Beantwoord

Lang wachten voor internet

  • 9 October 2019
  • 8 reacties
  • 1041 Bekeken

waarom duurt het zo lang om thuis internet te hebben? Dit is een slecht service. Ik zit één week thuis zonder internet. Internet is alles, ik zit op school ook maar nu kan ik niets van school thuis maken.
This is really really bad. Ik ben nu depressief, ik heb geen social contact met mensen
icon

Beste antwoord door Brian 10 October 2019, 17:05

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goedenavond @Belindacheampong,

Dat is niet mooi. Kun je aangeven wat er mis is gegaan? Is er een storing ontstaan? Of is het een nieuwe aansluiting waar een probleem mee is?

Heb je een mobiele simkaart van T-Mobile? Zo ja, dan is het mogelijk om een voucher voor mobiel internet te krijgen.
Ik heb één week geleden de bestelling geplaatst en tot nu toe heb ik niet thuis gekregen. Ik dacht jullie de snelste netwerk was maar this is unacceptable. Het staat “Lijn wordt aangevraagd”? Lijn wordt aangevraagd??? Moet ik een hele “jaar” wachten voor dit lijn?? Jullie kunnen beter dan dit. Je weet dat internet alles is in NL, voor school, werk maar nu kan ik niets doen thuis. Ik zit alleen om de muur te kijken. What kind of punishment is this. I’m really disappointed
Reputatie 7
Badge +4
Beste @Belindacheampong,

Je hebt dus een bestelling gedaan voor internet via DSL of glasvezel? Je hebt na de bestelling een wettelijke bedenktermijn van 2 weken. Daarna wordt het activitatieproces pas gestart. Afhankelijk van het type aansluiting kan dit een paar weken duren voor de activatie rond is. Het is daarbij niet enkel een pakket versturen, maar er moet meer gebeuren voor de lijn actief is. Dit is bij alle DSL en glasvezel providers hetzelfde.

Om een en ander te versnellen kun je via Mijn T-Mobile Thuis omgeving af zien van de wettelijk bedenktermijn. Het activatieproces start dan direct.

Hoop dat dit je meer inzicht geeft in hoe het activeren van een aansluiting werkt. Mocht je meer willen weten dan helpen we je graag verder.
Reputatie 7
Hi @Belindacheampong, ik geef je graag meer duidelijkheid! Zoals @TAVL al aangeeft duurt het gemiddeld ongeveer 4 weken van aanvraag totdat je online bent (zo staat het ook vermeld op onze website). Maar geen zorgen, ik zie dat jouw aansluiting gepland staat op 16 oktober! In de loop van volgende zal je het installatiepakket ontvangen en vanaf de 16de kan je dan van je nieuwe abonnement genieten!
Bedankt. Maar waarom duurt het zo lang. 4 weken lijk op er jaar voor mij.
Reputatie 7
De eerste 14 dagen heb je bedenktijd. Pas na de 14 dagen word de aanvraag gestart. Dit is helaas wettelijk bepaald zodat je rustig een paar nachten kan slapen en nog terug kan komen op je keuze. Dit is helaas bepaald door de overheid. Daarna word gestart met de aanvraag. Monteur word ingepland afspraak word gemaakt pakket word verzonden ect. Het liefste zou iedereen vandaag besteld morgen in huis hebben, maar dat lukt helaas nog niet.
Reputatie 7
Badge +1
Dat het tot wel 4 weken en vaak nog langer moet duren voor men gebruik kan maken van de internet aansluiting is volkomen onzin, in het verleden heb ik zelf een paar keer internet en tv van UPC gehad met bellen, met een of 2 dagen kreeg je een doos met spullen in huis.

Bij coax is het aansluiten van het modem/router en decoder heel gemakkelijk zelf te doen, het duurt hooguit een klein uur om alles draaiende te krijgen.
Reputatie 7
Badge +3
@BeMu Als je goed leest zie je dat de eerste twee weken wettelijke bedenktijd is waarin geen actie ondernomen wordt.

T-Mobile is afhankelijk van andere partijen, KPN bijvoorbeeld, omdat die het monopolie op DSL lijnen heeft qua hardware.

Bij kabelmaatschappijen als Ziggo heeft die firma ook de alleenheerschappij over de coax, begrijpelijk dat ze sneller kunnen leveren.

Reageer