Beantwoord

mailserver uitgaande mail

  • 5 September 2017
  • 5 reacties
  • 18918 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
ik heb een vraag: ik ben spelleider bij een bridgeclub en gebruik hiervoor het NBB-rekenprogramma. Dat kan naar alle deelnemers aan de bridgeavond een mail met de uitslag versturen. Echter ik krijg nu de melding dat de server geen verzending van beveiligde email ondersteunt. Klopt dit? Ik heb de naam van de Vodafone SMPT server ingevoerd (mail.vodafonethuis.nl). Of is er een andere naam van de T Mobile server? Een snel antwoord zou mooi zijn!
icon

Beste antwoord door Sander 6 September 2017, 13:45

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hoi Frenkw, wat leuk om spelleider te zijn! Toevallig ken ik dat NBB programma. Maar voor nu zal ik snel die e-mailinstellingen doorgeven. Op deze pagina vind je al onze instellingen terug. Scroll iets naar beneden en je ziet de pop3 en SMTP instelingen staan. SMTP gaat over het versturen (uitgaande e-mailserver) van e-mails. Ik heb het voor de zekerheid hier ook nog even geplakt:

Versturen van e-mail (SMTP):
SMTP e-mailserver: smtp.t-mobilethuis.nl
Poort 25 - Versturen van e-mail kan zowel zonder als mét wachtwoord (geauthentiseerd). Van buiten het T-Mobile netwerk maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
Poort 465 - Versturen van e-mail via een beveiligde verbinding (SSL) met wachtwoord. Van buiten het T-Mobile netwerk maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
Poort 587 - Versturen van e-mail kan zowel zonder als mét wachtwoord (geauthentiseerd) met optioneel TLS. Van buiten het T-Mobile netwerk maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
Poort 2525 - Zonder wachtwoord e-mail versturen. Maximaal 50 e-mails per dag (is bedoeld voor bijvoorbeeld scanners of printers die geen authenticatie ondersteunen).

Lukt het hiermee?
Hallo Sander, Dank voor je bericht. Bij poort 25 krijg ik het bericht: Server biedt geen ondersteuning voor beveiligde verbindingen. Dus naar poort 465: helaas blijft het NBB programma daarin hangen. Dit programma is recent flink vernieuwd. Daarvoor had ik nooit een probleem, want dat was geen beveiligde mail. Heb je nog een suggestie wat verder te proberen?
Reputatie 7
Hoi Frenkw,

En als je die andere poorten gebruikt? Hoe groot is de club trouwens? Dit zijn toch wel minder dan 500 mails die verstuurd worden?
Sander. Bij poort 587, met email en ww, werkt het! Dank.
Reputatie 7
Yes! Dank je wel voor de terugkoppeling! 😃

Reageer