Beantwoord

Last van hoge ping in de avond

  • 25 November 2018
  • 6 reacties
  • 855 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Hallo T-Mobile,

Sinds augustus dit jaar hebben wij in ons nieuwe appartement (wat ook in augustus is opgeleverd) T-Mobile internet. Dit komt binnen via de KPN-lijn.

Overdag werkt het internet prima en hebben wij nergens last van, downloadsnelheid zit op ongeveer 60Mbps draadloos en de ping zit vaak onder de 15. In de avonduren (rond 18:00) begint de ping flink te stijgen naar 200+ en de downloadsnelheid te kelderen naar 10Mpbs. Hierdoor worden activiteiten zoals Netflix en games ondragelijk en is het internet voor dit soort dingen onbruikbaar.

Router al verschillende keren herstart en verhelpt het probleem niet. Bijgevoegde screenshot geeft een goed beeld van een gemiddelde avond.



Mogelijk komt het omdat wij hier met ongeveer nog 21 appartementen (waarschijnlijk) op één lijn zitten en iedereen in de avond natuurlijk thuis aan het genieten is van zijn of haar internet. Dit is verder natuurlijk ook geen probleem, maar het zou fijn zijn als er ook daadwerkelijk van het internet te genieten valt. Graag hoor ik wat een oplossing kan zijn voor dit probleem.

Groet,
Kees
icon

Beste antwoord door Sterre 29 November 2018, 12:36

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Heb je dit probleem alleen op wifi of ook op bekabeld?

Groet,
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Heb je dit probleem alleen op wifi of ook op bekabeld?

Groet,

Helaas bij allebei. Ik heb het nog expliciet getest toen ik er last van begon te krijgen, de resultaten waren op zowel WiFi als bekabeld hetzelfde.
Reputatie 7
Hoi KeesvH,

Hier help ik je graag bij! Heb je de tips uit het Internettopic al kunnen proberen? Wat is de snelheid als je het bekabeld test? Ik hoor de uitslagen graag van je!
Dit is het resultaat van de test die ik zojuist heb gedaan. Afgelopen dagen had ik er voor m'n gevoel minder last van, zo nu en dan was er wel een piek. Vandaag (zoals te zien) was het weer raak.




Ik heb de tips uit het internettopic gevolgd, helaas geen resultaat. De verbinding is ook vrij recent volledig aangesloten (en gelegd), ga er vanuit dat er aan mijn kant niets verkeerd zit.
Kort na mijn vorige post kreeg ik weer even last van het probleem. Toevallig woon ik boven een restaurant, en de gratis WiFi hotspot die ze daar gebruiken was sneller en stabieler dan mijn eigen thuis verbinding. De dagen daarna was er weer niet echt een probleem. Tot vandaag, waar het mij een wonder is dat ik überhaupt hier op het forum heb kunnen komen. Zie test:


Wellicht dat het een idee is dat ik iemand even mijn gegevens opstuur zodat er een onderzoekje gestart kan worden?
Reputatie 7
Hi Kees, ik kijk inderdaad graag met je mee! Zou je mij via een privébericht je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer door willen sturen? Even om misverstanden te voorkomen, zijn deze uitslagen van je bakabelde verbinding of Wifi? Als ze alleen via Wifi gedaan zijn zou je dan ook een speedtest van je bekabelde verbinding willen doen? We kunnen de uitslagen dan vergelijken en beter achterhalen wat mogelijk het probleem is!

Reageer