Beantwoord

Maximale snelheid verlaagd op adres na nieuwe klantenvoordeel actie

  • 7 December 2019
  • 9 reacties
  • 395 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hi,

 

Ik kon altijd op mijn adres tot 500 Mbit/s internet krijgen. Ik heb zelf een 200 Mbit/s abbo en ik haalde deze snelheid met gemak in het verleden. Nu wil ik gebruik maken van jullie klantvoordeel aanbieding en naar een 500 Mbit/s abbo gaan en nu zag ik opeens dat het snelst beschikbare abonnement nog maar 100 Mbit/s is op mijn adres. Waarom is dit opeens aangepast op mijn adres? Verrekenen jullie zo de extra kosten van de nieuwe klantvoordeel aanbieding waarbij iedereen het snelste internet krijgt? Graag zou ik alsnog naar 500 Mbit/s gaan. Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Brian 26 March 2020, 14:57

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge

Beste @CoenVM,

ik snap je verwarring. Met de nieuwe abonnementsvormen die T-Mobiele onlangs heeft geïntroduceerd is het helaas niet meer mogelijk om een abonnement van max 500 mbits af te sluiten. Dit heeft er mee te maken dat T-Mobiele in jouw regio gebruik maakt van het KPN glasvezelnetwerk. Onlangs heeft KPN Nederland de prijzen voor het gebruik van dit netwerk sterk verhoogd, waardoor het voor T-Mobile helaas niet meer rendabel was om snelheiden van 200 & 500 mbits aan te bieden. Weet Dat T-Mobile nog steeds met KPN in onderhandeling is om deze woekerprijzen te laten dalen. 
 

Voor nu raad ik je aan de nieuwe voorwaarden van klantvoordeel niet te accepteren of je abonnement te verlengen zo behoud jij je maximale snelheid van 200mbits. 

Hi Stefan,

 

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik hoop dat ze er in de toekomst nog uitkomen met KPN want dit maakt T-Mobile thuis wel een stuk minder interessant in mijn regio.

 

Hi Stefan, 

 

We zijn inmiddels drie maanden verder. Zit er al schot in de onderhandelingen met KPN of is dit wat het is? Ik heb een grote voorkeur om klant te blijven bij T-Mobile, omdat ik goede ervaringen heb met T-Mobile, maar meer nog uit het principe dat ik liever zo ver mogelijk weg blijf van KPN als provider. Maar als het verschil in prijs verder oploopt dan ben ik bang dat ik toch ga capituleren. 

 

Ik heb al meerdere keren gebeld met de klantenservice over de verlaging van de maximale internetsnelheid (mede omdat ik ook mijn mobiele abonnement nu niet kan verlengen zonder klantvoordeel kwijt te raken), maar de uitleg die jij geeft is bij de personen die ik gesproken bij de klantenservice niet of niet voldoende bekend. Niemand heeft mij eerder kunnen vertellen dat de verlaging te maken heeft met een geschil met KPN. Is het mogelijk om de klantenservice daarvan op de hoogte te stellen? Dat scheelt een hoop onbegrip, ook voor anderen die net als ik geconfronteerd worden met deze op het eerste oog onbegrijpelijke verandering.

 

Alvast bedankt voor jouw reactie.

Michel

Reputatie 7

Hi @Michel uit Amsterdam, goed om te zien dat je zo enthousiast bent! Als we in de toekomst een hogere snelheid op het WBA (KPN) netwerk aan kunnen bieden dan hoor je dit zeker van ons! Uiteraard straat vragen altijd vrij en als we meer weten dan zullen we dit zeker delen maar over het algemeen zal het antwoord altijd zijn: “Zodra het mogelijk is maken we het bekend”. Via advertenties, acties of in de pers. Dan schreeuwen het van de daken! :wink:  

Reputatie 6
Badge

De klantenservice gaat natuurlijk niet aan de grote klok hangen dat KPN en T-Mobile een geschil hebben. Het is heel simpel KPN vraagt een te hoge prijs voor het gebruik van hun netwerk. Die prijs wil T-Mobile natuurlijk niet betalen. Dan is het aan de marketing van T-Mobile om zoveel mogelijk klanten over te laten stappen naar het nieuwe prijsplan waardoor klanten hun hoge snelheid verliezen en T-Mobile minder hoeft te betalen voor het gebruik van het KPN netwerk. 

