en Upload altijd gelijk hebben.

Maar nu, je puzzel...

Dat de upload niet is wat het hoort te zijn, kan verschillende oorzaken hebben. Wat ik bijvoorbeeld wel eens zie gebeuren:
  • Je hebt zonnepanelen met een centrale verbonden met je internetverbinding. Deze verstuurt continu een signaal en kan de uitgaande verbinding (upload) helemaal stil leggen. Dit heeft te maken met de voorrang die je er aan geeft in je modem.
  • Het klinkt gek, maar dit kan ook het geval zijn met Sonos luidsprekers. Deze Wifi luidsprekers doen eigenlijk exact hetzelfde met je verbinding als de zonnepanelen.
  • Een derde oorzaak kan zijn dat je een slimme meter hebt die continu wil verbinden met de centrale. Als hij niet goed is geconfigureerd, kan dit erg veel roet in het eten gooien.
Kom je er niet uit? Laat het dan even weten met de resultaten van de speedtest op https://thuis.t-mobile.nl/orientatie/speedtest/. Als je de test hebt gedaan, kun je dan een screenshot maken van de pagina met in de screenshot ook de taakbalk? Dan kunnen we ook zien dat je hem bekabeld hebt getest. Dan hebben we materiaal om verder mee te werken! ;)

^Roy
Reputatie 2
H

oi Roy!

Bbedankt voor je bericht.

Alle punten die je opnoemt heeft geen betrekking op mij. ( gelukkig )

Zie hier 2 screenshots. Zelfs de download zakt soms terug zoals je ziet.

Ik heb bewust geen test afgenomen op mijn pc.aangezien deze verouderd is.

Reputatie 7
Hi Maikzors, ik heb even op afstand meegekeken met je verbinding en deze ziet er top uit dus ik heb het vermoeden dat het aan je netwerkinstellingen en/of Playstation Network ligt. PSN is hier namelijk vrij berucht om en ik ben eerlijk gezegd een klein beetje jaloers dat je zo'n hoge downloadsnelheid haalt, mij lukt dat namelijk niet! 🙂 Wat ik online tegen kom is dat het kan helpen om de poorten te forwarden voor PSN. Hoe je dit kan doen vind je hier. Laat zeker even weten wat het resultaat is!
Reputatie 2
Hoi Brian.

Ik heb in de modem DMZ open gezet ( poort vd ps4) dus dat zou geen enkel probleem moeten zijn. Open verbinding nu dus.
Het goede nieuws is daar ik morgen een nieuwe computer ga aansluiten om vervolgens speedtest te downloaden. Ik laat het hier weten.
Reputatie 2
Yesyes!

Reputatie 7
Eindelijk op volle snelheid vooruit!
Reputatie 2
Wauw Maikzors!

Dat ziet er erg netjes uit.
Zo te zien werkt je verbinding prima en krijg je wat je hoort te krijgen.

Veel plezier met je supersnelle verbinding! 😉

Reageer