Beantwoord

Linksys Velop achter Huawei

  • 28 June 2019
  • 7 reacties
  • 448 Bekeken

Reputatie 2
Via de klantenservice van T-Mobile kom ik hier terecht met de volgende vraag; Mijn Huawei wil ik de routerfunctie uit zetten om het Linksys Velop netwerk erachter te laten functioneren, d.m.v. een switch van TP link; SG108PE. Dit om de eenvoudige reden dat ik zo genoeg poorten heb voor mijn camera bewaking systeem en het alarm systeem. Ook de Linksys wil ik bedraad hebben vanaf die switch. Maar hiervoor moet het modem brugmodus gezet worden, wat de klantenservice weer NIET doet......?!!
Kan iemand hier mij verder helpen ???
icon

Beste antwoord door Folkert 28 June 2019, 18:51

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2
Is het een optie om de velo's in brugmodus te zetten en zo het Huawei modem het netwerk te laten opzetten? Zo zouden de Velops het uitbreiden... ??
Reputatie 7
Badge +3
Hoi Harry,

De Huawei van T-Mobile kan niet in bridge mode dus de beste optie is de Velop in Accesspoint mode te zetten als dat mogelijk is. De Huawei doet dan de routing, IP adressen uitdelen etc. en de Velop geeft alles draadloos door net zoals een switch dat bedraad doet.

Groet, Folkert
Reputatie 2
Oke, bedankt. Zit ik wel met de beperkingen die dat met zich meebrengt in de zin van toegang in Linksys app. Ik ga dit proberen.
Reputatie 7
Badge +3
Oke, bedankt. Zit ik wel met de beperkingen die dat met zich meebrengt in de zin van toegang in Linksys app. Ik ga dit proberen.

Ja dat klopt, de Velop zal vooral zijn diensten bewijzen als het gaat om bereik. Aan een accesspoint valt veel minder in te stellen als een router dus je kunt beduidend minder regelen met de app.
Reputatie 6
@HarryK Goeiemorgen.

Als het een router betreft zet je deze in de DMZ van de Huawei. Voordat ik mijn eigen apparatuur had, deed ik dat altijd.

En je hebt gewoon alle functies die je kunt gebruiken.Niet vergeten om een vast ip op de Huawei in te stellen.

Zet wel de wifi van de Huawei uit.
Reputatie 2
Als het een router betreft zet je deze in de DMZ van de Huawei. Het betreft de Linksys Velop Tri band; 3 nodes met elkaar via ethernet verbonden. Hoe plaats ik die dan in DMZ ?
Reputatie 6
Ik moet effe nadenken. Ik heb mijn huawei in de kast liggen. Maar als ik het me nog goed herinner

Als je router aangesloten is, dan geef je die een vast ip. Vast ip maak je onder DHCP Binding. Weet zo niet waar dat staat, moet je effe zoeken, dacht onder Home Network. Daarna selecteer je onder DMZ je Velop. Heb daar een voorbeeld van.

Daarna als je kijkt op de startpagina bij informatie kun je zien of die in DMZ staat.

Ik heb dat systeem van jou nog nooit gezien. Weet je zeker dat die een eigen firewall heeft? Want als je hem in DMZ zet, dan staat die verbinding wijd open.


Reageer