Beantwoord

Maximale internetsnelheid

  • 27 August 2019
  • 5 reacties
  • 508 Bekeken

Hallo,

Het volgende, mijn ouders hebben t-mobile thuis met 20 mbit internet en mijn vader wilt graag een hogere snelheid.
Nu deed ik een meting op de website en zag ik dat zij op hun adres tot maximaal 26 mbit kunnen ontvangen, ze hebben DSL.
Is er een manier, qua aansluitingen of wat dan ook om de maximale snelheid op hun adres te verhogen of zitten ze vast aan de 26 mbit?

Mvg,
icon

Beste antwoord door Brian 30 August 2019, 13:52

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste @NjoyStick

Op deze site kun je zien wat je maximaal kunt halen qua snelheid. T-Mobile heeft geen Bonded DSL. Je moet dan zorgen dat de verbinding tussen het ISRA punt en het modem optimaal is, kort en met goede kabel en contacten.
Geen glasvezel aanwezig op hun adres?

Groet, Folkert
Reputatie 6
Het zou wel sneller kunnen, maar dan moet je overstappen naar KPN. Die leveren ook DSL via 2 gebundelde lijnen (bonding), als er 2 lijnen op het adres beschikbaar zijn. Dat kan je checken op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Hoi @Folkert

Dank je wel voor je reactie, ik zie dat de huidige maximale snelheid 25 mbit is en er over enkele weken een upgrade plaatsvindt naar 103, dat is wel leuk om te horen!
En nee, het is een oud huis waar geen glasvezel ligt en er is ook geen planning voor.
Nogmaals bedankt voor je reactie!

Mvg
Reputatie 7
Badge +3
Hoi @NjoyStick

Dat is een mooie upgrade! Ik denk dat ze op dit moment via koper kabel direct op de centrale zitten. Bij de upgrade plaatsen ze een straatkast in de buurt zodat de koperlijn veel korter wordt. De straatkast wordt via glasvezel met de wijkcentrale verbonden.

Ik zou even afwachten tot je de status echt ziet veranderen op Fourstack voordat je een upgrade neemt.

Succes!

Groet, Folkert
Reputatie 7
Hi @NjoyStick, dat is goed nieuws! Zodra de upgrade beschikbaar wordt dan geeft dit de netbeheerder dit door aan de providers en zie je deze ook terug op onze website. Op fourstack kan je veel zien maar via onze postcode checker zie je direct of je jullie snelheid kan verhogen wanneer het zo ver is.

Reageer