Beantwoord

maximaal aantal mailadressen

  • 23 June 2020
  • 5 reacties
  • 523 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo, 

Ik wilde vanavond een mail sturen aan een verzendlijst die ik regelmatig gebruik. Ik kreeg nu opeens de melding dat versturen (tijdelijk) niet mogelijk was omdat er te veel geadresseerden waren. Hoe kan dat? Gaat die beperking er weer af? Het is erg onhandig…

Groeten, Jet

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 24 June 2020, 15:44

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @mlokin1, goed dat je het aankaart op de Community, welkom ook! 😄

Ik heb met een collega uitgezocht en er wordt het volgende aangegeven:

Limiet bij onversleuteld e-mailen: maximaal 50 e-mails per dag (25 per mailserver).
Let op: onversleuteld mailen is niet veilig en wordt niet aangeraden.

Limiet bij versleuteld e-mailen (poort 465 of 587): maximaal 500 e-mails per dag (250 per mailserver).

Dit beleid geldt uiteraard alleen wanneer je van de T-Mobile Thuis mailservers gebruik maakt. → Hoeveel geadresseerden heb je toegevoegd aan jouw verzendlijst?

Hoi Jason, 

Dank voor je antwoord! Ik heb ca. 80 adressen in mijn bestand zitten. Het gekke is dat het nu opeens is begonnen, ik heb die lijst al vaker gebruikt vanaf mijn t-mobilethuis-adres, met dezelfde serveerinstellingen. En nog vreemder is dat ik al op poort 587 zit… Dit zijn mijn serveerinstellingen. 

 

En dit is de melding die ik krijg bij verzenden:

Het bericht bevat alleen een tekstje, geen bijagen oid.

Kun je hier nog wat mee? 

Groeten, Jet

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @mlokin1, thanks voor de terugkoppeling met screenshots, daar kan ik zeker wat mee! Het maximaal aantal geadresseerden is normaal gesproken bij Outlook 100. Omdat je jouw T-Mobile Thuis e-mailaccount nog geen jaar hebt, ziet Outlook jou als een “nieuwe user”, althans dat begrijp ik uit de meest recente update voor Outlook. 

Welke versie gebruik je? Het is natuurlijk vreemd dat het voorheen wel gewoon lukte. Zou je eens willen proberen om dezelfde e-mail naar 50 geadresseerden te sturen? We gaan een oplossing vinden, zelfs in deze hitte! 😎🌞

Hoi Jason,

Ik gebruik geen Outlook maar Thunderbird. En ik kan max 25 adressen invoeren. Het is raar dat ik nu opeens als nieuwe user gezien zou worden aangezien ik eerder dit jaar wel gewoon naar de hele lijst kon verzenden. Er is niks gewijzigd aan mijn instellingen.

Ander probleem is overigens dat mail vanuit het t-mobilethuisadres bij ander adressen in de spam komt. Dat is iig bij live.nl en hotmail.com zo. Das ook niet heel handig... Kan t met elkaar samenhangen? Ik had hiervoor een planet-acccount icm Thunderbird, dat gaf nooit dergelijke problemen.

Groeten, Jet

 

Reputatie 6

@mlokin1 Als je bij je poortinstellingen bent en je stelt poort 587 in, wil je dan eens extra checken of ‘beveiligde verbinding’ en ‘verificatie’ beide aan staan? Als dit beide al aanstaat, wil ik je vragen een andere SMTP poort te gebruiken. In dit topic vind je meer opties. Laat je weten of dit enig verschil heeft gemaakt? Heb je altijd via Thunderbird e-mails verstuurd op deze manier of gebruikte je wellicht een ander e-mail programma? Het je tevens gecontroleerd of Thunderbird up to date is?

Reageer