Beantwoord

Maximaal aantal gebruikers WIFI


Wij hebben hier thuis een Huawei HG659 modem.

 

Op het Wifi netwerk hebben wij meerdere apparaten:

  • 3 Laptops (Niet altijd aan)
  • 4 Mobiele telefoons
  • 7 Smart lampen
  • 1 Google Nest (Komt er binnenkort eentje bij)
  • 1 Televisie ( Andere televisie is aangesloten via Ethernet)
  • 1 Android Box ( Andere Android Box is aangesloten via Ethernet)
  • 2 Chromecast

Nu hebben wij vandaag één smart lamp aangesloten, maar dat ging moeilijk.

Ik kwam er uiteindelijk achter dat als ik de WIFI uitschakelde op mijn telefoon, ik de installatie kon voltooien.

 

Maar nu kan ik niet meer verbinden met de WIFI op mijn telefoon.

Dan krijg ik de fout: Toegangspunt tijdelijk vol.

 

Kan ik het aantal apparaten verhogen in de instellingen op het modem?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 26 May 2020, 11:19

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @GoofyBaars 

De T-mobile modems hebben een limiet van 32 apparaten, dit is misschien wel te wijzigen maar daarmee overbelast je de wifi die kunnen zorgen voor lagere snelheden of andere problemen.

Ik snap wel dat het netwerk overbelast kan raken als we met zijn allen tegelijkertijd 4K films aan het streamen zijn via WIFI.

 

Maar als de meerderheid van de apparaten idle zijn en de laptops worden gebruikt voor (school)werk, zie ik geen kans op overbelasting.

 

In deze moderne tijd is het toch zo dat er meerdere smartapparaten in het netwerk aanwezig zijn.

Dus compleet smart in huis is niet mogelijk bij T-Mobile?

 

Reputatie 7
Badge +15

@GoofyBaars

Ik heb zelf een Zyxel en kan dit wijzigen in de modem interface, menu, draadloos en voor beide bands kan je het wijzigen maar ik zelf heb natuurlijk genoeg aan 32. Je kan het proberen bij de wifi instellingen in je modem.

32 is per band op de Zyxel volgens mij.

Ik zie geen instelling bij de Huawei staan waar ik dat kan wijzigen. Ook niet bij de geavanceerde instellingen.

Reputatie 7
Badge +15

Het is blijkbaar niet te wijzigen in de huawei maar wel in de nieuwe zyxel modem.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @GoofyBaars, goed dat je ernaar vraagt! Wifi kan zoals @Waqqas aangeeft tot 32 apparaten verbinden, zoveel heb jij er op het moment niet verbonden. Ik denk dat je modem een beetje in de war is, daarom wil je vragen het modem te resetten op de volgende manier: Hoe voer ik een factory reset op het modem uit?. Dit gaat zeker helpen! 

Mocht je er toch niet uitkomen, geef dan een seintje. De Community helpt graag aan oplossingen! 💪😎

Mocht ik in de toekomst boven de 32 komen, kan ik dit aantal dan ophogen?

Reputatie 7
Badge +15

Mocht dat nodig zijn dan kan je altijd nog voor een extra router of acces point kiezen.

In de nieuwe zyxel kan je het aantal wel wijzigen.

Reputatie 7
Badge +1

Een rare vraag misschien wat ik me dan afvraag hoe doen ze het dan b.v. op scholen waar wel honderden leerlingen op de wifi zijn aangesloten en op een HBO of universiteit wel duizenden 

Reputatie 7

Hey @BeMu,

Scholen en andere instellingen hebben bijna altijd zakelijke aansluitingen waardoor er meerdere apparaten verbonden kunnen worden. Een particulier T-Mobile Thuis abonnement is dan niet helemaal geschikt. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +15

Ik denk eerder een hoop AP's 🙂

Reageer