Beantwoord

Losse router na Draytek Vigor 2132 fnv

  • 14 September 2020
  • 5 reacties
  • 794 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo,

Door het enorm slechte bereik van de Vigor 2132fvn bij ons in huis hebben we een nieuwe router aangeschaft. Nu ben ik benieuwd wat ik op de Draytek aan moet passen om het werkend te krijgen. Ik neem aan het uizetten van de DHCP server. Maar waar moet dat? En moet ik nog meer doen? Verder was ik ook benieuwd of ik de TV’s dan op de nieuwe router moet aansluiten of dat deze nog op de oude kunnen blijven zitten?

 

Pim

icon

Beste antwoord door Waqqas 14 September 2020, 12:45

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Pimiboj 

Welke router heb je gekocht en is deze bedoeld ter verbetering van de WiFi?

Je kan hem op de Draytek aansluiten en instellen als acces point via de web interface, dan kan de wifi op de Draytek uit en hoef je DHCP niet uit te zetten op de andere router want dat gebeurt automatisch in acces point.

Tv kan gewoon via de Draytek aangesloten blijven.

Bedankt voor het antwoord @Waqqas 

Ik heb een tp-link Deco m5 systeem gekocht. Ik ga hem aansluiten met ethernet backhaul. dit zou betere WiFi in de uitersten van het huis moeten geven (zolder, tuin etc.) Kan ik dan de “master” van de Deco m5 als AP instellen?

Pim

Reputatie 7
Badge +15

@Pimiboj

Zou moeten kunnen volgens mij.

https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1842/

@Waqqas

Het heeft gewerkt, Ik heb nu perfect internet in heel het huis! bedankt voor de hulp

Pim

Reputatie 7

Hi @Pimiboj, dat kan zeker! Ik heb zelf toevallig ook de Deco M5 (wel met een ander modem) en het is allemaal redelijk Plug n’ Play. Je kan inderdaad 1 extender bedraad aansluiten als basis station en de overige extenders maken hier dan verbinding mee. De Deco app loodst je door alle stappen heen en test daarna meteen de connectie. Bij mij was het niet eens nodig om de Wifi op de modem uit te zetten maar dit wordt vaak wel aangeraden dus dit is even een kwestie van proberen.

Een pc of laptop bedraad op 1 van de extenders aansluiten werkt ook prima, de TV Box kan het beste wel direct op de modem aansluiten, van Wifi naar bekabeld via een extender komt de beeldkwaliteit namelijk niet ten goede en ik vermoed dat dit niet gaat werken vanwege de Vlan settings. Volgens mij heeft de Deco wel mogelijkheden om de poorten in te stellen maar ik vermoed dat je problemen met de streamkwaliteit gaat krijgen. Laat zeker weten hoe het bevalt, ik ben in ieder geval erg enthousiast over de Deco M5! :slight_smile:

Edit: Je was me net voor zie ik, top dat het is gelukt!

Reageer