Beantwoord

Mijn internet snelheid is niet wat het is beloofd


Hallo,

Tot gisteren was ik klant bij NLE en had ik een snelheid van 14 mbs. Nu ben ik klant bij T-mobile. Het is mij een snelheid van 20 mbs toegezegd en ik krijg maar 4 mbs ! Hoe kan dit?

Met vriendelijke groet,
Moos
icon

Beste antwoord door Brian 9 July 2018, 10:52

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 5
Is dit bedraad of WiFi? . Het kan zijn dat je nieuwe modem nog moet intrain op het netwerk , meestal naar enkele dagen loopt de snelheid op !
Reputatie 5
Tussen het modem en de centrale van kpn wordt er meting gedaan hoe stabiel je lijn is . Zou je lijn niet goed zijn dan gaat je snelheid automatisch iets terug om je toch een stabiele internet verbinding te geven . Even dus een paar dagen afwachten
Dankjewel voor je reactie Jan.
Wifi is een drama en bedraad is mijn snelheid nu opgelopen tot 9 mbs. Ik hoop dat je gelijk hebt en de komende dagen oploopt. Maar wat bedoel je met "modem nog moet intrain op het netwerk"?

Mvg,
Moos
Dankjewel Jan. Ik wacht een paar dagen.

Mvg,
Moos
Reputatie 7
Badge +4
Hallo Moos,

Is het modem rechtstreeks aangesloten op het isra met de bijgeleverde kabel ?
Zijn er geen andere aansluitpunten voor telefoon ?
Heb je al eens een factory reset geprobeerd ? dit doe je door het knopje op de achterkant met een tandenstoker in te drukken, net zo lang tot dat alle lampjes behalve de power uit gaan.
Reputatie 5
@Hidden.nld dat zou ik dus niet doen , het modem is net een dag actief .
Voorlopig ben ik blij dat ik internet heb. Maar het is niet wat ik verwacht had. Door lage snelheid valt contact steeds weg. Iets wat ik niet had met NLE.
Ook jij bedankt Hidden.nld voor je reactie. Ik wacht een paar dagen en dan ga ik resetten. Tot een paar dagen eerder had ik NLE en als is de zelfde aangesloten . Ik hoef alleen maar de modem te veranderen. Kabels. afstand. Etc.. Is gewoon goed aangesloten.

Mvg,
Moos
Reputatie 7
Hoi Moos22,

Hoe is het nu met je wifi? Is de snelheid al opgelopen? Om jouw wifi te verbeteren kun je ook de tips uit ons wifitopic proberen. Laat je mij het weten als je hier hulp bij wilt? Ik help je graag!
M
Moos22 3 minuten geleden
Beste allen,

Inmiddels 30 dagen klant van T-mobile. Ongeveer 1 week nadat ik aangesloten was bij T-mobile, leek problemen opgelost te zijn. Mijn snelheid ging naar 19,7 mbps. En ik was tevreden. Maar na 1 week ging weer bergafwaarts en nu heb ik weer een snelheid van 12,2 mbps. Ik begrijp niet waarom T-mobile gaat kloten met de snelheid! Wat voor voordeel heeft dit voor het bedrijf? Alleen ontevreden klanten! Inmiddels heb ik tig keer de modem aan/uit gezet en weer gereset. Niets helpt.
Misschien iemand een idee?


Met vriendelijke groet,
Moos
Reputatie 7
Badge +4
ik denk niet dat T Mobile een knopje heeft om mensen te irriteren..... sterker nog ze hebben geen invloed op de snelheid anders dan het gekozen profiel. het kan wel zijn dat je lijn net niet goed is en door een klein verschil van het modem al een instabiele verbinding kan hebben.

het lijkt mij dan ook verstandig dat de verbinding even gecontroleerd word.
Daarvoor was ik klant bij NLE met een stabiele snelheid van 15 mbps. Vanaf het begin tot het einde van mijn contract ! Dus het heeft niets te maken met modem of verbinding. Die was er en ik was ook blij mee. Maar is na 1 week verdwenen. De vraag is; waardoor en door wie?

Mvg,
Moos
Reputatie 7
Hi Moos, de snelheid over DSL is altijd afhankelijk van externe factoren zoals hoeveel mensen in je omgeving gebruik maken van de lijn en de afstand tot de centrale. Ik heb meteen jouw verbinding gecontroleerd en deze ziet er goed uit! De verbinding is stabiel en de maximaal haalbare snelheid is op het moment 14.5 mbps. De snelheid die je daadwerkelijk haalt is op het moment 12.9 mbps dus iets lager maar dit kan wat wisselend zijn. Het is dus eigenlijk speculeren waarom je snelheid wat lager is dan voorheen, dit kan van meerdere factoren afhangen. Er is in ieder geval géén sprake van een storing of defect, je verbinding ziet er verder goed uit!

Reageer