Beantwoord

Maximum glasvezel snelheid 100mbit (524 kan worden behaald)

  • 20 August 2020
  • 6 reacties
  • 659 Bekeken

Ik heb ~1 jaar geleden eens gekeken naar T-Mobile thuis. Destijds kon ik kiezen voor 50, 100, 200 en 500 Mbit/s, top! Echter was ik druk bezig en dacht ik, joh, ik houd nog even mijn ziggo en kijk later als alles klaar is.

 

Paar maanden verder: geen opties meer voor 200 en 500, alleen nog maar 50 en 100; HUH?

 

Tijdje niet meer aangedacht en een maand geleden eens gebeld hoe dat nou precies zit. De test op de T-Mobile pagina geeft aan: maximum snelheid is 524 Mb/s, nou, dat lijkt mij vrij duidelijk dus, door nara de shop. Echter staat daar dus nog steeds 50 en 100 Mb/s. Support gaf aan dat na 5 Augustus deze snelheid omhoog ging naar 500. Er waren wat restricties die na 5 augustus opgelost zouden zijn. Prima, zou je denken.

Fast forward naar vandaag, 20 augustus. Nog steeds 50 en 100 mbit als ENIGE opties. ehhh… Wat? Vanmorgen weer gebeld met Sales, die wisten helemaal van niets en het kon echt niet en KPN beperkte hun in de snelheid die geleverd kon worden. Mevrouw wilde ook niet even verder navragen en was lekker kortaf en bleef bij haar punt: het kan echt niet.

Hoe kan het dan zijn dat mij eerst wordt verteld dat dit 5 augustus wordt geregeld?

 

Dus, ik heb KPN maar eens gecontacteerd. Zij gaven aan dat er geen restricties op hun netwerk plaatsvind dus de snelheid 500 moet gewoon behaald kunnen worden. Fun fact: bij KPN kan ik ook voor 500 mbit kiezen (maar ik wil niet naar KPN). 

 

Weer met Support van T-Mobile gebeld (deze keer geen sales. Wordt helemaal gestoord van die keuze menu's met je probleem inspreken van T-mobile, daar mogen ze ook wel eens wat aan doen) Deze beste mevrouw was erg behulpzaam, heeft dingen nagevraagd, maar kwam ook tot de conclusie dat de website aangaf dat ik tot 524 aankon, maar er maar 100 kon worden geleverd. Ze kon ook opeens niet meer vinden dat er na 5 augustus de snelheid wel omhoog ging. Ze wilde mij heel graag hierin helpen, maar kon niet meer dan ze kon vinden. Logisch, kan ze niets aan doen, ze heeft zo goed mogelijk geholpen.

 

 

Mij vraag: Waarom kan ik geen 200 of 500 kiezen? Het kan hier op mijn adres, echt waar. Wat zijn dit dan voor praktijken dat mij eerst iets wordt beloofd en daarna opeens kan het toch niet. Waarom kan ik geen 500 terwijl het technisch gezien prima kan! 

 

ps. ik hoef geen 500, ik wil graag 200, maar ben dus gecapped op 100 via de website (en ook via sales blijkbaar want ze pakken gewoon de website erbij….)

icon

Beste antwoord door TechRacing93 20 August 2020, 11:39

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @gijsprins93 

In de gebieden waar T-Mobile levert via KPN WBA leveren ze maar tot 100Mbit.

Dit is een keuze die T-Mobile heeft gemaakt omdat ze het voor een scherpe prijs willen aanbieden en dat gaat volgens hun niet meer voor 200Mbit en 500Mbit verbindingen omdat KPN WBA hier te veel voor vraagt. Dan kunnen ze niet meer 35 euro (of 25 euro met klantvoordeel) verkopen. 

Zie ook de andere topic hierover als: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/waarom-maar-100mbit-aanbieden-via-glasvezel-op-mijn-adres-316863

Reputatie 7
Badge +15

De ambitie is uiteindelijk om zoveel mogelijk glasvezel klanten over te zetten op ODF eigen T-Mobile glasvezel netwerk. Dit kan nog veel tijd in beslag nemen maar er wordt wel aan gewerkt.

Reputatie 3

Het is misschien wat kort door de bocht, maar zou het niet mogelijk zijn toch een sneller abonnement af te nemen mocht de klant bereid zijn meer te betalen hiervoor? Of kunnen ze geen uitzonderingen maken? Het lijkt mij in ieder geval dat er genoeg mensen zijn die iets meer willen betalen voor een sneller abonnement.

Reputatie 7
Badge +15

@Niels de Jong

Helaas gaat dat niet lukken volgens mij omdat T-Mobile die snelheden niet aanbiedt dus die kunnen dan ook niet geleverd worden.

Dank voor de snelle antwoorden, ik snap m.

Maar dan is het nog steeds niet logisch waarom ik te horen kreeg dat na 5 augustus het wel kon!?

Reputatie 7
Badge +15

@gijsprins93 

Ik snap ook niet waarom je dat bent toegezegd  misschien zijn er toch plannen om binnenkort een hogere snelheid aan te bieden, wie weet.

Volgens mij is het huidige de nieuwe propositie om zo de concurrentie aan te gaan met als doel alle glasvezel klanten op ODF.

Een moderator kan het antwoord op een hogere snelheid aanbieden hopelijk bevestigen ja of nee.

Reageer