Reputatie 7

Ter verduidelijking: Het is zeker niet de insteek om klanten over te laten stappen naar het nieuwe prijsplan om deze reden. Het is wél onze insteek om ons eigen netwerk (ODF) beschikbaar te stellen voor zoveel mogelijk klanten. Daarnaast hebben we het nieuwe Uit + Thuis geïntroduceerd om klanten de keuze te geven over welke pakketten ze willen gebruiken en toch een mooie korting te ontvangen. Om dit aan te kunnen bieden aan al onze klanten moesten er keuzes gemaakt worden en een minder hoge snelheid op WBA is er daar één van. Maar het is absoluut geen verkapte kostenbesparing, daar wil ik heel duidelijk over zijn.

Reputatie 6
Badge

Dat snap ik @Brian, maar zeker in het begin was het niet heel erg duidelijk voor klanten dat ze met het accepteren van het nieuwe prijsplan niet meer gebruik konden maken van een hogere snelheid. 

De klantenservice gaat natuurlijk niet aan de grote klok hangen dat KPN en T-Mobile een geschil hebben. Het is heel simpel KPN vraagt een te hoge prijs voor het gebruik van hun netwerk. Die prijs wil T-Mobile natuurlijk niet betalen. Dan is het aan de marketing van T-Mobile om zoveel mogelijk klanten over te laten stappen naar het nieuwe prijsplan waardoor klanten hun hoge snelheid verliezen en T-Mobile minder hoeft te betalen voor het gebruik van het KPN netwerk. 

 

Daar kan ik tot op bepaalde hoogte in meegaan. Maar op al mijn vragen de afgelopen maanden kreeg ik telefonisch als antwoord dat niemand eigenlijk begreep waarom die maximale snelheid niet meer beschikbaar was en de klantenservice medewerkers reageerden net zo verbaasd als ik… of zij deden alsof ze verbaasd waren. Als in het eerste gesprek duidelijk werd dat dit het verhaal was was er voor mij geen noodzaak om meer informatie te halen in vervolggesprekken en hoefden de gesprekken ook niet zo lang te duren. Zeker niet omdat ik iedere keer duidelijk heb gemaakt dat die 100 Mbit/s niet voldoende is. 

 

Als de klantenservice zegt geen idee te hebben waarom de hogere internetsnelheden niet meer beschikbaar zijn, maar dat wel degelijk bekend is of zou moeten zijn dan neem je je klanten toch niet serieus? Ik voel me met de informatie die ik nu heb namelijk redelijk in de maling genomen en misschien had ik drie maanden geleden wel een andere beslissing genomen als ik weet wat ik nu weet. Ik hoef echt niet te weten hoe het conflict met KPN er precies uit ziet, maar een mededeling in de trant van dat KPN niet langer meer dan 100 Mbit/s via glasvezel ondersteunt is ook al voldoende. Nu ben ik telkens met een kluitje in het riet gestuurd. 

 

Mijn bericht is ook meer teleurstelling geschreven, omdat ik tot nu toe altijd alleen maar positieve ervaringen heb gehad. Het niet delen van belangrijke informatie of daar zelfs bewust over liegen vind ik best wel een kwalijke zaak. Ik hoop echter dat bovenstaande informatie simpelweg niet algemeen bekend was (of is) bij de klantenservice. Dat is met een korte memo namelijk snel op te lossen. De mentaliteit van bewust klanten voorliegen is dat echter niet.

De pprijzen van de wholesales vergoeding zijn helemaal niet plotsklap door KPN extreem verhoogd, en de tarieven zijn door de ACM gewoon goed bevonden, ik denk dat men dat de klanten wilde laten geloven doordat er niet medewerkers hier op het forum met dat verhaal gingen smijten.

Door het Uit en Thuis pakket zijn de gevraagde prijzen door T-Mobile zo laag, 25 euro voor de hoogst haalbare snelheid dat de 200 en 500 variant niet meer rendabel (genoeg) is en heeft men die maar geschrapt op het WBA netwerk, simpel als dat, en ze komen niet terug als men zo blijft concureren met de prijs.

En dan het ODF verhaal, we willen iedereen op ODF kunnen aansluiten, vergeet het maar als je een verbinding hebt op WBA en ODF komt beschikbaar, het omzetten is ook te kostbaar, dus moet je opzeggen en een maand later een nieuwe verbinding aanvragen, dan kom je op de 1Gb verbinding.

Reageer