Beantwoord

Mac adres beperken in internettoegang voor Vigor2132F #fortnite (ouderlijk toezicht)

  • 12 September 2018
  • 5 reacties
  • 1072 Bekeken

Hier in mijn gezin wil ik graag per mac adres een maximale internet toegangstijd instellen of een tijd waarvanaf er internet toegang is. De laatste dus bijvoorbeeld van 1600 uur tot en met 2000 voor in dit geval een playstation. Ik kan je vertellen dat er heel veel ouders dit graag willen.

Nu heb ik reeds handleidingen van de vigor bekeken en het zou mogelijk moeten zijn. Het kan namelijk onder user management. Deze optie is echter in mijn router niet zichtbaar. Ik vermoed na het lezen van alle topics dat het te maken heeft met de rechten van een user tov een admin. Ik vind toch dat Tmobile hierin zou moeten ondersteunen. De helpdesk benoemd deze issue als te specifiek en stuurt mij naar het forum. Ik hoop dan ook hier een deskundig iemand tegen te komen die mij kan helpen.

Alvast bedankt voor de reactie en wanneer je hetzelfde zoekt volg dan vooral:)

Raymond
icon

Beste antwoord door Sander 18 September 2018, 09:29

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Hoi Raymond, @Woensdagmiddag

Ik snap dat jij graag maximale controle wil hebben op het internet in huis. Met kinderen is dat tegenwoordig hard nodig. En als ik eerlijk ben; toen ik een ventje van 11 was (inmiddels ben ik 42) was dat ook al nodig, al speelde ik toen alleen nog maar offline op de computer. Gelukkig ben ik tegenwoordig ook buiten te vinden.

Natuurlijk ga ik even in op jouw vraag:
Onze Draytek routers zijn voorzien van een firmware (de software op de router) die speciaal voor ons aangepast is. Het is inderdaad zo dat de standaard firmware meer opties zal hebben, echter zijn deze door de technische dienst in onze versie van de firmware afgeschermd. Aanpassing hiervan is niet mogelijk, dat heb ik al wel eens eerder gevraagd.

Het makkelijkste is eigenlijk gewoon om daarvoor een eigen router aan te schaffen. Deze verbindt je dan met de Lan1 of Lan2 poort van de T-Mobile Thuis router, en je zet dan bijvoorbeeld wifi op de T-Mobile Thuis router uit, want je gebruikt dan gewoon de wifi verbinding van je eigen router die je dan naast eventueel bekabelde verbindingen naar hartelust in kan richten zoals jij dat graag wil.

Er zijn op dit forum al meerdere topics over geschreven, zoals bijvoorbeeld deze: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/extra-router-gebruiken-als-wifi-router-276065

Zo moet het denk ik prima lukken om internet thuis onder controle te krijgen!

Uiteraard mag je daarover altijd vragen stellen hier. We zitten voor je klaar.
Reputatie 7
Hoi @Woensdagmiddag

Ik kan mij goed voorstellen dat je een vorm van digitale controle thuis wilt hebben. En daar hebben we dan ook zeker de tools voor, binnenin het modem! Uiteraard kun je het oplossen met een extra router, zoals mijn collega aangeeft, maar je kunt het ook binnen de Draytek zelf regelen!

In dit topic is een ouder die vanaf 21:30 de toegang tot de Playstation van zijn zoon (ook!) wilt beperken. Lees er alles over in dit topic: Time Schedule op de Draytek.

Ik heb het hier geknipplakt:
Ik heb het voorbeeld uit de handleiding gevolgd waarbij het verschil is dat ik in de firewall rules een specifiek IP-adres (dat van de PS4) heb opgegeven.
Daarnaast de time schedules aangemaakt en vervolgens in de firewall rules opgegeven dat standaard het verkeer van de PS4 geblokkeerd moet worden met uitzondering van de time schedules. Dan is verkeer toegestaan.


Voor diegenen die een Huawei modem hebben en ouderlijk toezicht willen instellen, kijk dan hier: ouderlijk toezicht Huawei.
uiteindelijk een TP link Archer C& achter het modem gehangen. Deze heeft parental control per verbinding. Ook hier zitten nog wat onvolmaaktheden aan maar is wel een modem dat draadloos een hogere snelheid kan doorgeven. In ieder geval bedankt voor jullie adviezen. Het time schedule was een optie geweest maar deze is net wat gebruiksvriendelijker:)

Mocht je ook deze router aanschaffen. Let op dat parental control alleen werkt in de modem 'modus' en niet als accespoint. Dat geeft niets en let op dat je bij het invoeren van de tijd precies het omgekeerde moet invoeren dan wat de tekst aangeeft. Dus de accestime is de tijd dat hij moet blokkeren. Logica:)
TP link Archer C7:)
Reputatie 7
Hoi @Woensdagmiddag

Bedankt voor de update en de tips! Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Eén ding is zeker: we komen waar we naartoe willen! 😉

Reageer