Beantwoord

Latency bij thuiswerken

  • 18 February 2019
  • 8 reacties
  • 278 Bekeken

Reputatie 1
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Hi all,

Ik kan sinds kort thuiswerken door gebruik te maken van een virtual workspace. Deze staat in Frankrijk en als ik hier vanuit huis op wilt werken is de performance heel traag, terwijl collega's die ook vanuit huiswerken hier helemaal geen last van hebben. Op aanraden een tracert gedaan, welke laat zien dat de vertraging in de 6e hop veroorzaakt wordt.

Een speedtest leert dat internet an-sich wel snel gaat, haal ongeveer de 200 Mbit/s.

Tracert bij mij



Tracert bij collega



Wat kan er gedaan worden om het thuiswerken voor mij mogelijk te maken?

Met vriendelijke groet,
Jarcol
icon

Beste antwoord door Brian 21 February 2019, 10:03

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3
Hi@Jarcol, bedankt voor de tracert, dat maakt het meteen wat makkelijker praten 🙂 Zo te zien zit de vertraging buiten ons domein en gaat het in de routering mis. Je zou eens even een andere DNS kunnen testen, bijvoorbeeld die van Google, mogelijk heb je daarmee een andere routering die geen vertraging oplevert. Laat zeker weten wat het resultaat is!

in welke wereld gaat een andere DNS resolver je een andere route geven?

Ik mag hopen dat elke DNS server hetzelfde antwoord gaat geven.

Tenzij de andere kan iets met een CDN doet.

 

➜  ~ host community.t-mobile.nl 8.8.8.8
Using domain server:
Name: 8.8.8.8
Address: 8.8.8.8#53
Aliases:

community.t-mobile.nl is an alias for tmobile-nl-community.insided.com.
tmobile-nl-community.insided.com has address 34.253.19.131
tmobile-nl-community.insided.com has address 52.214.121.183
tmobile-nl-community.insided.com has address 52.51.45.83
➜  ~ host community.t-mobile.nl 1.1.1.1
Using domain server:
Name: 1.1.1.1
Address: 1.1.1.1#53
Aliases:

community.t-mobile.nl is an alias for tmobile-nl-community.insided.com.
tmobile-nl-community.insided.com has address 34.253.19.131
tmobile-nl-community.insided.com has address 52.51.45.83
tmobile-nl-community.insided.com has address 52.214.121.183
➜  ~ host community.t-mobile.nl 9.9.9.9
Using domain server:
Name: 9.9.9.9
Address: 9.9.9.9#53
Aliases:

community.t-mobile.nl is an alias for tmobile-nl-community.insided.com.
tmobile-nl-community.insided.com has address 52.214.121.183
tmobile-nl-community.insided.com has address 52.51.45.83
tmobile-nl-community.insided.com has address 34.253.19.131

 

3 DNS servers allemaal hetzelfde antwoord.

 

Geen verschil in de routering.

 

Reputatie 4
Hi @Jarcol,

Onwijs fijn om te lezen dat het heeft geholpen! Wat is @Brian toch ook een topper hé? 😉 Ik zal hem in ieder geval laten weten dat jij weer blij bent, daar wordt hij vast ook heel blij van! Laat je het ons weten als we nog wat voor je kunnen betekenen? Dan staan we natuurlijk weer voor je klaar. 😘
Reputatie 1
@Jarcol Goed dat nu weer beter werkt, maar er hoeft geen causaal verband te zijn tussen het aanpassen van een DNS server en het nu weer beter werken van de verbinding met virtual workspace. Je kunt o.a. naamresolutie weglaten bij een tracert, dat zou ook al een ander testresultaat kunnen geven.
Nog niet zo lang geleden heeft TMT een verbetering aan DNS gedaan omdat klanten klaagden over traag surfen. Maar een constante verbinding tussen je thuis en virtual workspace zou geen groot beroep moeten doen op DNS. In veel gevallen wordt DNS om veilighedsreden getunneld via de virtual workspace op moment dat je daarme verbonden bent. Maar dat zou dan hier niet het geval zijn, wat in ieder geval bij mij weer vraagtekens oproept.


Ik weet ook niet hoeveel invloed ik er op heb, ben al lang blij dat het nu beter werkt. Bedankt voor het meedenken!
Reputatie 6
@Jarcol Goed dat nu weer beter werkt, maar er hoeft geen causaal verband te zijn tussen het aanpassen van een DNS server en het nu weer beter werken van de verbinding met virtual workspace. Je kunt o.a. naamresolutie weglaten bij een tracert, dat zou ook al een ander testresultaat kunnen geven.
Nog niet zo lang geleden heeft TMT een verbetering aan DNS gedaan omdat klanten klaagden over traag surfen. Maar een constante verbinding tussen je thuis en virtual workspace zou geen groot beroep moeten doen op DNS. In veel gevallen wordt DNS om veilighedsreden getunneld via de virtual workspace op moment dat je daarme verbonden bent. Maar dat zou dan hier niet het geval zijn, wat in ieder geval bij mij weer vraagtekens oproept.
Reputatie 1
Hi @Jarcol, bedankt voor de tracert, dat maakt het meteen wat makkelijker praten 🙂 Zo te zien zit de vertraging buiten ons domein en gaat het in de routering mis. Je zou eens even een andere DNS kunnen testen, bijvoorbeeld die van Google, mogelijk heb je daarmee een andere routering die geen vertraging oplevert. Laat zeker weten wat het resultaat is!

Wat een wereld van verschil, heerlijk!
Bedankt!

Reputatie 7
Hi @Jarcol, bedankt voor de tracert, dat maakt het meteen wat makkelijker praten 🙂 Zo te zien zit de vertraging buiten ons domein en gaat het in de routering mis. Je zou eens even een andere DNS kunnen testen, bijvoorbeeld die van Google, mogelijk heb je daarmee een andere routering die geen vertraging oplevert. Laat zeker weten wat het resultaat is!
Reputatie 1
KPN heeft schijnbaar betere peering dan TMT. Misschien kun je een VPN opzetten om zo te hopen of te forceren dat je een betere route krijgt tussen je thuis en virtual workspace.

Een andere adhoc mogelijkheid die ik zou aangrijpen is om op mobiel 4G te gaan werken. De kans is groot dat dit beter presteert daar dat al jaren miljoenen klanten bedient terwijl TMT maar 10% van dat aantal heeft en zo te merken last heeft van groeistuipen, gezien ook het feit dat je achter een privaat adresbereik zit maar desondanks toch een publiek WAN IP adres voor je router hebt.


Heb het al met 4G geprobeerd en dat gaat inderdaad beter, maar gaat wel ten koste van mn databundel 😀
Reputatie 6
KPN heeft schijnbaar betere peering dan TMT. Misschien kun je een VPN opzetten om zo te hopen of te forceren dat je een betere route krijgt tussen je thuis en virtual workspace.

Een andere adhoc mogelijkheid die ik zou aangrijpen is om op mobiel 4G te gaan werken. De kans is groot dat dit beter presteert daar dat al jaren miljoenen klanten bedient terwijl TMT maar 10% van dat aantal heeft en zo te merken last heeft van groeistuipen, gezien ook het feit dat je achter een privaat adresbereik zit maar desondanks toch een publiek WAN IP adres voor je router hebt.

Reageer