Beantwoord

LoL-client op macOS via glasvezel (Draytek 2132 FVn) probleem


Zojuist deze mail naar klantenservice gestuurd:

---

Ik heb sinds vrijdag 1-6-2018 een actieve modemverbinding.
Maar er is iets mis met de modem. Een probleem wat voor mij essentieel is dat het wordt opgelost.

Het moment waarop de (macOS) gameclient (van League of Legends) een initiele verbinding (inloggen) maakt met prod.euw1.lol.riotgames.com verdwijnt de verbinding direct voor de duur van exact 5 minuten.
Dit is het moment waarbij clientdata opgehaald wordt. Wanneer de verbinding weer hersteld is, ontbreekt clientdata waardoor er geen games gespeeld kunnen worden.
Ik heb e.e.a. uitgezocht afgelopen weekend, en tot de ontdekking gekomen dat de blokkade op router nivo gebeurd.
Dit is getest dmv een tweede computer (Windows). Wanneer de blokkade optreed, kan ook deze computer geen verbinding krijgen met de genoemde host.

Ik heb Ziggo nog niet opgezegd, dus kan ik zeggen dat dit probleem zich niet voordoet als ik via deze provider connect.
Hiermee is ook aangetoond dat het probleem zich niet op de genoemde host bevind.

---

Zijn er mensen die dit herkennen?
icon

Beste antwoord door Brian 14 June 2018, 16:08

Bekijk origineel

14 reacties

Eerder een post op het LoL-board met meer info
https://boards.euw.leagueoflegends.com/en/c/help-support-en/R6JhlxkA-my-ip-blocked
Reputatie 7
Hi AstrAir, goed dat je ook contact op hebt genomen met de LoL support. Tof spelletje trouwens, ik heb vorige weekend toevallig nog een paar duo lane matches gespeeld op bot! 🙂 Ik heb meteen met je meegekeken en de IP vanuit Riot is in ieder geval niet standaard geblokt. Het is wel opvallend dat het na een update van de cliënt gebeurt, dat lijkt aan te geven dat er toch iets mis gaat vanuit de verbinding aan de kant van Riot. Heb je al een bericht vanuit hun support ontvangen? Je kan proberen om de poorten die League of Legends gebruikt te forwarden zodat ze altijd open blijven staan. Hoe je dit doet vind je hier. Ik hoor graag of dit effect heeft gehad!
Hoi Brain. Ik heb van Riot-support vernomen dat er inderdaad een issue is met de macOS client en zijn met Apple aan het zoeken naar een oplossing.
De poorten (lijst van deze heb ik van Riot-support gekregen) heb ik eens gemapped zoals je voorstelde, maar dat mocht niet baten.
Toch komt er een monteur as. woensdag om het modem-gedrag te "bekijken" en evt. te vervangen.
Wellicht dat de Draytek vervangen wordt door een Huawai ...
Vandaag dus de monteur aan huis. De router is vervangen door hetzelfde model. Geen verschil (zoals te verwachten was). Hij adviseerde me om een eigen mediaconverter en router te kopen.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1822293
Reputatie 7
Hi AstrAir, ai als het een issue is met de MacOS dan zal een andere modem waarschijnlijk niet baten. Je kan de mediaconverter + eigen router methode proberen maar als de oorzaak inderdaad in de OS zit dan verwacht ik niet dat dit veel effect gaat hebben. Mocht je dit toch willen proberen dan vind je in dit topic een mooie stap-voor-stap uitleg van onze Klant Expert Hidden.nld!
Brian, het is niet alléén een issue met macOS (MacOS), want via Ziggo had ik er géén probleem mee. Het is de combinatie van die twee.
De oplossing, zoals beschreven, is om de Draytek buitenspel* te zetten.

(*) = in het licht van het komende WK 😉
Vanavond de router (Ubiquity EdgeRouter™ X SFP) aangesloten en geconfigureerd. Het werkt!
LoL-client kan zonder problemen connecten. Voor Wifi heb ik een random goedkoop accesspoint gekocht (TP-Link Access Point TL-WA801ND), die ik nog moet aansluiten. Zal geen probleem zijn. ;-)

Case closed.
Reputatie 7
Hoi AstrAir,

Haha, wat een gevatte opmerking maakte je daar met buitenspel zetten, scherp hoor! Fijn om te lezen dat het werkt en dat je nu kan connecten zonder problemen. Mocht je ons nog nodig hebben, laat het gerust weten, we helpen je graag. Veel speelplezier!
Op 27 augustus 2018 is het probleem zoals eerder beschreven terug.
Heb wederom een support ticket ingeschoten bij support van Riot.
Na veel onderzoek is gebleken dat er onderweg een blokkade optreed, en dus niet alleen maar router-gerelateerd is. Het verzoek van support is om QoS op de router in te stellen zodat we de bandbreedte naar hun beter onder controle hebben:

Let's try to prioritize the traffic then. In this case, you can try to contact your ISP in order to help you configure your router and setup QoS rules to make sure that the traffic from your computer is focusing on League and not something else. Since there are multiple router models and this can also affect your network negatively if it's not setup properly, I want to stress you on the fact that your Network Provider should do it.
The ports you need to use to setup the rules are the following:
5000 - 5500 UDP : League of Legends Game Client8393 - 8400 TCP : Patcher and Maestro2099 TCP : PVP.Net5223 TCP : PVP.Net5222 TCP : PVP.Net80 TCP : HTTP Connections443 TCP : HTTPS Connections8088 TCP : Spectator Mode


Omdat ik mijn eigen router heb vervalt support van T-Mobile, maar als anderen hier ervaring mee hebben, dan zou ik een reactie op prijs stellen.
Reputatie 7
Hey AstrAir,

Balen dat het probleem weer terug is! 😥 Heb je ook al op de support pagina van je aangeschafte router rondgeneusd? En misschien zijn hier mede LoL'ers die wel een antwoord paraat hebben.
https://community.ubnt.com/t5/EdgeRouter/Limit-bandwidth-to-a-specific-destination-IP-IP-s/m-p/2497932/highlight/false#M222333

Kijken wat hier uit komt.
Geen reactie. Dan maar een local oplossing:
https://www.reddit.com/r/osx/comments/3g7dim/limiting_bandwidth_per_application/
Posting van ClapsOn2and4
Reputatie 7
Hoi AstrAir,

Zo te zien zijn hier niet veel Lol'ers actief😟. Wel top dat je zelf op onderzoekstocht bent gegaan!
Geen reactie. Dan maar een local oplossing:
https://www.reddit.com/r/osx/comments/3g7dim/limiting_bandwidth_per_application/
Posting van ClapsOn2and4


Heeft de bovenstaande post het probleem opgelost?

Ik ben benieuwd!
Sinds dat script de firewall heeft aangepast (moet na elke reboot), is elke login gelukt.
Ingesteld op 10Mbps. Snel genoeg om te spelen. Langzaam genoeg om in te loggen.

Reageer