Beantwoord

LAN-poorten bij enkel WAN

  • 25 September 2019
  • 3 reacties
  • 390 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb een VIGOR 2132FVN WIRELESS GLASVEZEL Router en mijn provider betreft T-mobile.

Nu brandden de volgende lampjes op mijn router:

- ACT
- WAN
- FIBER.

Aangezien ik te weinig internet-poorten (LAN 1 en LAN 2) heb, heb ik een Netgear ProSAFE GS105 - Switch aangekocht.

Deze Netgear ProSAFE GS105 - Switch is aangesloten in de eerste poort, oftewel LAN 1. Al mijn (internet) verkeer loopt dus via LAN 1. Nu moet ik mogelijk nieuwe Ethernet (internet) aansluitingen hebben (aankopen van een nieuwe switch) en mijn vraag is:

- kan switch 1 in switch 2 worden aangesloten, waarbij de ene switch (switch 1) gevoed word door de andere switch (switch 2), waarbij switch 2 in LAN 1 van de Draytek aangesloten word.

- kan ik LAN 2 ook gebruiken voor internet? Ik heb mij namelijk vertellen dat LAN 2 niet werkt bij enkel WAN! Klopt dit? Er is mij vertelt dat LAN 2 enkel bruikbaar is wanneer WLAN brand (en dus ingeschakeld is), klopt dit?

samengevat:

- Is LAN 1 en LAN 2 geactiveerd (en dus bruikbaar) wanneer enkel WAN is geactiveerd en waarbij WLAN uit staat? Of is enkel LAN 1 geactiveerd bij WAN?

- Kan LAN 1 op de Draytek al het verkeer aan van een Netgear Switch?

Ik zie graag uw/jullie reactie tegemoet.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Lennart Budding
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 25 September 2019, 20:52

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hallo @Lbudding

Je kan meerdere switches achter elkaar zetten dat klopt.
voor de Draytek geld dat Altijd lan1 en lan2 zijn voorzien van internet en dat lan3 en lan4 altijd zijn gereserveerd voor tv.

De wan is de link met T Mobile als deze brand dan heb je internet.
Beste Hidden.nld,

Hartelijk dank voor uw reactie.

LAN 2 is dus ook actief (naast LAN 1) nu WLAN niet actief is!?

De monteur (van Guidion) gaf aan dat ik LAN 2 niet kon gebruiken nu WLAN gedeactiveerd is (ik dus geen wifi heb via mijn router), maar enkel bekabeld werk via een FRITZ 1750E en via deze Fritz mijn wifi in huis heb.

De monteur gaf aan dat LAN 2 enkel actief is bij de Draytek, wanneer WLAN ook actief is op de Draytek!

Wat is nu wel waar en wat nu nu niet waar!? 😬😜
Reputatie 7
ik denk dat hij het verward met bridgemode. echter word dit niet ondersteund door T Mobile

Reageer