Beantwoord

landcode van router klopt niet, geen wifi op macbook

  • 21 August 2019
  • 19 reacties
  • 2247 Bekeken

ik heb de router van tmobile thuis geïnstalleerd, maar de landcode geeft IT aan (Italië).
Hierdoor verbind mijn MacBook niet met WiFi door verkeerde landcodes. WiFi doet het wel op mijn iPhone en iPad, hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Brian 26 November 2019, 13:44

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 5
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Dat is apart. Welke router heb je, de Zyxel?
En zou je misschien een screenshot van de foutmelding kunnen sturen die je krijgt?

Groet,
Reputatie 7
Badge +4
Hallo @fbreukers,

Als mede- Apple gebruiker heb ik even meegezocht voor je:
Zou je dit eens kunnen proberen?

I would start by creating a new Location (in your Networks pref pane), and setting that new location as your primary Location. You would set up your wifi connection as new when you do that, and that may take care of your problem.

Most elegant solution I have found regarding this problem. Only downside is that if you travel a lot you must remember to change the profile to Automatic or create a new one for the specific place you are in because otherwise its always going to want to connect to the primary router you defined for the location.


Laat je ons wat weten?
Reputatie 7
Badge +4
wifi 2,4 vast zetten op kanaal 1,6 of 9
voor 5ghz werkt kanaal 36 het beste
Hoi,
@Seccie, maakte jammer genoeg geen verschil.


@Pilovali, ja ik heb de zyxel. Dit is de melding die ik krijg, mijn netwerk is de bovenste met landcode IT.

@Hidden.nld , heb ze geprobeerd. Maar ik krijg nog steeds geen verbinding. Maar bedankt!
Reputatie 7
Badge +3
Some routers broadcast country codes using the 802.11d standard. This informs nearby Wi-Fi-enabled devices — like your MacBook — which country they’re in and which Wi-Fi settings they should use.

Unfortunately, there doesn’t seem to be a way to force your Mac to listen to only a specific country code. There’s no clear way to prefer a particular country code when multiple ones are nearby. The only real solution is to locate the offending wireless router and either change its country code or replace it with a router that’s properly configured to operate in your current country.



Nu gebruikt TMT hun eigen FW op de Zyxel, maar het zou kunnen zijn dat ze deze 'bug' er weer ingesleuteld hebben.

Komt er op neer dat je er zelf niets aan kunt doen, want de Mac is nogal hardnekkig in het vasthouden aan die landencode.



Ja, daar sta je dan ... er staat in de config inderdaad IT voor je radio

BEGIN HACKERS MODE

Deze entry staat er 2 maal in:
code:
"RegulatoryDomain":"IT",
"X_ZYXEL_CountryCode":"IT\/1",






Weet niet wat er gebeurd als je een backup maakt en voor deze IT eens NL gaat invullen en dan upload naar je Zyxel .... mocht het niet werken, dan kun je deze altijd weer terug zetten op IT



CISCO Country code listing

BTW, IT en NL hebben dezelfde basis gegevens (EU), dus wel raar dat je Mac er over valt.
Is het wel een Mac uit de EU? .. of is het 1 uit de USA met USA chip drivers?
END HACKERS MODE
Reputatie 7
@Pieter_B Bedankt voor het uitzoekwerk, ik ga dit doorgeven aan onze developers, misschien kunnen we het makkelijk aanpassen naar de NL setting.

Hi @Brian, I am currently experiencing this problem too, Wifi country code reads DE, has a fix been made? 

 

Regards,

Mark

 

 

 

Reputatie 7

Hi @Sam_Mark Apologies for the late reply! I have forwarded the issue to our developers and they are looking in to it. No word on a fix yet but it is on our radar!

Reputatie 1

Ik heb ook landcode IT waardoor de Wifi op mijn Macbook vaak wegvalt. Is er al een oplossing?

Reputatie 7

Hi @A. Brouwer, excuses voor de late reactie, het zou nu verholpen moeten zijn voor je! :) Het kan wel zijn dat je nog even de modem even een keer opnieuw op moet starten hiervoor. Laat zeker nog even weten of het gelukt is. 

Reputatie 1

Beste @Brian , ik heb de modem opnieuw gestart, maar helaas, de landcode is nog steeds IT.. 😞 

Reputatie 7

Hi @A. Brouwer, het blijkt dat de oude settings nog staan opgeslagen op het Wifi profiel. Zou je de modem eens een fabrieksreset willen geven? Dit kan je doen door het kleine knopje achter op de Zyxel even een aantal seconden ingedrukt te houden met bijvoorbeeld een paperclip of tandenstoker. Hierbij worden alle settings terug gezet naar de fabrieksinstellingen en de nieuwe firmware met de juiste instellingen zou dan ingeladen moeten worden. Ik hoor graag of het gelukt is! :slight_smile:

Reputatie 1

Heb ik gedaan, monteur is vandaag zelfs geweest, maar helaas, ik zit nog steeds qua internet in Italië. 

Reputatie 7

Hey @A. Brouwer,

Jammer dat de modemruil het euvel niet heeft weten op te lossen.  Is je verbinding nu wel stabieler met het nieuwe modem? Ik heb gelijk een melding gemaakt bij onze developers om hiermee aan de slag te gaan. Zodra er een update volgt dan laat ik je dit graag weten!

Reputatie 1

De verbinding tot nu toe is goed 😊 Hopelijk blijft het zo. En dank!

Reputatie 6

@A. Brouwer super fijn om te horen dat alles weer werkt. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden!

Reputatie 1

De landcode met versie B11 van de modem was gister even NL, toen werkte alles prima. Nu is de landcode weer IT en zijn we terug bij af.. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @A. Brouwer, ik heb het meteen nagevraagd bij onze experts en ben ik afwachting van een antwoord. Zodra zij een reactie hebben gegeven, stuur ik je direct een privébericht! 

Reageer