Beantwoord

Media converter glasvezel wat doet het en waarvoor.

  • 22 January 2019
  • 9 reacties
  • 21161 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Beste iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en bij t-mobile. Zojuist een nieuwe aansluiting t-mobile thuis glas 750 besteld. Nu had ik een vraag over de media converter, wat doet dit het precies.

Is het enkel om glas om te zetten naar UTP of doet het meer.

De vraag waarom ik dit stel is dat ik nu een mooie NTU bevestigd heb van mijn huidige provider. Hierin kan ook gewoon een UTP, die vervolgens naar het modem kan.

30e7648a-c82b-4e7d-86f0-437333a2d479.jpg

 

 

:arrow_forward: Moderator edit: Wil je meer informatie over onze Media Converter of Optical Network Terminal, kijk dan in dit topic:

 

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 22 January 2019, 20:11

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
het klopt een media convertor zet het signaal om van glas naar utp. deze van de foto word echter niet ondersteund door T Mobile.
Beste Hidde,

Bedankt voor je antwoord. Maar betekend het werkt helemaal niet, of het werkt wel maar wordt niet ondersteund.

Grt,
J.
Reputatie 7
in de meeste gevallen werkt het niet.
Je krijgt van T Mobile een mediavonvertor en deze word door een monteur voor je geinstalleerd.
Wat is dan het verschil precies. Het doet toch niks anders dan een signiaal omzetten. Wil het graag allemaal zelf aansluiten, en niet dat er een monteur aan mijn interne netwerk zit. Mijn meterkast is voorzien van een eigen netwerk, eigen router + switches met eigen VLANS en 3 tal nassen.
Reputatie 4
Krijg je van T-Mobile een mediaconverter bij glasvezel?
Ik kreeg gewoon een router waar een sfp module in moet waar een glasvezel in gaat.
Ik heb navraag gedaan, en ze gaven aan dat ik het huawei modem met media converter krijg. U heeft waarschijnlijk nog het draytek modem, hier zijn ze blijkbaar sinds september vanaf gestapt omdat het ook geen 5ghz Wi-Fi ondersteunt.
Reputatie 4
Aha, duidelijk.
Dan heeft deze Huawei alleen utp.
Krijg je waarschijnlijk een TP-Link MC220L mediaconverter erbij.
Glasvezel in en utp uit.
Reputatie 7
@joostvaneldik,

een monteur is verplicht. je mag namenlijk niet zelf aan de glasvezel aansluiting zitten.
je mag na de installatie wel gewoon het modem van T Mobile er tussen uit halen.
Oke bedsnkt iedereen. Laatste vraag nog, waar komt de glasvezel kabel uit dan die naar de media converter gaat. Is dat ook een opzet doos, net als op de foto hierboven.

Grt,

Joost

Reageer