Beantwoord

LAN poorten uitgevallen

  • 11 November 2018
  • 6 reacties
  • 341 Bekeken

Vandaag zijn plots beide LAN-poorten van de T-Mobile Draytek Vigor 2132 router uitgevallen.
Telefoon, TV en WIFI werken allemaal normaal. De router is alleen nog benaderbaar via wifi.

In tegenstelling tot anderen op forums heb ik hier sinds de installatie van modem/router nooit eerder last van gehad. Er is ook niets in het netwerk veranderd/toegevoegd (sinds gisteravond toen alles nog prima werkte)

Diverse oplossingen van forums geprobeerd (IPv6 uitgezet, reset e.d.). Nu gelezen (o.a. hier: LAN-poorten-vallen-er-weer-uit-om-de-zoveel-uur) dat een firmware update zou moeten helpen, maar die kan ik niet zelf uitvoeren.

Mijn firmware is 3.7.9.1 (april 2017).

Kan een T-Mobile medewerker hierbij helpen?

groet,
Harry-Jan
icon

Beste antwoord door fsiebrand77 14 November 2018, 11:23

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hallo @Haco1958b

Kun je eens een reset uitvoeren ? dit doe je door 30sec het reset knopje in te drukken. (hierna dien je het modem na 5min nog even van de stroom te halen) zou je me kunnen vertellen of de lampjes wel branden bij de ethernet poorten ?
Reputatie 1
Hier exact hetzelfde probleem. Ik kan nu alleen op de waardeloze WiFi van de router zelf.
Ook al van alles geprobeerd ,factory reset, stroom eraf niks helpt. Kunnen jullie ook een nieuwe modem opsturen.
Of kan ik anders op een of andere manier van mijn contract van jullie af,
mijn hele thuisnetwerk ligt nu overhoop door deze onzin ik kan nu niks meer.
Reputatie 7
Hoi Haco1958b,

Ik ben benieuwd of de goede tip van @Hidden.nld geholpen heeft! Kun je hier een update over geven? Mocht het niet geholpen hebben, kijk ik graag mee met de verbinding van jouw modem. Kun je mij dan in een privébericht jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer sturen? Ik ga dan voor je aan de slag met het onderzoek!
Reputatie 7
Hoi fsiebrand77,

Mijn collega heeft je via Twitter geholpen en heeft meteen jouw modem gecheckt. Hij zag een goede LAN-verbinding. Hoe ervaar jij dit? Doen jouw LAN-poorten het weer goed? We horen graag van je, zodat we je goed op weg kunnen helpen!
Reputatie 1
Ik heb gister al mijn apparaten losgekoppeld van de lan en alles individueel opnieuw opgestart alles weer aangesloten en alles werkte weer.
Reputatie 7
Goed om te horen fsiebrand77, de berichten op Twitter en hier op de Community hebben elkaar zo te zien gekruisd. Bedankt voor het doorgeven! 🙂

Reageer