Beantwoord

Mijn internetsnelheid is lager na tijdelijke wijziging van snelheid

  • 27 December 2019
  • 5 reacties
  • 142 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb de internetsnelheid van mijn abbonement verlaagd van 100mbit naar 50mbit, dit heb ik snel weer verhoogd naar 100mbit omdat ik dit toch te traag vind. Sindsdien is de snelheid alleen nog steeds 50mbit, ik vermoed dat er ergens nog een snelheidslimiet actief is, ik zou dit graag gecorrigeerd hebben, en de hogere abbonementskosten van de periode dat de snelheidsverhoging niet actief was terug krijgen.

icon

Beste antwoord door Waqqas 27 December 2019, 13:30

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5

Op welke datum heb je verlaagd en op welke datum weer verhoogd?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @28Ams 

Normaal staat er dat de snelheid binnen 7 dagen verwerkt wordt maar meestal gebeurd dit vrijwel dezelfde dag al.

Misschien loop je wat vertraging op. Staat de snelheid wel al goed in je T-mobile account?

Ik had de snelheid alleen aangepast in oktober, en een aantal dagen later weer verhoogd. Ik weet de data niet meer. De snelheid staat al wel goed in mijn account.

Reputatie 7
Badge +15

@28Ams 

Misschien even modem kort van het stroom halen en media converter opnieuw starten in geval van glasvezel?

In de modem zelf (modem inferface) zou je ergens de binnenkomende lijn moeten kunnen bekijken. Ik heb een Zyxel met DSL en kan dat onder XDSL statistieken zien bij systeemmonitor en bij het overzicht staat het ook.

Misschien kan je ook eens testen met een bekabelde verbinding zoals een laptop direct op het modem en gebruik dan de Ookla speedtest app.

@Waqqas bedankt, het herstarten van het modem heeft inderdaad het probleem opgelost en nu haal ik weer gewoon ~95mbit. Het verbaasd mij ergens wel, maargoed het probleem is opgelost.

Reageer